וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוודית שופעת: קוניגסג אגרה

8.3.2010 / 11:57

יצרנית מכוניות הספורט המסחררת הפיקה גרסה נוספת לתערוכת ז'נבה – אגרה. 910 כ"ס יפשירו את הקרחונים בסקנדינביה?

אתר יצרן

(צילום ועריכה: יצרן)

רק למקרה שזה פרח מזכרונכם, יצרנית ה'על' קוניגסג יודעת לעשות עוד כמה דברים חוץ מלהפריז ביכולתה לרכוש מותגים משתקמים (ע"ע סאאב). אז למרות שבסופו של מהלך הפסידה את היצרנית השכנה לה לקבוצת ספייקר המאוחדת, היא הגיעה לתערוכת הרכב בז'נבה עם הראש למעלה, ועם ההרגלים בדיוק במקומות הנכונים על מנת לשחרר את המכונית האחרונה שלה לעת זו - קוניגסג אגרה.

האגרה(Agera) משמעות המילה ביוונית - "נצחית", מבוססת על משפחת ה-CC, ובפרט על הקוני CCX. חטיבת העיצוב עטפה את הגברת בסממני ספורט שאולים מהמשפחה הנוכחית ומדורות העתיד. כך למשל בחזית יישמה שזירת נורות LED רציפות (אור-יום), בתי התאורה נראים מחודדים יותר לעומת סדרות ה-CC, והפגושים התעגלו להדגשת האגרסיות. תא הנוסעים גם הוא מועשר בתכניו, וכולל לוח מחוונים ספוג בגוון כחלחל מסורתי, אך לראשונה בתעשיית הרכב עושה שימוש בצינורות זעירים (נאנוטיוב) המקרינים את אורם כלפי הדפנות וחוסכים שימוש באלקטרוניקה.

בממד הביצועים והדמיון, קוניגסג שומרת על התכונות המאפיינות את כל מכוניותיה ומאכלסת בקרביה של האגרה מנוע מופרע, עם מספרים פי כמה מופרכים. מאחרי כתפיו של הנהג שוכנת יחידת בנזין מרכזית 32 שסתומים בנפח 4.7 ל' V8 כפולת מגדשי-טורבו מוגדלים, המפיקה תחזיקו חזק... 910 כ"ס ב-6,850 סל"ד, ולמעלה מ-112 קג"מ ב-5,000 סל"ד.

על משקל יבש של 1.3 טון ובתמיכת תמסורת חצי-אוטומטית בת 6 הילוכים ודיפרנציאל מוגבל החלקה, המערכת הבנזינית מאיצה באגרה ל-100 קמ"ש ב-3.1 שניות, ל-200 קמ"ש ב-8.9 שניות, ועד מהירות מקסימלית עוקרת איברים של כ-405 קמ"ש - אם כי את הנתון הזה קוניגסג טרם בדקה רשמית. כדי לא להכנע תחת המכללים והכבישים, קוניגסג השתילה לאגרה סט בולמים משופר בשילוב מנגנוני עזר לבלימה, משיכה ויציבות, וכן דיסקים מחורצים בקוטר 15 אינטש בשני הקצוות.

את האגרה תוציא קוניגסג במספרים מאוד מוגבלים (כ-20 בשנה), אך מי שביקר לאחרונה בתערוכת הרכב בז'נבה ייתכן שהספיק לרכוש אחת במחיר של כמה מאות אלפי יורו. רק נקווה (לטובתו) שהוא מכיר מקרוב כמה רינגים באירופה בהם אפשר למצות את הפוטנציאל הגלום בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully