וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הברלינטה של מזרטי

12.3.2010 / 6:40

מזרטי הפקידה את הגרנדספורט קופה בידיה המיומנות של סדנת 'קרוזריה סופרלגרה'. האתמול נראה כמו חלום

מזרטי התארחה בתערוכת הרכב בז'נבה במתוכנת מצומצמת. פרט לגראן-קבריו או למהדורות מיוחדות בודדות, כמעט ולא סומנה אצלה התעניינות גדולה. אולם, מי שמקפידות למתן את הנוכחות הדלה עבור האיטלקיה, הן סדנאות השיפורים או הקולגות מבתי-המלאכה הרשמיים כגון 'קרוזריה סופרלגרה'.

היצירה המשותפת היא מזרטי גראן-ספורט קופה A8GCS ברלינטה. שם כזה ארוך טוען על משהו, וכך היינו מצפים לשורה של מערכות טכנולוגיות מקיפות אולם לא כך המקרה הפעם כשהאמנות באה לפני התכלס.

על העיצוב אומר ראש החטיבה בסדנה לואי דה פבריק, כי ניסה לדלות מן הארכיון את המוטיבים שהביאו את מזרטי להישגיה. "שאבתי השראה מהרטרו והסטייל הנודע של מזרטי והתוצאה מדברת בעד עצמה". דגש רב כך עולה מוקצה לצמיגים ולחישוקים מרובי צלעות מתור הזהב של היצרנית מאיטליה על מסלולי המירוצים.

חלק חשוב מן הערך ניתן לעיצוב ולפרופיל הגולש, כך שבהתאם למסורת האיטלקית, הביצועים יכולים שנותרו קצת מחוץ לתמונה אם כי בהחלט לא עסקינן פה בכרכרה רתומה לסוסים עצלים. הברליטנה חמושה במנוע בנזין V8 בנפח 4.2 ל', המפיק 400 כ"ס ב-7,000 סל"ד הנשלחים בסערה לסרן האחורי ומשגרים אותה ל-100 קמ"ש בפחות מ-5 שניות.

בצד הפחות אופטימי מתברר שפרט לאדם אחד לכאורה שיזכה לנהוג בה, איש לא יוכל לאמוד עד כמה היא מיוחדת. מזרטי וקרוזריה שוקלות אם לייצרה בתפירה אישית - להעניק לאותו הרוכש מגוון הטבות מיוחדות, כולל הנחיות לטיפול פרטני בכל חלקיה, ואולי אף תסייע לו לאפסן אותה בתנאים האופטימלים ביותר. מחיר טרם פורסם, לא שלרוכש המיועד תהיה בעיה עם זה.

מזרטי סופרלגרה A8GCS ברלינטה. אתר יצרן
מזרטי סופרלגרה A8GCS ברלינטה/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully