וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיג'ו בדינמיקה משפחתית

6.3.2010 / 12:11

העתיד של פיג'ו מתוכנן על תבניות רודסטר ומשפחתיות מסוגננות לשעות הפנאי. האם ה-SR1 רומזת על בגדי המלך החדשים?

קובי ליאני

(צילום: קובי ליאני, עריכה: בת גולן)

מזווית עינו של מעצב, קונצרן PSA היה ונותר המודל לחיקוי בכל הנוגע לקונספטים נועזים וספוגי השראה. אחרי שסיטרואן חשפה את ה-GT סרוולט המרתכת רטרו-ספורט למסלול המירוצים, האחות מבית פיג'ו נותנת לנו הצצה פחות דמיונית לכלי-רכב שייכנסו לשימוש כבר בשנים הקרובות. שתי מכוניות הקונספט העומדות על במותיה הן ה-5 וה-SR1, אולם רק אחת מהן נראית כמכונית שגרתית לכל דבר ואילו האחרת מטפסת על גלי האופק.

ה-5 הנודעת כמחליפתה של ה-407 תסיר גם את הספרות הנוכחיות המתנוססות על עכוזה של המשפחתית הגדולה. במקום התג הוותיק, תשווק ה-5 כפיג'ו 508 (הומאז' במסגרת חגיגות 200 השנים), ותערבב בין ניסוח העבר להווה תוך השבתת ה-607 מכל שימוש ועתיד. אי לכך תייתר את מכונית הדגל של החברה עד להודעה רשמית.

מה שניכר ב-5 בפרט הוא הגודל שלה, ופחות (עדיין) האפקט הוויזואלי. אורכה עומד על 4.86 מ' (18 ס"מ יותר מה-407) ובסיס גלגלים הורחב ב-10 ס"מ לעומת הוותיקה. בקונספט מותקנת מערכת ההנעה היברידת של פיג'ו – ה- Hybrid4 המוציאה מקרביה כ-163 כ"ס ממנוע טורבו-דיזל בנפח של 2.0 ל' ועוד 37 כ"ס ממנוע עזר חשמלי המשודך להנעה כפולה. מתי נראה אותה על הכבישים? אולי לקראת 2012.

הקונספט SR1 הוא מוצר ניסיוני מאוד מבחינת פיג'ו וכנראה ישאר בארכיון. אף אחד מבכיריה לא מעז לדבר על מונחים של ייצור סדרתי או אפילו צאצא קומפקטי. זאת מאחר ובחודשים שחלפו חלו תנודות וטלטלות בחטיבת הספורט, עד כי מותג GTI כמעט ונכחד מעל פני השטח. רק החלטה של הדקה ה-90 הצילה אותו מגוויעה מוחלטת.

על פניו ממלא ה-SR1 את ייעודו ומכנס על הפלטפורמה הספורטיבית את השפה המצטברת של פיג'ו לקראת חמש השנים הבאות. אלמנטים מהרודסטר יזלגו על פי הרושם למחליפת ה-207 שתוצג בעוד פחות משנתיים, ובהמשך ל-308 החדשה וכן הלאה. בשלב זה וברוח התערוכה, הקונספט מצוייד במנוע ידידותי לסביבה בנפח של 1.6 ל' השולח 218 כ"ס לסרן הקדמי. הטוסיק מקבל עוצמה משלו בסיוע מנוע חשמלי קומפקטי בטכנולוגיית ה-Hybrid4 כמו ב-5, אולם להבדיל מהסלונית תחת האריזה היפה לעיל, לא תהיה לכך שום משמעות.

פיג'ו תערוכת ז'נבה 2010. קובי ליאני
פיג'ו תערוכת ז'נבה 2010/קובי ליאני

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully