וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו, ניסאן ו...GM?

15.3.2010 / 9:19

הקונצרן הצרפתי-יפני מגשש אחר צלע שלישית. סברה: התלכדות עם ג'נרל-מוטורס לצורך שיתוף טכנולוגיות בעירה וחשמל

קונצרן 'רנו-ניסאן' שוקל לפתח מערכת יחסים חלקית עם ג'נרל מוטורס ב-2011, כך לפחות טוען מאמר שהתפרסם לאחרונה ב'וול-סטריט ג'ורנל'. על פי הדברים, נשיא התאגיד קרלוס גוהן יכול כיום להרשות לעצמו לנגוס בנתח של כעשרה אחוזים מ-GM, במועד בו תחזור להיות חברה פתוחה להצעות בעוד פחות מעשרה חודשים כביכול. האם ניסאן-רנו-GM הוא ניסוי כלים, או שיתוף פעולה בעל ערך אמיתי?

השיחות שמקיימות לכאורה בין הצדדים, משלימות סבב ראשון שנערך לפני ארבע שנים ונחתם ללא תוצאות. גוהן ששיקם את ניסאן מגסיסה ב-1999, ביקש מ-GM דאז להביע נכונות ראשונית על הסכם אפשרי, תוך שהוא מכוון לרכוש כעשרים אחוזים ממניותיה. בכירי ג'נרל מוטורס שהיו עסוקים מאחרי דלתיים בניצני המשבר לא ראו בכך תמורה גדולה, והחליטו לסגור את התהליך בנובמבר 2006.

גוהן תמיד טען בתוקף ש"סינרגיה" היא דבר חיובי בתעשיית הרכב. מצידה של רנו המסתייעת בכבדות במכלליה של ניסאן אין ספק שמדובר באקט מבורך התורם לה בענייני אמינות ודעת קהל. אך מה לצרפתים וליפנים לחפש אצל אמריקה המתאוששת ממשבר כלכלי שעה שהמכירות צונחות וחטיבות הליבה בארה"ב בקושי-רב מתאוששות?

ספקולציות על כך יש ותהיינה לא מעט אם באמת יש אמת בדבר הפרסום. אולם, מתברר בין השורות כי הנשיא שואף (בעיקר) להרחיב את הפיתוחים הטכנולוגיים בין חברות הרכב השונות לצרכי קיצוץ זיהום הסביבה (עמידה בתקני האיחוד האירופי) והקניית כלים מתאימים בכפוף לקווים של תנאי השוק ביעדים שונים בעולם. אינפורמציה על מכוניות של ממש כמובן שאין, אבל תמיד אפשר לדמיין הכלאות מסוגים שונים שטרם נראו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully