וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרארי מוריקה את הבוכנות

3.3.2010 / 16:44

יצרנית ה'על' מאיטליה חושפת את ה-599 חמושה במנוע כלאיים ומערכות טכנולוגיות מחוג הפורמולה 1. ייצור סדרתי? בינתיים לא

אם לפני כמה שנים השילוב בין מכוניות 'על' לטכנולוגיה נקייה הצטייר כמו חטא שאין ולא תהיה לו מחילה, היום כבר מדובר על מוצרים רשמיים מחוייבי מציאות. לא רק למבורגיני, פורשה, אודי ועוד רבות מיצרניות הרכב עוסקות בפיתוח מערכות היברידיות, האחרונה להצטרף לקלחת היא לא אחרת מאשר פרארי, שמצהירה בפומבי על כוונותיה להשתמש בטכנולוגיה נקייה.

האב-טיפוס הניצב בתערוכת ז'נבה מדגם ה-599 פיורארנו שזוכה לשילוב היברידי. כהרגלן של מכוניות רעיוניות נושאות מוסר חברתי, הצבע השולט הוא ירוק המסתיר מנוע בנזין V12 בנפח 6.0 ל' ויחידה חשמלית קומקפטית המוזנת מסוללות ליתיום-יון תחת הכותר HY-KERS. פרארי שקלה מספר אפשרויות שינוע להיברידית הראשונה שלה כולל הנעה כפולה, אולם נפלה ההכרעה לבחור בתגבור חשמלי כפי שהיה לפנ ישנה במכוניות הפורמולה 1 שלה.

תיבת הילוכים כפולת מצמד המחלקת שבעה יחסי העברה נלקחה מהדגם האחרון של פרארי, ה-458 איטליה, והותאמה כך שמשקל המכונית יחד עם המנגנונים האלקטרונים לא ישתבש בין הקצוות. הסוללות שוכנות תחת השלדה ממש במרכז לצרכי איזון כל זמן שנדרשת אחיזה גבוהה, ואילו הספק המנוע החשמלי מעביר לגלגלים כ-100 כ"ס נוספים על 612 כ"ס הקיימים. כמה אוכלת? את זה פרארי לא מגלה לנו.

אשתקד ערכה קבוצת המירוץ ניסויים במערכת ה-KERS (אוגרות אנרגית בלימה) במספר מצומצם של כלי-רכב סדרתיים לציבור, אך לא פרסמה את ממצאיה למעט הבהרות על הטכנולוגיה במסגרת מירוצי הגרנד-פרי. לרגל התערוכה היא שילבה אותה במלואה בהיברידית, אך מעניקה משקל-רב לדבר הביצועים ולאו דווקא לאפסון האנרגיה או לסוגיות אקולוגיות.

כך היא מספרת כי בלחיצת כפתור, שתי יחידות ההנעה מתמזגות יחדיו ומאיצות ב-599 למהירות של 200 קמ"ש ב-7.5 שניות וזאת חרף המשקל שהתווסף בגין מערכות החשמל לתיבת ההילוכים. אולם, מדובר בפעולה הנמשכת מספר שניות בלבד עד להתשת הסוללות אז חוזרים 100 הסוסים לאורווה עד ששוב תיאגר אנרגיה מספקת.

פרארי מספרת שיעבור זמן-רב עד שהטכנולוגיה תגיע לייצור מלא. זה לא יקרה לפני שהדגמים החדשים יחשפו, כלומר לפחות כמה שנים טובות. בינתיים היא שואפת לצמצם את פליטת ה-C02 במכוניותיה, אך אינה מודאגת גם לנוכח ההגבלות החדשות באירופה המחייבות 130 גק"מ מכל היצרניות עד 2015. לטענתה, לקוחותיה ממילא אינם נוסעים על בסיס-יומי כך שגם בהנחה ושיעור הפליטה הממוצע הוא כ-250 גק"מ (כמו ב-458 למשל), סביר שקנסות אם ינתנו לא יגזרו את דינה. בו בעת, תמשיך פרארי להפחית את נפחי המנועים ולשכלל את טכנולוגיות הבעירה והחשמל לקראת העתיד.

פרארי 599 הייבריד. אתר יצרן
פרארי 599 הייבריד/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully