וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

DBS כמעט מכונית 'על'

19.3.2010 / 10:50

סדנת אדו-קומפטישן פיתחה ל-DBS של אסטון מרטין חבילת שדרוגים המעלה את ההספק ל-550 כ"ס. האביר השחור מבריטניה

שני סטים מתוחכמים (דו-שלביים) לשדרוג וחידוד עבור האסטון-מרטין DBS מציעה כעת סדנת אדו-קומפטישן לחובבי השיפורים בעלי האמצעים. כל אחד מהם, תורם לה גוון שחור מזרה אימה, תא נוסעים מועשר בחומרי דיפון מיוחדים בתפירת עור לבן וכמובן את סדרות החישוקים והצמיגים הדביקים המעטרים את המפלס התחתון. פרט לאלה ישנם על המדף עוד סלקציה של רכיבים ויזואלים אגרסיביים כמצופה, אולם תחת מכסה המנוע הפעילה הסדנה את כשפיה וסחטה עוד עשרות כ"ס כשי נחמד למי שמרגיש שה-DBS הרגילה, פשוט רגילה מידי עבורו.

EDO טוענת שרצתה להפוך את ה-DBS למכונית 'על' לכל דבר, ועל כן היקף השדרוגים התמקד בדגשים על שיפור מכללי המנוע והשלדה. כך לדוגמה ציידה את ה-DBS בקומבינציה של צמיגים מיוחדים מבית קונטיננטל בקוטר 255 מלפנים ו-295 מאחור, מרותכים לחישוקי סגסוגת קלי-משקל בקוטר של 21 אינטש. סט המתלים הנמיך את המרכב בכמה מ"מ לשיפור האחיזה, ואפשר להוסיף כנף אחורית מתכווננת בהתאם לצרכי השימוש.

ומה על המנוע? בחזית שוכנת יחידת ה-12 צילינדרים 6.0 ל' המסורתית של אסטון-מרטין אליה התייחסו באדו כבסיס מצוין להתחלה. אך צריך לציין שלמרות המסוגלות של המנוע, בחרה הסדנה לייצר הספק גבוה אך במעט מהכוח הסדרתי; מ-511 כ"ס העלתה את ההספק ל-550 כ"ס ונתון המומנט מגיע כעת ל-61.5 קג"מ החל מ-3,100 סל"ד בשידוך לתיבת הילוכים בת שישה יחסי העברה.

כדי להתקדם לזירת העל העוצמתית באמת, צריכה ה-DBS להצטייד במספרים מפחידים. על פי הנתונים הקיימים היא עדיין רחוקה משם כברת דרך, מאחר ול-100 קמ"ש לוקח לה 4.1 שניות על השעון והמהירות המרבית אינה יכולה לחצות את גבולות 320 הקמ"ש. באדו לא מפרטים את העלות, וכמנהגה מעדיפה שהמעוניין ירים את השפופרת וישמיע את קולו. לא שצריך לשמוע את המחיר, היות וה-DBS לבדה עולה כמעט 300 אלף דולרים לפני מסים.

אסטון מרטין DBS מסדנת EDO. אתר יצרן
אסטון מרטין DBS מסדנת EDO/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully