וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות משקל, יותר קורבט

11.3.2010 / 9:04

לציון 50 שנים להשתתפותה במירוץ הלה-מאן, שברולט משחררת גרסה מיוחדת לקורבט Z06 על טהרת סיבי-הפחמן

כששבורלט מולידה מהדורה ספציפית לקורבט, איכשהו מתברג לשם המשפט "מוגבלת ייצור". מאז שהשיקה האמריקנית את ה-Z06 בשנת 2006, היא עשתה כל מאמץ אפשרי שהפער בינה לבין האחות שעל מסלולי המירוצים יצומק עד אשר נהגים ינשפו בעורפה של ה-ZR1 הקרבית. כעת עם גרסת הקרבון (סיבי-פחמן), היא מגשרת על עוד כמה תכונות, ואל תשערו שבייבוא אישי תוכלו להניח את ידיכם על אחת מאחר ורק 500 תיוצרנה.

הקורבט Z06 Carbon Limited Edition נולדה לרגל 50 שנותיה בסבב הלה-מאן, כשאת הקוקפיט איישו דאז לסירוגין ג'ון פיץ' וברגיס קנינגהם (האחרון היה יזם פרטי וניסה להקים חברת רכב עצמאית שלא זכתה להצלחה גדולה). השניים קטפו את המקום הראשון בקטגוריה הרלוונטית ובמקום השמיני בסך הכול במירוץ האגדי, אך את המורשת השאירו ביידים אמריקניות ובקבוצת קורבט שהמשיכה לחזק את מעמדה בעולם המירוצים.

תחת המרכב החיצוני זוהרת קורבטZR1, אך ללא המנוע הרשמי של גרסה זו. חבילת הקרבון כוללת רכיבים חיצוניים כמו כנפיים וקשתות המפחיתות את המשקל בכמה עשרות ק"ג לעומת הדגם הסדרתי. עוד בגרסה זו ניתן לקבל את הבלמים הקרמיים ואפילו את מערכת המתלים הסלקטיבית לחידוד הביצועים וההתנהגות.

בחזית המכונית מותקנת יחידת ה-7.0 ל' המפיקה כ-505 כ"ס, אולם שברולט לא מציינת בכמה מקוצץ השיגור ל-100 קמ"ש או פרטים טכניים אחרים לנוכח שינוי לטובה של יחס ההספק/משקל. דבר אחד כן נאמר על ידי הצוות האחראי עליה, וזה כי תאורטית היא אמורה לגלח כמה שניות סביב מסלול לגונה-סקה האמריקני לעומת האחות הצנועה.

שיווק גרסת הקרבון המוגבלת צפוי להתחיל בקיץ הקרוב ועם 500 יחידות כאמור, לא נראה שיהיה קשה למצוא לה רוכשים. המחיר אגב לא נמסר, אבל זה בוודאי יהיה בין ה-75 אלף דולר שעולה ה-Z06 ל-107 אלף דולר שעולה ה-ZR1.

  • עוד באותו נושא:
  • שברולט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully