וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאסקאר: הפאנץ' מגיע בסוף

ירון אדרי

5.3.2010 / 12:18

פורמולה 1: USF1 בחוץ; WRC: מקסיקו מחכה לקן בלוק; WTCC:יוצאים לדרך יחד עם ה-IRC; נאסקאר: הפאנץ' מגיע בסוף

פורמולה 1: הלכו התוכניות

אם זה הולך כמו ברווז ומגעגע כמו ברווז, זה ברווז. והברווז במקרה שלנו היא קבוצת USF1 שכבר שבועות רבים נרמזת כמי שלא תעמוד על הגריד בעוד שבועיים בבחריין. השבוע זה אכן הוכרז סופית ובצעדי ברווז אורזת הקבוצה האמריקנית את התוכניות.

USF1 הייתה הראשונה להכריז על מועמדותה לעונה שבפתח עם חזון אמריקני שאפתני. היא אכן קיבלה את ברכת הדרך מהתאחדות ה-FIA, אולם היא הייתה צריכה יותר מזה. בראיון ל'אוטוספורט' אומר הבעלים קן אנדרסון שאין בכלל טעם לצאת לדרך במצבה הנוכחי של הקבוצה כשהיא כלל לא בחנה את מכוניתה. את האשם הוא תולה בעיקר בהתאחדות, בשל כל הפרשיות המביכות והיחסים העכורים עם הקבוצות שהיו בשנה החולפת וגרמו לעיכובים ובריחת נותני חסות. "זה גרם לנו לאבד ארבעה חודשים יקרים", אומר אנדרסון.

בהמשך הראיון מאמת אנדרסון את השמועות על מגעים שנעשו בניסיון להתאחד עם קאמפוס וסטפן GP, שכידוע לא צלחו. "בחנו כל דרך אפשרית שיכולנו, אי אפשר לומר שלא ניסינו". לגבי נהג הקבוצה חוזה מריה לופז, הוא כמובן שוחרר מהחוזה למורת רוחו של מנהלו האישי שתקף את הקבוצה וכינה את צעדיה "סקנדל". כעת, הקבוצה ממתינה לאישור ה-FIA להשתתפותה ב-2011 כדי להחליט אם להמשיך ולפתח את המכונית.

פורמולה 1: ובינתיים...

את מקומה של USF1 לא תתפוס סטפן GP, הקבוצה הסרבית שלא אושרה להצטרף למרות היותה מוכנה ולמרות המקום שהתפנה. בהתאחדות מסבירים זאת בכך ש"אי אפשר לצרף קבוצה בשלב כה מאוחר". בקרוב תיפתח ההרשמה לעונת 2011 וסביר להניח שסטפן GP תהיה בין הראשונות להגיש מועמדותן.

בקאמפוס, לאחר החלפת הבעלים, שינו השבוע את שם הקבוצה ל-HRT סימול ל- Hispania Racing Team וזאת לקראת חשיפת המכונית אמש (חמישי). רגע לפני החשיפה גם פורסם כי קארון צ'נדהוק ינהג לצידו של ברונו סנה וכי לופז עשוי לשמש כנהג מחליף.

פורמולה 1: שוב פרשנויות שונות לתקנות?

בתחילת העונה שעברה עלו מספר ערעורים לגבי חוקיותן של מכוניות כאלו ואחרות. בלט בעיקר נושא הדיפיוזר הכפול שבסוף אושר כחוקי. הפעם, מבקשות פרארי ורד בול הבהרות מההתאחדות לגבי חוקיות הכנף האחורית במכוניות מקלארן. לטענתן, האופן בו מתחבר חיפוי המנוע לכנף האחורית יוצר יתרון משמעותי בישורות לטובת צבירת מהירות של עוד כעשרה קמ"ש.

ברד בול כמובן יכולים להיות מאוכזבים, היות וזו העונה השנייה ברציפות שפירוש התקנות באופן יצירתי על ידי המתחרות עשוי למנוע מהם להשיג אליפות. לפני שנה היתה זאת בראון כשהם היו האלטרנטיבה היחידה לה. במידה וההתאחדות תחליט כי הכנף חוקית, סביר להניח שהמהנדס הראשי שלה אדריאן ניואי כבר יביא את הפרשנות היצירתית שלו וכך גם שאר המהנדסים.

במקלארן כמובן מבטלים את הטענות. בהודעה שהפיץ דובר הקבוצה נמסר "אנחנו בטוחים בחוקיות המכונית ואנו לא מודעים לכל מחאה".

פורמולה 1: רנו מחזקת הקשר לרוסיה

אחרי שהפכה להיות קבוצת הפורמולה 1 הראשונה שמעסיקה נהג רוסי – ויטלי פטרוב, רנו מחזקת את הקשר עם המדינה שפעם הייתה מעצמה עולמית. מי שתעניק לה חסות בעונה הקרובה היא יצרנית הרכב לאדה, בעידוד ראש הממשלה המקומי ולדימיר פוטין. לרנו היצרנית יש קשר עסקי הדוק עם קונצרן אבטוואז המחזיק בלאדה, שאף הריצה קבוצה רשמית באליפות ה-WTCC.

כעת, הדבר הבא שנותר הוא להכריז על מירוץ פורמולה 1 ברוסיה, לאחר שמוסקבה כבר ביקשה לארח אחד כזה. חרשו?

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

פורמולה 1: חגיגות ה-60

כבר סיפרנו לכם בעבר כי מירוץ בחריין יפתח בחגיגות לרגל 60 השנים של הסבב, בכיכובם של כל אלופי העולם החיים וכ-20 מכוניות מוכתרות. כעת נרמז כי שניים מהם לא יגיעו, קימי רייקונן שמחוייב ל-WRC ונלסון פיקה שמערבות בנו בפרשת "רנו-סינגפור" לא הניבה לו הרבה כבוד.

במהלך המאורע, תחזורנה גם מספר מכוניות עבר למסלול כשעל ההגה האנשים המתאימים. על מזרטי 250F ינהג חואן מנואל פאנחיו השני, אחיינו הנושא את שמו של מי שהוכתר לאלוף העולם חמש פעמים. אלוף 1978 מריו אנדרטי שבדיוק סגר 70 ינהג במכונית עימה לקח אליפות – לוטוס 79. נזכיר כי ארבעה אלופים יהיו על המסלול כמתחרים מן המניין ועוד אחד, ז'אק ווילינייב שכבר ראה איך הוא חוזר עם סטפן GP.

ומי עוד תהיינה על המסלול פרט לפרארי, וויליאמס ומקלארן לדורותיהן? מרצדס W196 של 1954, קופר קלימקס 1960, BRM של 1962, לוטוס 1963, מאטרה פורד 1969, טירל פורד 1973, ברבאהם ב.מ.וו 1983 ועוד הרבה אחרות.

פורמולה 1: למי יש יותר גדול?

לאחר שהסתיימו ימי המבחנים, לכל קבוצה ונהג יש את האמת שלהם לגבי מעמדם על הגריד. הנה חלק מההצהרות:

וויליאמס: הקבוצה הבריטית לא כיכבה כל כך בסדרת המבחנים, אולם רובנס באריקלו מצהיר כי היא תפתיע העונה ושהיא מאוד תחרותית.

טורו רוסו: הקבוצה די הפתיעה במהלך האימונים עם זמנים תחרותיים. זה לא מעוור את אנשי הקבוצה שמאמינים שיתמודדו על המקום החמישי מול וויליאמס, סאובר ורנו. גם חיימה אלגוארסוארי חושב כך, והוא מוסיף כי גם מרצדס באותה רמה.

מרצדס: עם אליפות בכיס ונהג כמו מיכאל שומאכר, רוס בראון לא בונה על פחות מנצחון כבר בבחריין. "מטרתנו היא תמיד לנצח את המירוץ הבא". דעתו על אליפות? רק אם הקבוצה תשפר את המכונית באופן תמידי. שומאכר דווקא חושב שייקח קצת יותר זמן עד לנצחון הראשון.

לוטוס: להרבה לא מצפים בקבוצה פרט לצבירת ניסיון ויארנו טרולי אומר כי המקומות האחרונים יהיו מנת חלקם לפחות במירוצים הראשונים, יחד עם וירג'ין. בהזדמנות זו נספר כי לוטוס חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם CNN.

וירג'ין: כמו לוטוס, גם המצטרפת הטרייה השנייה נתקלה בקושי לעמוד בקצב. בקבוצה מבטיחים לשפר עד בחריין ומצהירים שיהיו הטובים מבין שלוש החדשות.

מקלארן: לואיס המילטון לא רוצה להשמע שחצן והוא גם זהיר. לדבריו, המתחרות הישירות הן מרצדס, סאובר, פורס אינדיה, פרארי ורד בול כלומר מקום ראשון עד שישי. לדבריו פרארי הכי תחרותית, כלומר גם מקום ראשון בספק. בינתיים, הבריטי משחרר את אביו מתפקיד מנהלו האישי והשמועה אומרת שמי שיחליף אותו הוא אלוף העולם לשעבר של מקלארן מיקה האקינן או נהג העבר מרטין בראנדל.

פרארי: מנהל הקבוצה סטפנו דומיניקלי טוען כי מעמדם בין הקבוצות המובילות מובטח, אולם הוא נזהר ולא מציין במפורש את המקום הראשון. רק נזכיר לו שלפני שנה בדיוק פרארי מאוד הרשימה במהלך המבחנים (עד שבאה בראון), ואת העונה עצמה ירצו במארנלו לשכוח.

סאובר: פדרו דה לה רוסה סבור שהמכונית שלו לא רחוקה בהרבה מארבעת החזקות. שליטה כשל בראון בעונה שעברה הוא שולל.

פורס אינידה: בקבוצה ההודית שהפתיעה את כולם בספא ובמונזה, מאמינים שהמכונית העדכנית תהיה חזקה ותחרותית בכל המסלולים המתוכננים.

רד בול: סגנית אלופת 2009 נראתה תחרותית מאוד במבחני טרום העונה ולמרות מספר תקלות, צופים לה להיות בין ארבע הקבוצות החזקות ביותר. מארק וובר אף הוא חושב כך, אולם הוא מסתפק בהצהרות זהירות כמו "לנצח כמה שיותר מירוצים". בינתיים, הבעלים של יצרנית האנרגיה דיטריך מאטשיץ מצהיר כי הוא לא קונה פחות מאליפות והוא גם מבהיר כי הבאת רייקונן במקום וובר אינה בתכנון.

רנו: רוברט קוביצה מודע ליכולת האמיתית של קבוצתו אז במקום להצהיר בפומבי שהם די מפגרים בחומר, הוא אומר שפודיום לא יושג בבחריין.

בכדי לעשות קצת סדר נספר כי סבב המבחנים שהסתיים ביום ראשון האחרון קובע שהמילטון הוא המהיר ביותר ואחריו וובר, פליפה מאסה (פרארי), אדריאן סוטיל (פורס אינדיה) וניקו האלקנברג (וויליאמס). שותפו לקבוצה אלוף העולם ג'נסון באטון? דורג 15.

WRC: צ'אנס שני

בסוף השבוע יתקיים ראלי מקסיקו. אמנם מדובר במירוץ השני לעונה, אולם לתוצאותיו עשויות להיות השלכות להמשך. נתחיל בסבסטיאן לואב (סיטרואן) שהפסיד ליריבו העיקרי לתואר מיקו הירבונן (פורד) במירוץ האחרון. לואב שהצליח לקטוף את התואר בפער של נקודה אחת בלבד בעונה שעברה, נמצא כעת בשלב בו רצף של שש אליפויות עשוי להקטע. "אני לא אתן למיקו להגדיל את הפער" הוא אומר, ונראה כי מעולם לא היה לחוץ יותר.

הירבונן ירצה כמובן לצבור עוד נצחון, בעיקר כשמדובר במירוץ המאה שלו בסבב הבכיר. אולם, הוא עומד בעמדת נחיתות יחסית היות ויהיה הנהג הראשון לזנק לשבילי העפר החלקלקים ויטאטא אותם עבור מתחריו וכל זאת בגלל מיקומו בראש הטבלה. למרות זאת, הוא לא מצר על כך וטוען שיעשה הכל כדי להשיג נצחון שני.

ומה על רייקונן? הפיני חסר המזל שם לעצמו מטרה אחת לקראת המירוץ – להביא את הסיטרואן בבטחה לקו הסיום לאחר שכל מירוץ בו התחרה עד כה הסתיים באיזו תאונה מיותרת. את האימונים לקראת מירוץ העפר הראשון שלו עם ה-C4 הוא פספס בגלל כאבי גב שפקדו אותו, וכעת נותר לו רק להזהר. קימי, אם לא תתרסק אתה גם תרגיש טוב יותר.

מי שימשוך חלק גדול מתשומת הלב במירוץ יהיה האמריקני קן בלוק שיתחרה לראשונה ב-WRC עם פורד פוקוס. המוניטין שצבר לעצמו בזכות סרטוני הדריפטים והשליטה לבטח יעניקו לו זמן מסך נרחב גם הפעם ובעיקר כשרק בסוף השבוע שעבר ניצח בפעם החמישית ברציפות את ראלי '100 אקר ווד' האמריקני.

WTCC: כמו בפורמולה 1

עונת 2010 של ה-WRC מתחילה בסוף השבוע הקרוב ולאחר פרישת קבוצת סיאט הרשמית וצמצום מכוניות ב.מ.וו על הגריד נראה כי יהיה לה קשה להציג עניין כפי שקרה בשנים הקודמות. המירוץ יתקיים בקוריטיבה שבברזיל במקביל למירוץ השני בסבב הראלי IRC כששניהם בגיבוי אירגוני של ערוץ יורוספורט שאף יעבירם בשידור חי ובסיקור מסכם. לגבריאל טארקיני (סיאט) בוודאי יהיה קשה שלמור על התואר שלו.

אחרי ה-WRC, גם בסבב ה-WTCC עוברים לשיטת הנקודות החדשה שהנהיגה הפרומולה 1. נזכיר כי המנצח מקבל 25 נקודות במקום 10 בעבר, 18 למקום השני, 15 לשלישי ואחר כך 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1. עם 12 סופי שבוע של שני מירוצים בכל אחד, זה אומר שמקסימום נקודות אפשריות לאלוף הן 600.

עוד באליפות מפרסמים את משקלי המינימום לכל מכונית, אשר מותאמים לביצועיהן. הכי כבדה תהיה הסיאט לאון TDI שכבר עברה שלל תקנות כדי להפחית את מהירותה הממשית ביחס לאחרות. הלאון תשקול 1,170 ק"ג לפחות ואחריה ב.מ.וו 320i עם 1,155 ק"ג, שברולט קרוז וסיאט לאון (בנזין) 1,150 ק"ג ועשרה פחות לשברולט לאצטי.

נאסקאר: מתח ב-267 הקפות

עונת הנאסקאר ממשיכה ושלושה מירוצים כבר אחרינו. האחרון שבהם שוב הוכיח כי מדובר באחד הסבבים המותחים בעולם עם עוד נצחון מפתיע של ג'ימי ג'ונסון (שברולט, 48). המירוץ שהתקיים בלאס-וגאס כלל 267 הקפות, כשג'ף גורדון (שברולט, 24) מוביל כמעט עד הסוף. 37 הקפות לסיום מכניס הדגל הצהוב את גורדון לפיטס להחלפה זריזה של שני צמיגים בלבד בזמן שג'ונסון מתעכב להחלפת כל הארבעה. עם יתרון קל בשל צמיגים רעננים, 16 הקפות לסיום עוקף ג'ונסון את גורדון שמפסיד גם את המקום השני לקווין הארוויק (שברולט, 29).

עוד ארוע מעורר בשעת לילה מאוחרת ארע בהקפה ה-93 כאשר ג'יימי מקמורי (שברולט, 1) פגע בבן קבוצתו חואן פאבלו מונטויה (42) ושלח אותו לנוח בפיטס. מונטויה, למי שזוכר אותו מהפורמולה 1, לא חסך מילים על מקמורי באופן שרק הוא יודע להתבטא. הפרישה שולחת אותו למקום ה-26 בטבלה והרבה מאוד עבודה אם הוא רוצה סוף סוף לקחת אליפות.

מצב הטבלה כעת כשעוד 33 מירוצים לפנינו מעמיד בראשה את הארוויק עם 506 נק' ואחריו קלינט בוייר (שברולט, 33) עם 459 נק' ומארק מרטין (שברולט, 5) עם 457 נק'. בהמשך מאט קנסת (פורד, 17) עם 448 נק' וג'ונסון עם 443 נק'. המירוץ הרביעי לעונה יתקיים ביום ראשון הקרוב ויועבר בשידור חי החל מהשעה 20:00 בערוץ ESPN.

נסיים שוב עם עלילות דניקה פטריק בסבב המשנה. האמריקנית (שברולט, 7) התייצבה למירוץ הנאסקאר ניישנוויד השלישי שלה רק בכדי לפרוש לאחר תאונה עם סמן אחורי בהקפה ה-84. בתום שלושה מירוצים בסבב, היא מדורגת 34 בטבלת האליפות עם 183 נקודות מתוך 585 אפשריות. כעת היא תיקח מנוחה קלה לקראת פתיחת סבב האינדיקאר בברזיל ב-14 במרץ, שם צפוייה לה התחרות האמיתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully