וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו: פוזלים להנעה קדמית

18.3.2010 / 9:56

היצרנית מגרמניה מאשרת כי תייצר מכוניות קומפקטיות חמושות בהנעה קדמית. המגמה – צמצום תצרוכת הדלק ופנייה לפלח הצעיר

אומרים שלכל שמועה יש רגל, אבל ישנן שמועות שלא כולם רוצים לשמוע או לדעת שהן נכונות. מתוך הסתכלות קדימה אל עתיד אקולוגי וצפוף בצריכת אנרגיה, ב.מ.וו אשרה אמש (רביעי) כי החל משנת 2014 תחל לייצר כלי-רכב מיני קומפקטיים שאת אונם מעבירים לכביש דרך הסרן הקדמי. כך צוטט בכנס כלכלי מנכ"ל ב.מ.וו, ד"ר נורברט רייתהורפר.

ב.מ.וו שאת יסודותיה בנתה על הנעה אחורית, תשאיר את הסדרות הקיימות כפי שהן לפחות בשנים הבאות, לרבות סדרה 1 הנחשבת לקטנה ביותר בהיצע של היצרנית. צוות הפיתוח של ב.מ.וו ישאף לגבש מכונית קטנה ואופנתית, אשר גודלה כשל המיני קופר, אולם להבדיל ממנה תהיה המכונית מבוססת על מכללים פחות מושחזים. אורכה צפוי לנוע בין 3.8 ל-4 מ' והמנועים סביר שיהיו קטני-נפח ומוגדשי-טורבו בהספקים שלא ידלפו מעבר ל-120 כ"ס.

כינוי פורמלי למכונית החדשנית טרם נבחר; ייתכן שב.מ.וו תאמץ את הספרה 0 כדי להדק את קרבתה למשפחת ה-3 וה-1 העממיות לכאורה. רייתהופר טוען שהגידול בביקוש לכלי-רכב קטנים מאלץ את ב.מ.וו להתמקד בכמה חזיתות בו-זמנית, אך הפירוד בין הסדרות יהיה בולט וברור. "בעתיד אנחנו נשווק עוד מכוניות על פלטפורמות קטנות, והמיני החדשה תהווה את הקדימון לכך". כך הנשיא, שמבטיח כי הנעה אחורית תשמר למכוניות פרמיום וספורט.

בספורטיביות, מתכוון בראש ובראשונה לבריטית-גרמנית מיני-קופר. זו תשווק בדור חדש בשנת 2014, או אז ניתן יהיה לדעת כיצד ב.מ.וו מתכוונת לשווק את הפלטפורמה החדשה. על פי רייתהופר, התבנית תוציא מקרביה לפחות 20 כלי-רכב מגוונים לכל הסגמנטים, אולם מרבית המצטרפים יתחלקו בין קבוצות הקטנות ובין סגמנט הפנאי הקומפקטי.

חשוב לציין בהקשר זה, כי בשנה האחרונה חיזקה הבווארית את יחסיה עם קונצרן PSA , שמביע נכונות להשיב לחיים את מותג ה-GTI שגסס על רקע המשברים. הקונצרן הצרפתי שוקל קאמבק לוהט מתוך הסתכלות על פלטפורמת המיני וסיוע מכאני מצוותיה לטובת כלי-רכב ספורטיביים. לשתי היצרניות שותפות בפיתוח מנועי 4 צילינדרים טורבו המשמשים את קבוצת המשפחתיות של פיג'ו-סיטרואן, אולם עדיין לא ידוע אם הקשר הזה יניב עבור PSA מחליפות אפשריות לקטנות השובבות המיתולוגיות. אז אולי בכל זאת ישנן שמועות ששווה לבלוע אותן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully