וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם הקטן של ניסאן

5.3.2010 / 12:01

ניסאן משיקה את הדור הבא למייקרה, שבע שנים אחרי קודמו עם מנוע טורבו 3 צילינדרים ויחס סביבתי. וגם... הג'וק יצא מהגומחה

קובי ליאני

(צילום: קובי ליאני, עריכה: בת גולן)

ניסאן מייקרה החדשה נחשפה בתערוכת הרכב בז'נבה. עד השנייה בה הסירו ממנה את סדיני ההסוואה, אף אחד לא ידע אם תאמץ את השם המקורי או שניסאן תפלוט כינוי שמזכיר בניב המקומי משהו מעולם החרקים, כפי שעשתה לאחרונה עם הג'וק. הקושי להגיע להחלטה נבע מכוונתה לשווק מייקרה במתכונת גלובלית, ועל כן העדיפה מלכתחילה לבחור כינוי שאינו נגזר ממודל קיים. המסורת על כל פנים עשתה את שלה והמייקרה ממשיכה אתנו עוד כמה שנים.

העיצוב החיצוני של המייקרה החדשה מסלף באופן טבעי את הדור הקודם. ההתעגלות האופיינית שעוברת על הצדודית מקבלת אליה את הקימורים המושתלים על דגמים כמו הטידה, וכן את קווי המתאר של הניסאן קשקאי והג'וק. מבחינת גודלה, עדיין מדובר בכלי-רכב מאוד קטן, אולם בקבוצת המיני נחשבת המייקרה למקרה חריג בגין הקורות המורחקות (באופן יחסי) וגובהה המשונה.

הפלטפורמה חדשה לחלוטין (V) ומאוד קלילה ביחס למתחרים ולמייקרה הקודמת. היא פותחה על פילוספיית הבועה המסורתית, ועל ידי כך הרחיבה את בסיס הגלגלים, האורך והרוחב, להוציא הגובה, אך למרבה הצער אינה מפרסמת את המספרים הרשמיים. סידור ההושבה לארבעה אנשים טוען כי השורה השנייה תהיה מרווחת והדפנות הורחקו מהמרפקים, כך שיהיה יותר מקום להשתרע על המושבים הצנומים תודות למבנה הבועתי.

באירופה תחומש המייקרה בשני מנועי בנזין בטכנולוגיית תזמון שסתומים משתנה ובשידוך לתמסורת רציפה (CVT) או ידנית חמישה הילוכים. על פי הקו האקולוגי, תהיינה היחידות חסכוניות ומתקדמות ועם פליטת CO2 נמוכה שתקצור אהדה בקרב שוחרי הסביבה בעולם. גרסת הבסיס משתמשת במנוע 1.2 ל' שלושה צילינדרים המפיק 80 כ"ס ו-11.6 קג"מ ב-4,000 סל"ד. מהמפלטים יוצאים כ-115 גק"מ, אך ניסאן עדיין מסרבת לספר כמה דלק צורכת היחידה הקטנה הזאת. קצת מעליה מאוכלס מנוע מסקרן יותר – 1.2 ל' עם אותו סידור צילינדרים, אך מחוזק על ידי מגדש 'על' המוציא מקרביה של המייקרה כ-100 כ"ס, 15.6 קג"מ ב-2,200 סל"ד ו-95 גק"מ בלבד.

מפרט האבזור של הניסאן כולל שימוש בכמה תכונות חדשות ואמצעי בטיחות חיוניים; כסטנדרט יהיו לה שש כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות ו-ABS. תא הנוסעים החדש מאופיין באותה הצערה כפי שהיה עד כה, שלבטח תתובל בגוונים קיציים בכל ההיצע עם הצגתה של המייקרה CC בשנה הקרובה. יבואנית ניסאן לישראל 'קרסו מוטורס' מסרה לוואלה! רכב כי המייקרה החדשה תגיע אלינו במהלך 2011.

ניסאן תערוכת ז'נבה 2010. קובי ליאני
ניסאן תערוכת ז'נבה 2010/קובי ליאני

הג'וק בהופעת בכורה

ניסאן ג'וק (JUKE) הוא קרוסאובר, אבל לא בדיוק מהזן שאנחנו מכירים. בתור התחלה סביר שהשם שלו אינו מתאים לישראל לאור הדימויים לשוכני הצינורות. דבר שני, הוא שפוף בקומתו מרכב פנאי רגיל והחברה מייעדת אותו לערים הצפופות ולכן הצורה שלו לא בדיוק מעלה דימוי של לועס דיונות או טפסן מדרכות; אז מה הוא בדיוק?

ניסאן הפיקה והגדירה הג'וק כקרוסאובר הספורטיבי הראשון שלה, ואולי בכלל בעולם. היא מסמנת את מיני כמתחרה הישירה שלה לאור ההספקים והגדלים. התפישה הספורטיבית רומזת כי הג'וק אמור לצאת לכבישים חמוש בכתת מנועים מוכשרת, ועל ידי כך להתחרות מול הקאנטרימן קופר S שיסתער על הנישה הקומפקטית מעט לפניו. האמנם בר-השוואה?

המארז החיצוני לובש חמש דלתות, בלי שטיקים צורניים, וניסאן מקפידה שהעיצוב הנועז לא יהיה נועז מידי; דגש ניתן אל החלק האחורי השמרני, לפחות ביחס ישיר אל הפרונט השאול מהקזנה קונספט שעשתה שימוש בבתי תאורה מעוגלים בולטים. מי שאחראית על הפרופיל היא הסדנה הבריטית בלונדון שניסתה לקמץ מהקזנה כל פרט ולהביא אותו לידי ביטוי סדרתי. עושה רושם שזה עובד בזווית מאוד מסוימת וכושל במקומות אחרים.

מנועיו של הג'וק יחלו עם גרסת הטורבו-דיזל DCi המשותפת לרנו בעלת הספק ממוצע של 110 כ"ס ועד גרסאות בנזין של 120 כ"ס בהמשך המסדרון. בקצה הפרוזדור מתברג מנוע בנזין 1.6 ל' טורבו (הנעה כפולה) שמייצר כ-190 כ"ס וכ-24.5 קג"מ ויתן לכאורה לקאנטרימן קופר S עימות עם טפרים שלופים. תיבה ידנית תכלל בהיצע ולה חמישה הילוכים או תיבה רציפה בגרסה הבכירה ביותר שלרשותה גם שישה יחסי העברה קבועים. הצפי לג'וק הוא 100 קמ"ש בפחות מ-7 שניות, כך שבהחלט מדובר כאן בפתיחה של חזית חדשה בתוך נישת הקרוסאוברים הקומפקטיים.

הגו'ק ינחת בישראל ברבעון האחרון של השנה, כך מסרה לוואלה! רכב יבואנית ניסאן לישראל קרסו מוטורס. מי שיגיעו קודם, באפריל, ואיתם ניתן יהיה להגיע קצת יותר עמוק בתוך השטח הם הטנדר נווארה ורכב השטח פאת'פיינדר שהוצגו בז'נבה לאחר שעברו מקצה מתיחת פנים.

ניסאן פאת'פיינדר. אתר יצרן
פאת'פיינדר ונווארה מתעדכנים ומגיעים אלינו/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully