וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייבאך בסכנת סגירה, שוב

16.3.2010 / 10:25

המותג המפואר של קונצרן דיימלר מוצעד על ידי כוחות הכלכלה אל עבר הגרדום. האם הפעם תמו כל ניסיונות ההצלה?

מייבאך הוספדה בשלוש השנים האחרונות לפחות חמש פעמים. כל מקרה טען על שיבושים גדולים וקשיים ביכולות השיווק, וכל הצהרה פרטית מבית דיימלר אודות גורלה, תקעו למותג עוד מסמר בארון. לאחרונה שוב עולים קולות מבעד החומות על הכחדת המותג, ונראה כי להבדיל משנים עברו בהן מייבאך נותרה ושרדה משברים שונים ומשונים, השנה הקרבה תהיה עבורה שנת הפרידה מתעשיית הרכב.

מייבאך מחזיקה כיום בארסנל שני דגמים מרכזיים, ה-57 ו-ה62, שניהם נאמדים בכמה מיליוני דולרים לפחות ללא תוספות מעשירות. דיטר זיטשה, יו"ר דיימלר, מעולם לא טען כי על הרווח ממכירות המותג מוטלת המשימה להחזיר את עלות הייצור וההפקה. אולם מאז בכורתה, המכירות נמצאות בנסיגה מתמדת עם צניחה של עשרות אחוזים משנה לשנה. מאז 2002, מועד החייאת המותג, נמכרו עד כה קצת מעבר לאלף יחידות. אשתקד נמסרו כ-69 בלבד (הרוב בארה"ב), ונראה שבעתיד לא תשארנה סוכנויות מאחר ואלה נעלמות מפני השטח בקצב מסחרר.

הסיבה העיקרית בגינה מייבאך תעלם מהנוף קשורה קשר ישיר לדור הבא של מרצדס S קלאס, שיעלה לרצפת הייצור בגרמניה בעתיד הקרוב. דיימלר תשיק את ספינת הדגל שלה חמושה בטכנולוגיות מהפכניות ומגוון פאר ותכנים לרף העליון, שבסופו של מקרה היו מייתרים את כלי-הרכב של מייבאך כך או כך. התחרות הישירה מול רולס-רויס הייתה ונשארה על הפרק אך לאור הגסיסה העקבית של המותג, מכירותיה של רולס-רויס השאירו את הגרמניה מאחור.

מייבאך נוסדה ב-1909 על ידי וילהלם וקרל מייבאך. המותג גובש מתוך קבוצת 'צפלין', אך החל לייצר מכוניות רק בשנות ה-20. במהלך מלחמת העולם השנייה סייע בייצורם של מנועים וטכנולוגיות הפעלה לטנקים (פאנצר, פנתר) וכלי-הנשק של הנאצים, עד שספג פגיעה ביכולת הייצור. כעשרים שנה לאחר סיום המלחמה נרכש על ידי דיימלר-בנץ. ב-1997 הציג התאגיד קונספט למכונית פאר בתערוכת טוקיו המבוססת על מכללי S קלאס, אך מרצדס קיבלה את ההחלטה לבדל את המוצר ולהקים מחדש את מותג מייבאך ב-2002.

מייבאך 57 של השחקן סמואל ל. ג'קסון. אתר יצרן
מייבאך 57 של השחקן סמואל ל. ג'קסון/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully