וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיות בלימה גם לניסאן

4.3.2010 / 13:43

540 אלף כלי-רכב תוצרת ניסאן ואינפיניטי למוסך בשל כשל במערכת הבלמים ותקלה במדיד הדלק. התיקון של טויוטה בסימן שאלה

מעל חצי מיליון כלי-רכב מטעם יצרנית הרכב היפנית ניסאן נקראים להגיע למוסכים. את ההודעה מפרסם ארגון ה-NHTSA לאחר שאותרה תקלה במערכת הבלמים בעקבותיה המכונית אינה בולמת או מאטה כראוי, ועלולה לסכן את יושביה והסובבים. עד כה לא דווח על תאונות או נפגעים ברכוש או בנפש כתוצאה מתקלה זו. תקלה נוספת מתייחסת למד-דלק מזייף, אך לזו אין איום בטיחותי.

על פי ה-NHTSA התקבלו לפחות שלושה מקרים זהים בהם התגלתה בעיה באחד מרכיבי מערכת הבלימה – מחבר בתחתית הדוושה שניתק ממקומו ומשבש את היכולת להפעיל את דוושת הבלם בעוצמה הנדרשת להאטת המכונית בביטחה. ניסאן טוענת שמקור הפגם אצל ספק החלפים, וכי אינו נוכח בכלי-הרכב שנמכרו לאחר תחילת שנת 2010.

המכוניות החשופות אל הבלימה הרעועה נמכרו בין 2008 ל-2010 (לא כולל). מדובר בכ-180 אלף כלי רכב בתוך ארה"ב וכ-26 אלף בשאר העולם. הדגמים הרלוונטים הם הניסאן טיטאן, ארמדה, קווסט ואינפיניטי QX56. מכוניות שסובלות ממדיד דלק מזייף יוצרו בין 2005 ל-2008 ביניהן ניסאן פת'פיינדר, פרונטיר וקסטרה. כאן המספרים מתייחסים ל-418 אלף מכוניות בתוך ארה"ב ועוד 53 אלף מחוצה לה. מיבואנית ניסאן לישראל 'קרסו מוטורס' נמסר לוואלה! רכב כי קריאת התיקון אינה רלוונטית לישראל.

התיקון של טויוטה לא תקין?

באותה נשימה, נציין כי טויוטה שהחלה לאחרונה לתקן את הכשלים המיוחסים לה בכתשעה מיליון כלי-רכב, אינה מצליחה להוליד מפנה בקרב הנהגים. נציג ארגון ה-NHTSA דיוויד סטריקלנד בוחן לאחרונה תלונות של לקוחות שתיקנו את רכבם במרכזי השירות, אך עדיין סובלים מתאוצות בלתי-רצוניות. "אם זה עדיין קורה, אנחנו רוצים לדעת מזה", כך סטריקלנד שמבקש מכל בעלי טויוטה לא לחכות ולהגיע אליו עם הממצאים.

גם הממשל האמריקני מלקט תלונות של נהגי טויוטה הפונים אליהם בדאגה לאחר טיפול כושל בשטיחונים, דוושות נתקעות, בלם תקול וכל תקלה רלוונטית. אם כך הם פני הדברים, עולה כאן השאלה האם טויוטה טעתה בזיהוי מקור התקלה או שמא הנהגים עדיין שרויים בפרנויה שממנה כנראה כבר לא ייצאו? פרנויה מסויימת נרשמת גם בקרב מקבלי החלטות לאחר שסנטור רפובליקני ביקש רשמית משר התחבורה ריי לה הוד לאסור כליל יבוא מכוניות מיפן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully