וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירוקה? רק בצבע

3.3.2010 / 15:50

למבורגיני מתגרה בחוג האקולוגי ושולחת לז'נבה נציגה קלת-משקל מסדרת הסופרלגרה חמושה ב-570 כ"ס והנעה כפולה

קובי ליאני

(צילום: קובי ליאני, עריכה: בת גולן)

למבורגיני ממשיכה להתדפק על דלתות התערוכות במסירות, וגם ב-2010 אין תירוצים להיעדרות. הזירה הארעית היא כמובן ז'נבה, ובהתאם למשב הצרכני והפופוליזם בתעשייה גמלה בליבה החלטה מחוותית להביא את המכונית המתקדמת ביותר שלה כרגע – גייארדו LP570-4 בתבנית סופרלגרה (Superleggera) עטופה שמלה ירוקה, אחרי דיאטה של כ-75 ק"ג שהופחתו ממשקלה ומעמידים אותה על 1.33 טון.

הסופרלגרה קיבלה את שמה מטכנולוגיית הרכבת מכוניות המבוססת על שלדה קלה במיוחד (super-light) שהומצאה על ידי חברת 'קרוזירה טורינג' בשנות ה-30 המאוחרות. ייחודן של מכוניות אלה הוא במשקלן הנמוך וההספק הגבוה המופק מהיחידה הרעבה שיחדיו מציגים יחס הספק משקל קרבי. עבור הגייארדו של למבורגיני מדובר בדור נוסף, אחרי שאשתקד חשפה בכמה מועדים את הגייארדו במעט פחות סוסים.

השנה המסורת נמשכת, ובאיטלקיה שוכן מנוע בנפח 5.2 ל' עשרה צילינדרים הסוחט מתחומיו כ-570 כ"ס ו-53.5 קג"מ. את הסערה מתרגמת הגייארדו לאספלט דרך מערכת הנעה כפולה ותיבת הילוכים E טרוניק שישה הילוכים, מתופעלת מגלגל ההגה ומפצלת שלושה מצבי נהיגה: מצב דחיפה (Thrust) המפקח שהיציאה מהמקום תעשה במינמום 5,000 סל"ד וללא מאמץ אך באון מרבי, ושני מצבי נהיגה אוטומטיים המאזנים את האנרגיה בין הסרנים ומגיבים בהתאם לנטיותיו של הנהג.

ל-100 קמ"ש הגייארדו מגיעה בתוך 3.4 שניות, ומהירותה המרבית אינה מוגבלת על ידי תקנות או חוקים סביבתיים ומכאן שהיא חוצה את גבולות ה-325 קמ"ש. לצרכי אחיזה הושתל סט מתלים מעודכן טכנולוגית כשברקע פועל דיפרנציאל מוגבל החלקה למנוע סחרורים או השתוללות של הקצוות. בפן הקוסמטי, ערכה בסיסית של חישוקי 19 אינטש וצמיגי פירלי P-ZERO 'קורסה' נכללים בחבילה, ובתוספת תשלום ניתן להקנות לה מראה יותר מאיים ובלמים משודרגים. מחיר? עדיין לא, אך מאחר ומהקודמת נמכרו מעל ל-600 יחידות, אל תחשבו שסופרלגרה הזאת תעלה אבק במחסנים.

למבורגיני תערוכת ז'נבה 2010. קובי ליאני
למבורגיני תערוכת ז'נבה 2010/קובי ליאני

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully