וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו מתכוננת לקיץ

4.3.2010 / 9:15

מציגה בז'נבה סוללת מכוניות אופנתיות ומחזירה לחיים מותג מן העבר. תיבת ההילוכים כפולת המצמדים מושקת רשמית

קובי ליאני

(צילום: קובי ליאני, עריכה: בת גולן)

למרות שרנו חרטה על דיגלה את קידום המכונית החשמלית, נראה כי בז'נבה היא בכל זאת מתמקדת בשורשים ומשיקה (כמו פעם), מכוניות עממיות מהנות לנהיגה ואפילו מנצלת מותג מיתולוגי מעברה לצורך המאורע. אכן שיחת העיר ברנו לקראת 2010 תהיה השקעה המונית במגוון של תחומים לנוף הידידותי, אולם בשורת האקלים נותנת (גם) את האות על ביאת הקיץ ותירוץ להפשלת הגגות בשתיים ממכוניותיה.

עוד בטרם הנהירה לחופי הים, חושפת רנו רשמית את תיבת ההילוכים החדשה שלה – EDC (סימול ל-Efficient Dual Clutch ). זוהי תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד עם שישה יחסי העברה המגיבה להעברות ההילוכים במהירות ובאופייה של תיבה ידנית לכאורה. מה טוענת ההגדרה הזאת בדיוק עוד מוקדם לשער; רנו מספרת על שיפור בעקומת העוצמה בכ-17 אחוזים והפחתה ממוצעת של פליטת ה-CO2 בשיעור של עד 30 גק"מ. בכורה לתיבה המתוחכמת תערך במהלך השנה בשורות משפחת המגאן, הסניק ואחיותיה, אולם טרם ידוע אם תזלוג כבר ב-2010 לקליאו או שתמתין לדור הבא.

ואם כבר קליאו, בנובמבר האחרון השיקה רנו קו ספורטיבי מסוגנן המשיב מהקבר את מותג 'גורדיני' למען טווינגו, כמחווה לנהג המירוצים משנות ה-50 אמדה גורדיני הנודע בכינויו המליצי המכשף. גורדיני עבד במהלך תפקידו כמעין סדנה עצמאית התומכת יחד עם קבוצת המירוצים של רנו בסדרות הלה-מאן, אך בריאותיו הרשמיות לא המריאו וכך הפכו לפריט אספנות מבוקש מאחר והרומן נקטע לאחר 10 שנות שותפות.

בז'נבה רנו מציגה את הטווינגו RS והקליאו RS לבית גורדיני, שאין בהן אלא עטיפה קוסמטית מעל המכללים הסטנדרטים. הטווינגו חמושה ב-133 כ"ס והקליאו ב-200 כ"ס. שתיהן לבושות סממני קרב ומירוץ (פסים לבנים) מבחוץ, ומבפנים תא נוסעים בחיפוי אלגנטי-ספורטיבי עם הטבעות מותג ואזכורים סמליים למורשת הספורטיבית של רנו על גבי המושבים והדפנות. הגורדיניות תשווקנה במספרים מוגבלים במחירים גבוהים יותר מהדגמים הסטנדרטים, אולם סביר שלא נראה אף אחת מהן בישראל.

רנו קליאו גורדיני. אתר יצרן
רנו קליאו גורדיני/אתר יצרן

נושמות אוויר

למי שבכל זאת רוצה לפנטז על פרקים בגבולות המציאות, רנו תשיק בארץ (כנראה ב-2011) את המגאן קבריולה CC - האחות פתוחת הגג לבית המשפחה העממית הקומפקטית שמוצגת כעת בז'נבה לראשונה. מכונית זו תגיע לזירת התקרות המתקפלות מצוידת מראש בתיבת ההילוכים הרובוטית לעיל, ותעשה שימוש במנועים שנפחם נע בין 1.6 ל' ל-2.0 ל' ועד הספק של 160 כ"ס, בווריאציות של GT ו-GT ליין ספוגות בערכות איפור מתואמות על פי בחירת הלקוח.

עוד מכונית פתוחה שרנו מדגישה בתערוכת הרכב (אך לא תעשה עלייה לישראל) היא הווינד (Wind), רודסטר קטנטנה ודו-מושבית חמושה בגג-קשיח מתקפל ב-12 שניות. היא יושבת מטבעה על אותה פלטפורמה המשרתת את הטויינגו, אך עם תוספת לממד האורך הנאמדת בכ- 23 ס"מ למרכב החיצוני, ותא מטען המכיל נפח שימושי של 270 ל'. בחזיתה ישכנו שני מנועים מההיצע הקיים בנפח של 1.2 ל' ו-1.6 ל', בעוד ההספקים הם 100 ו-133 כ"ס בהתאמה, בשידוך לתיבות ידניות ואוטומטיות.

רנו תערוכת ז'נבה 2010. קובי ליאני
רנו תערוכת ז'נבה 2010/קובי ליאני

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully