וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כביש 6 ישלם למדינה

הילה רז

11.3.2010 / 9:18

זכיינית כביש 6 תשלם למדינה חלק מהכנסותיה מתחנות הדלק. כך על פי פסק בוררות שהתקבל לאחרונה

חברת דרך ארץ, הזכיינית המפעילה את כביש 6, תשלם תמלוגים מהכנסותיה מתחנות הדלק המוצבות לאורך הכביש לחברת כביש חוצה ישראל, הממונה מטעם המדינה על הפעלת הכביש - כך נקבע באחרונה בפסק בוררות שניתן על ידי השופט המחוזי בדימוס שלום ברנר.


חוזה הזיכיון שבין המדינה לדרך ארץ חייב את החברה להקים ארבע תחנות דלק, וקבע מנגנון שלפיו המדינה תעביר לה תשלומים במידה שהיקף הנסיעות יהיה קטן מהצפי, ותקבל חלק מהרווחים אם ההיקף יהיה גדול מהצפי. להכנסות מהאגרה אמורים היו להתווסף גם הרווחים מתחנות הדלק.

דרך ארץ טענה כי לצורך חישוב הכנסותיה מתחנות התדלוק יש לנכות את הכספים שהושקעו על ידה בהקמתן, וכי לפי חישוב זה אין עדיין רווחים. כביש חוצה ישראל טענה מנגד כי עלויות ההקמה של התחנות כללו את הוצאות ההקמה של הזכיין ותומחרו על ידו במחיר האגרה. לפיכך, לשיטתה, התחנות היו רווחיות.

הבורר קבע כי מאחר שמדובר בחוזה זיכיון מסוג b.o.t אין להתיר את ניכוי עלויות הקמת התחנות. בכביש חוצה ישראל מעריכים כי המדינה תקבל עשרות מיליוני שקלים כתגמולים לאורך תקופת הזיכיון. מדרך ארץ נמסר כי קיימות כמה מחלוקות פתוחות בין הצדדים שעתידות להתברר בפני השמאי הממשלתי הראשי, ובסופו של דבר יושג פתרון שיאזן את פסק הבורר.

  • עוד באותו נושא:
  • כביש 6

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully