וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיוואנים מסתערים על אירופה?

8.3.2010 / 9:29

חברת הרכב הטיוואנית לוקסגן רוצה לשבור את החומה המזרחית ולהגיע לכל קצוות תבל. הנשק העיקרי – MPV גדול ומפואר

חברת לוקסגן (LUXGEN) שנוסדה מקרביה של ענקית המיכון הכבד 'יולון' (yulon) בשנת 2009, שאיפות גדולות להתרחב מעבר למדינתה ולהציע בנקודות שונות בעולם כלי-רכב משוכללים המיועדים למשפחות גדולות. הטכנולוגיה באחזקתה מאחדת מערכות מולטימדיה מתוחכמות, עזרי נהיגה ובפרט אמצעי נוחות לשנע עד שבעה אנשים.

המילה לוקסגן מורכת מצמד האותיות LUX ו-GEN, כלומר יוקרה וגאונות. בשלב זה, אין לה כלי-רכב מגוונים פרט למיניוואן גדל-מידות שהוצג לא מכבר בתערוכת הרכב בדובאי העונה לשםLuxgen7 MPV וכן גרסת פנאי רכה בשם Luxgen7 SUV בעלת חמישה מושבים עליה אין פרטים כיוון שטרם נחשפה רשמית. אי לכך, כל שעל החברה הטיוואנית לעשות הוא למצות את המקסימום מהמיניוואן המפואר. אולם, משימה זאת אינה פשוטה כלל וכלל לאור השליטה והוותק של יצרניות הרכב הקוריאניות בסגמנט.

ה-MPV של לוקסגן יושב על פלטפורמת הרנו אספס. הוא מחזיק בעיצוב שאינו-יוצא דופן אך מותאם למשב האירופי. ממדיו מספרים כי אורכו כ-4.85 מ', הרוחב כ-1.87 מ', בסיס הגלגלים מיוצב על 2.85 מ' והגובה 1.77 מ'. את משקלו הכללי העומד על 1.9 טון, סוחבת יחידת טורבו-בנזין ארבעה צילינדרים בנפח 2.2 ל', המפיקה 170 כ"ס ב-5,200 סל"ד וכ-28.4 קג"מ החל מ-2,000 סל"ד. התמסורת יוצאת חברת 'איסין' (aisin) ולה חמישה יחסי העברה.

באגף הטכנולוגי מספרת לוקסגן על סט מערכות הגנה ובלימה (כולל יציבות) וכריות אוויר היקפיות (ארבעה עד שישה, תלוי ברמת האבזור), אלא שהמיניוואן עוד לא נבחן במבחני הריסוק הרשמיים זולת מדד פנימי בארגון ה-ARTC הטיוואני לפיהם זכה לציונים טובים. הפרט המעניין ביותר הוא התאמתו למערכות הפעלה מתוחכמות מבוססות הפעלה קולית של HTC בשיתוף מיקרוסופט. בין היתר כלולה בה מצלמת ראייה לילית 360 מעלות, GPS, קולנוע ביתי ועוד.

נכון להיום, לוקסגן שמה לה למטרה את מדינות המפרץ כשדה ההשקה לכלי-הרכב העומדים אצלה במחסן. בעתיד היא מקווה לכבוש יעדים נוספים כגון רוסיה, דרום אמריקה, מרכז אמריקה, דרום-מזרח אסיה, המזרח התיכון ועוד. אולי אפילו נראה אותה מנסה את כוחה בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • לוקסגן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully