וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו שומרת על אופטימיות

7.3.2010 / 9:33

וולוו עורכת בז'נבה את בכורת ה-S60 החדשה לקראת השקתה. ברקע, תאגיד פורד דרוך להפרד ממנה לטובת הסינים

קובי ליאני

(צילום: קובי ליאני, עריכה: בת גולן)

וולוו S60 שהוצגה אשתקד כקונספט, תעלה על קודמתה לתפקיד במרבית תכונותיה. אחרי עשר שנות כהונה השאיפות לסלונית סקנדיבנית שתוכל להתמודד בגאון מול ב.מ.וו ואודי בהיעדרה של סאאב המשתקמת, אונסת את היצרנית לעמוד בכל היעדים, אך לא במחיר של איבוד זהותה והאספקטים הבטיחותיים.

ה-S60 מחזיקה שלדה מכויילת עבור ביצועים מהוקצעים כפי שנמסר, כולל אפשרות בחירה סלקטיבית בין מצב נוחות למצב ספורט מתא הנוסעים. המראה החיצוני נוטה לכיוון הקופה ארבע דלתות ומאזן בין הפרונט המלוכסן לפרופיל של ה-XC-60. בחזיתה תאכלס וולוו מנועים המצייתים למגדשי-טורבו מוזני בנזין וסולר. הדיזל מוצע בנפחים של 2.0 ל' ו-2.4 ל' על הספק של 163 ו-205 כ"ס. יחד עם כך, תהה זאת גרסת ה-1.6 ל' טורבו-דיזל מחטיבת ה- DRIVe שתהה הירוקה מכולן, שעה שתפלוט לאוויר רק 115 גק"מ.

מנוע בנזין מיותם על המדף כרגע, ולו שישה צילינדרים והספק של 305 כ"ס. השידוך בכל המנועים הוא לתמסורת רובוטית או אוטומטית שישה הילוכים. זאת ועוד, חמושה הוולוו S60 במערכת התרעה מתוחכמת המזהה הולכי-רגל ובולמת את המכונית אוטומטית במהירות של עד 30 קמ"ש. מנגנון זה פותח במקור עבור ה-XC-60 ונודד לשלב הבא במסגרת השקתה של המשפחתית המפוארת. ה-S60 תנחת בישראל במהלך חודש אוגוסט.

וולוו S60. אתר יצרן
וולוו S60/אתר יצרן

העתיד, לאן?

וולוו תצא לדרך חדשה ביוני, כך עולה לאחר שהשיחות עם תאגיד פורד על מכירתה מגיעות לשלב הסיכומים. המתמודדות על גרעין הליבה הן לפחות חמש חברות שונות, מרביתן ככל הידוע סיניות. מי שעומדת בחזית ההסתערות היא חברת ג'ילי (GEELY) שמידי פעם בפעם מצהירה בפומבי שפורד סיפק את המותג השוודי לחסותה. אך האמנם הכול סגור וחתום?

ב-23 בדצמבר הודיע פורד על כך שהגיע להסכמה עקרונית למכירת וולו לידיו של תאגיד Zhejiang Geely, השולט על חברת המכוניות של ג'ילי. בהמשך השיחות בין הצדדים הוחלט כי בתוך פרק זמן של חודש לכל היותר, יחתם ההסכם הרשמי וייפתרו כל המחלוקות על המיזמים הקיימים. אולם מאז, הסינים שומרים על שתיקה ואינם מקיימים דו-שיח המשכי עם עמיתיהם האמריקנים.

כלי-התקשורת בארה"ב משערים שהנסיגה הפתאומית של ג'ילי נובעת מהגבלות מדיניות של הממשל הסיני על בנקים מקומיים, האוסרות על הלוואות ענק. אפשרות אחרת מההיבט הפוליטי מעידה כי ייתכן שהמכירה תתרסק בכפוף לעסקת נשק בין ארה"ב ובין טיוואן, הנחשבת ליריבתה של סין בכמה חזיתות. בכירי פורד טוענים בתוקף שהמכירה עדיין על השולחן, אך בניגוד לעבר מביעים הסתייגות הן על הדומיננטיות הסיניות והן שהתכנית תצא לפועל כמתוכנן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully