וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריסוק: הכוכב החמישי מתרחק

3.3.2010 / 14:36

חמש מכוניות נבחנו במתכונת מעודכנת למבחני-הריסוק של איגוד הבטיחות Euro NCAP. טויוטה וורסו היחידה שגרפה 5 כוכבים

איגוד הבטיחות האירופי ה-Euro NCAP מחמיר באופן מדורג מידי שנה את הדרישות לקבלת חמישה כוכבים. כך קורה איפוא, שלאחר שזה עדכן את המתכונת והחמירה בשנת 2010, רק אחת מתוך חמש מכוניות הצליחה לגרוף את מלא הכוכבים במקבץ הראשון לשנה. המכוניות שנבחנו בסיבוב האחרון הן טויוטה וורסו, ניסאן קיוב, סיאט אקסאו, סיטרואן נימו וקיה וונגה.

על פי התקנות המשודרגות הועלה הרף המתואם במבחן הריסוק בשלושה פרמטרים. כך למשל, למבוגרים צמח בחמישה אחוזים לכדי 80 אחוזים מינימליים ובשיעור דומה לילדים כשכעת נדרשים 75 אחוזים. דגש ניתן להגנה על הולכי-רגל מאחר ובתחום זה כושלות היצרניות לספק תוצאות מעודדות ועל כן הוזנק הערך הנדרש מ-25 אחוזים ל-40 אחוזים. תחת ההנחיות החדשות עולה כי הקושי לזכות במלוא הניקוד יהיה נוקשה מבעבר, וראייה לכך היא שרק אחת מתוך חמש מכוניות צברה את הכוכב החמישי.

טויוטה וורסו

המיניוואן של טויוטה המשווק גם בישראל הוא היחיד שגורף חמישה כוכבים במבחן במתכונתו החדשה. הוא רשם לזכותו הגנה טובה בכל ההיבטים, לרבות ריסוק פרונטלי כנגד תא הנוסעים (89 אחוזים) השומר על מבנהו בהתנגשות חזיתית ועל הגנה טובה באיזור הברכיים והאגן. ניקוד מלא ניתן גם על מבחן הצידי, ואילו בהגנה על איזור הריאות בהטחה אל מול עמוד נרשם סיכון סביר לפגיעה בצלעות. סיכון סביר נרשם גם במבחן 'צליפת השוט' המגן על איזור הצוואר והחוליות בעמוד השדרה.

הגנה על ילדים זיכתה את הוורסו ב-75 אחוזים. המכונית הפגינה יכולת גבוהה לשמור על מושב התינוק במקומו, וכן ניתן לנתק את כרית האוויר להשמת המושב בחלק הקדמי. ההגנה על הולכי-רגל הייתה גבולית, היות וחודו של מכסה המנוע עלול לגרום לפגיעות קשות בהולכי-רגל (69 אחוזים). על מערכות הגנה אקטיביות ובכללן בקרות יציבות קיבל הוורסו 86 אחוזים.

ניסאן קיוב

חרף הדמיון לדייהטסו מטריה, ניסאן קיוב אינו נמכר בארץ ולמעשה רק לאחרונה החל שיווקו הסדיר באירופה. הקיוב זכה בארבעה כוכבים במבחן החדש מה שמלמד על התיישנות מסוימת במכלוליו. במבחן החזית בהגנה על מבוגרים הצליח לגרוף רק 83 אחוזים והבוחנים ציינו הגנה לקויה בשל דשבורד שעלול לסכן את רגליי הנוסעים בזמן תאונה. ציונים טובים קיבל בהגנה מפני צליפת שוט ומבחן העמוד והצד.

עם 64 אחוזים, ההגנה על ילדים אינה מעודדת במיוחד. בובת הריסוק (גיל 3) קיבלה חבטה חזקה מאיזור הסמוך לקורות הקדמיות ודפנות הקבינה. עוד נאמר כי הנחיות על ניתוק כרית האוויר אינן ברורות מספיק. הגנה על הולכי-רגל סיפקה לקיוב 54 אחוזים ושוב כמו במקרה הוורסו, קצה החרטום מהווה את הסיכון הגדול ביותר. בקרות האלקטרוניקה זיכו את הקיוב ב-84 אחוזים והוא כולל בין היתר בקרת יציבות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

סיאט אקסו

סיאט אקסו סדאן מבוססת על הדור הקודם של אודי A4, ולמרות שנדמה היה לפרקים כאילו תנחת בישראל אין כרגע תכנית לכך באופק. במבחן הריסוק זכתה הספרדיה-גרמניה לארבעה כוכבים והציון השלילי שהכריע את התוצאה היה קרוב לוודאי בעבור ההגנה על המבוגרים – 77 אחוזים.

ביחס לאמצעי ההגנה שלה, האקסו כשלה להגן על הנוסעים בחלק הקדמי ואלה עלולים להפגע מלוח השעונים או משברים שניתקים ממרכז הדשבורד ומסכנים את הגפיים והצלעות. היא זכתה בניקוד מרבי בריסוק הצד, אך במבחן העמוד המחמיר יותר חשפה נקודת תורפה בהגנה על איזורי הצלעות. במבחן חזית-אחור קיבלה ציון מלא בכל הקשור להגנה בפני צליפת שוט.

עושה רושם שילדים מוגנים בתחומיה, מאחר והציון שניתן לה עמד על 81 אחוזים. בתחום זה קיבלה ציון מקסימלי והוכיחה הגנה אפקטיבית בכל המבחנים. בעבור הגנה על הולכי-רגל קיבלה האקסו 50 אחוזים בלבד (הציון הנמוך ביותר מבין הנבחנות) ו-57 אחוזים על בקרות הבטיחות.

סיטרואן נימו

יש מי שרוצים למצוא את נימו, אבל לא בטוח שימצאו בו את ההגנה הראויה. הרכב המסחרי הקומפקטי של סיטרואן קיבל ציונים נמוכים למדיי ביחס לקונצרן והסיכום מעניק לו שלושה כוכבים בלבד במבחן הריסוק. בהגנה על מבוגרים מסתפק הטנדרון ב-59 אחוזים בלבד, תוך שהבוחנים מציינים שתא הנוסעים מסכן הן את הנהג והן את הנוסע שלצידו החשופים לפגיעות בדרגות חומרה שונות.

הילדים כך זה נראה, אינם בסכנה כמו המבוגרים וכאן מקבל הסיטרואן אחוז אחד פחות מהרף הנדרש (75 אחוזים). הגנה חלקית נרשמה בחלק האחורי בסמוך לקורות ובדלתות מפני פגיעות צד, וכמו במרבית המקרים ניתן בקבוצת PSA לנתק את כרית האוויר במושב הקדמי.

בסעיף ההגנה על הולכי-רגל הוכיח הנימו שעם 55 אחוזים בכל זאת יש סיכוי לשרוד. הבוחנים גילו שמכסה המנוע אינו מסכן את כל האיברים בגוף בזמן פגיעה, זולת פגיעה בראש מבוגר שגרעה ממנו נקודות חשובות. בקרות יציבות נכללות כסטנדרט רק בחלק מסויים בדגמי הנימו, אולם בתחום זה זכה באופן חריג (בגלל פערים בין הדגמים) ב-29 אחוזים בלבד.

קיה וונגה

קיה וונגה היא הנבחנת הצעירה ביותר בקבוצה. היא אף מוצגת בתערוכת ז'נבה כמכונית חשמלית רעיונית וסביר שבזמן הוודע התוצאות הלא מעודדות של ארבעה כוכבים, שוררת מבוכה קלה בקרב בכירי היצרנית. מדוע? מפני שהוונגה מחזיקה בניקוד לא שקול ומעט הפכפך ביחס לסעיפי המבחן.

בתחום ההגנה על מבוגרים רשמה למשל רק 79 אחוזים (הרף הוא 85 אחוזים). הקבינה לא עמדה בכל מעמסות הריסוק ויתרה מכך, חגורת הבטיחות נקרעה עד חצי הגובה. אולם, קיה לא בזבזה זמן מאז ושלחה תיקון לכל מי שרכש וונגה בדמות חיפוי המונע את קריעת החגורה.

בתחומים אחרים הוונגה עמדה איתן ויציב. פגיעות מפני תאונות חזית-אחור והטחות כנגד עמוד הניבו ציונים גבוהים מאוד וניקוד מקסימלי. ההגנה על ילדים הייתה נמוכה לקבוצה עם 66 אחוזים; לאחר שהמכונית רוסקה גרמו ריקושטים לראש הילד (בן 3) לפגוע בקורה C במושבים האחוריים. במבחן העמוד הוונגה קיבל ציון מרבי ושמרה על היושבים מפני פגיעות ראש או נזקים חמורים לצלעות. עוד לטובה, קיבלה הוונגה ציון על התרעה ויזואלית ברורה לניתוק כרית האוויר.

הפגוש הקדמי קיבל ציון טוב בהגנה על הולכי-רגל (64 אחוזים). אולם, היא עדיין מתקשה למנוע פגיעות חמורות בראשי מבוגרים. על בקרות הבטיחות קיבלה הוונגה 71 אחוזים. בקרת היציבות (ESC) היא סטנדרטית ברוב מדינות אירופה, אך באחד מהדגמים היא אופציונאלית מה שככל הנראה תרם להפסד הכוכב החמישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully