וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצלמות בנתיבי התחבורה הציבורית

ירון אדרי

16.3.2010 / 16:50

אגף התנועה החל בפילוט אכיפת נהיגת כלי-רכב לא מורשים בנתיבי תחבורה ציבורית על-ידי מצלמות דיגיטליות. דו"ח בתוך ימים ספורים

אגף התנועה במשטרת ישראל החל בפריסת מצלמות דיגיטליות לאכיפת נסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית. מדובר בפילוט שהחל ביום ראשון האחרון בערים חיפה, ירושלים ותל-אביב וימשך מספר חודשים, במהלכו יתועדו כלי-רכב שאינם מורשים להשתמש בנתיבים המיועדים לאוטובוסים ומוניות. בשלב זה מדובר על עשר מצלמות, לאחר שאחת כבר עובדת מזה זמן מה בדרך נמיר שבתל-אביב.

באמצעות מערכת LPR אליה מסונכרנות המצלמות הפרוסות לאורכם של הנתיבים האמורים, מבוצע זיהוי למספרי הרישוי של המכוניות הנוסעות בהם. המערכת מבצעת השוואה למאגר מספרי כלי הרכב הציבוריים, וכך מתעדת את הלא מורשים. באפשרות המערכת להשיג תוצאות זיהוי גבוהות באור יום וכן בשעות החשיכה, ובתום תהליך הבדיקה יופקו דו"חות שישלחו בתוך מספר ימים.

באגף התנועה מבקשים לציין כי התקנת המצלמות תיעשה בנתיבים בהם התנועה מותרת אך ורק לכלי-רכב ציבוריים ושאין בהם סיבה לתנועת רכב בלתי מורשה כגון השתלבות לשם פניה, עצירה בצד הדרך וכדומה. כמו כן, לא תבוצע התקנת מצלמות בקטעים בהם הנסיעה מותרת לרכב המסיע ארבעה נוסעים ויותר. עוד מבקשים לציין כי האכיפה הרגילה באמצעות שוטרי תנועה תימשך אף היא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully