וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתיים בריטיות עם שאיפות גדולות

9.3.2010 / 16:33

קוזוורת' ולוטוס מרחיבות את שיתוף הפעולה ביניהן לקראת חזרתן המשותפת לסבב הפורמולה 1. מה מכך יגיע לכביש הציבורי?

יצרנית המנועים קוזוורת', לא עוצרת בחיפושיה אחר מיזמים ואתגרים. אחרי שהסכימה לחבור לסובארו ולהפיק אימפרזה STI משופרת ל-500 כ"ס, כעת היא מתאחדת (בשנית) עם קבוצת לוטוס במגמה לחזק את חזרתה לסבב הפורמולה 1 לשנת 2010, שיחל בסוף השבוע הקרוב. השתיים שיתפו פעולה במשך 37 שנים וזכו ב-79 מירוצי גרנד-פרי, כולל שבעה תארי יצרנית. האם מתכננות השתיים לנהל אסטרטגיה עבור כלי-רכב עממים חמושים במנועי קוזוורת'?

כבר לאחרונה מנצלת לוטוס את מיומנותה של קוזוורת'; ה-T127 - מכונית הפורמולה 1 ל-2010, מאכלסת יחידת V8 פרי פיתוחה שתתופעלנה על ידי הנהגים הייקי קובליינן ויארנו טרולי. מנכ"ל לוטוס דני בהר, טוען שמדובר בקדימון מתוך פרקים מגוונים שהשתיים תכתובנה, וכי הוא מקווה שהלקוחות ימצו את הפתרון במסגרת השותפות. "הזיקה בין לוטוס לקוזוורת' היא כמובן, אגדית". כך המנכ"ל. עוד הוא מציין כי הצירוף יניב תוצאות מרגשות ובתנאי שההצלחה תהיה חלק משמעותי מהפרויקטים.

המכונית הראשונה שתזכה למנה הגונה מידיה של סדנת קסוורת' תהה הלוטוס אוורה המשפחתית. אמנם מדובר בפיתוח על מנוע של טויוטה לסדרת המירוץ הבלעדית – EVORA RACE CUP, אך שם רואים בלוטוס את הנכונות של הסדנה לשגר לאולמות המכירה מוכנית מוסדרת.

בתערוכת הרכב בז'נבה מציגה כעת לוטוס גרסה קרבונית (סיבי-פחמן) רעיונית לאוורה. חיצונית ההבדלים בינה לבין אחותה הסטנדרטית קטנים. תא הנוסעים הוא המתחם היחיד בו ניכרים בה הנגיעות מהחומר האקזוטי, אלא שאיש מבכיריה אינו פותח חלון למכונית סדרתית. מצד אחר, אולי מכאן תוכל קוזוורת' לשאוב השראה ללוטוס המיועדת לציבור; המשקל הקל, השלדה המוכשרת - ספתח מצוין על רקע שאיפות החברה - כל מה שנדרש כעת הוא קצת אומץ, וחותם רשמי של הבוס.

  • עוד באותו נושא:
  • לוטוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully