וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקוריאניות מתחזקות באירופה

4.3.2010 / 15:15

קבוצת יונדאי-קיה ממשיכה לפזול הרחק מעבר לים ומשיקה מכונית פנאי, סלון, ומיניוואן חשמלי כאפיזודה נוספת בקרב על היאפים

קובי ליאני

(צילום: קובי ליאני, עריכה: בת גולן)

תערוכת ז'נבה הסתמנה עד כה כטריטוריה דרוכה להשקת טכנולוגיות היברידיות וחשמליות. אך למעט פולקסווגן או פורד, שמתוקף מורשתן נגזר עליהן להתקרב אל העם ולספק פתרונות זולים לכל כיס, גם הקוריאניות מבית יונדאי-קיה משיקות כלי-רכב בעלי מערך ריאלי לשווקים במסגרת התרחבותן באירופה. ארבע מכוניות חשובות בתפריט, שתיים מהן מוכנות ואילו האחרת (i-flow קונספט) מקדמת את פניה של יורשת ליונדאי סונטה.

המשמעותי לסגמנט הפנאי-קומפקט הוא הקיה ספורטאז' 2010, שיושק באירופה במחצית השנה ומחליף את הדור הנוכחי בתום חמש שנים. הספורטאז' דור שלישי, כמו יתר בית קיה, משכתב את הסגנון הצורני של כל השבט בראשות חטיבת המעצבים של פיטר שרייר. הוא גדל בכל סעיפיו לעומת הדור היוצא וכך גם תא הנוסעים שיציע מרווח מחייה משופר, איכות הרכבה טובה יותר וממשקים רבים המשרתים את אחיו התאום יונדאי ix35.

אורכו של הספורטאז' יעמוד כעת על 4.4 מ', הרוחב 1.85 מ', הגובה 1.63 מ' ובסיס הגלגלים 2.64 מ'. היצע המנועים המשותף ליונדאי יאכלס בחזית ארבע יחידות, צמד בנזין וצמד דיזל. את הבסיס ביחידות הבנזין הספורטאז' פותח עם ה-1.6 ל' לו 140 כ"ס ומעליו מנוע ה-2.0 ל' המפיק 162 כ"ס. יחידות הטורבו-דיזל מוצעות עם נפח של 1.7 ל' ו-115 כ"ס ו-2.0 ל' המפיק 136 כ"ס. עוד בהיצע תיבה ידנית חמישה או שישה הילוכים ואוטומטית עם שישה, אולם הגרסאות הפשוטות נטולות מערכת הנעה כפולה. הספורטאז' ינחת בישראל לא לפני הרבעון השני של 2011.

קיה תערוכת ז'נבה 2010. קובי ליאני
קיה תערוכת ז'נבה 2010/קובי ליאני

חידושים למחר

המיקרוואן וונגה עלה לא מזמן על כבישי אירופה וכעת מציגה קיה פלטפורמה חשמלית. רק נזכיר כי הוונגה הסדרתי הוצג לראשונה בתערוכת הרכב בפרנקפורט אשתקד והוא חולק פלטפורמה עם הקיה סול ויונדאי i20. הדגם הרעיוני אינו שונה בהיבט הוויזואלי מהמודל הקונבנציונלי, אך תחת המעטה הלבן השתילה היצרנית הקוריאנית מערכת הנעה חשמלית המייצרת כ-110 כ"ס ו-29.5 קג"מ.

היא מסוגלת להאיץ בו מהמקום ל-100 קמ"ש ב-11.8 שניות, ותחת המכללים שוכנות סוללות ליתיום-יון-פולימו, המאפשרות לנוע לטווח של 180 ק"מ בטעינה אחת, כאשר 80 אחוז מהכוח מסופק משקע מהיר בתוך 20 דקות. חיבור לשטקר בבית מאריך את הדרוש לטעינה מלאה לשמונה שעות. הוונגה EV חשמלית ולכן אינה פולטת כל CO2 לאוויר, והיא תכנס לפילוט ניסיוני במהלך השנה. את הגרסה הרגילה נראה על אדמתנו ככל הנראה במהלך שנת 2011. קונספט נוספת היא הריי שמגיעה מארה"ב.

דגם נוסף מהענף האקולוגי אותה מציגה קיה בז'נבה הוא הקיה סיד ECODYNAMICS. חמוש במנוע דיזל בנפח של 1.6 ל' המייצר 90 כ"ס ו-24.6 קג"מ ומשודך לתיבה ידנית שישה הילוכים, שיעור פליטת ה-CO2 שלו צונח ל-98 גק"מ בלבד. זאת לעומת הסיד הקונבנציונלית הפולטת כ-110 גק"מ, תוך שמירה על הספק גבוה יותר. השיפורים הושגו תודות לשימוש במערכת ניהול מנוע מתוחכמת ואסטרטגיה כללית המפחיתה את הניצול במשאבים הזמינים. תיבת ההילוכים הידנית כוילה מחדש ביחסי העברה (כולל המלצה ויזואלית בלוח המחוונים על הילוך מתאים), כך שכל אחד ימקסם את האנרגיה מהיחידה הקדמית בצורה אידיאלית לקיזוז תצרוכת הדלק.

באופן לא ברור, דווקא את הנתון על גמיאת הסולר קיה לא מפרסמת, אך בהתחשב בכך שמדובר במנוע דיזל וברצועת כוח שאת שיא כוחה מקבלת ב-4,000 סל"ד, סביר שנתון ממוצע של כ-20 פלוס ק"מ לליטר יהיו דבר שבשגרה. את הסיד האקולוגית אגב, לא נראה בישראל.

בביתן יונדאי החידוש המרכזי הינו הקונספט הרומז על מחליפת היונדאי סונטה. מכונית הראווה היא ה-i-flow, שסדרתית תקרא i40. פרטים אודות מערכות ההנעה אינן בהישג יד, וכך נאלצים המסוקרנים לנחש בגבולות האפשר מה יתגבש מאחרי החזות האופנתית המערבבת בין קופה לסדאן על פי קווי המתאר של אירופה.

מה שככל הנראה לא יפתיע איש הן יחידות ההנעה של הקוריאנית הגדולה. על פי רשמים מוקדמים עולה כי הסונטה החדשה תנפק בין 140 ל-200 כ"ס ממנועי בנזין ודיזל. אולם, לאור העובדה שיונדאי מסלקת את יחידות ה-V6 ומאמצת מנועי 2.2 ל' טורבו או 2.0 ל' אטמוספרים, צפוי שבתמורה לכך צריכת הדלק תקוצץ משמעותית וכך גם פליטת ה-CO2. ה-i40 תושק באירופה במהלך 2011, ותגיע לישראל קצת מאוחר מכך.

יונדאי תערוכת ז'נבה 2010. קובי ליאני
יונדאי תערוכת ז'נבה 2010/קובי ליאני

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully