וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברולט וקדילאק תוקפות באוטומוטור

יבואנית מותגי שברולט וקדילאק UMI תציג בתערוכת הרכב הישראלית את האוויאו S קונספט, וולט, ספארק ומנוע צנוע למליבו. קדילאק תפגיז עוצמה

UMI יבואנית שברולט לישראל, מתכננת מתקפה חזיתית על תערוכת אוטומוטור שתיפתח בגני התערוכה בחול המועד פסח וזאת באמצעות מותג שברולט. במתחם התצוגה שלה תציב היבואנית את המכוניות החדשות שבהיצע היצרנית, אשר עתידות גם להגיע לישראל בעתיד. עם זאת, הקאמרו והקורבט תעדרנה.

המכונית המעניינת ביותר אולי היא הוולט, המשפחתית ההיברידית-חשמלית של ג'נרל מוטורס אשר הוצגה לראשונה כקונספט בתערוכת דטרויט 2007. בניגוד להיברידיות המוכרות בהן עיקר הכוח מגיע ממנוע הבעירה, בוולט עושה זאת המנוע החשמלי אשר נעזר במנוע בנזין קטן נפח לשם הטענת הסוללות בלבד. שיווקה הסדרתי של הוולט בעולם צפוי להתחיל מאוחר יותר השנה, ובעתיד מתכננת UMI להביאה גם אלינו.

מכונית נוספת שעדיין רחוקה יחסית מייצור (שיווק ב-2011) היא האוויאו RS קונספט שהוצגה לראשונה בתערוכת דטרויט בחודש ינואר השנה. זו עתידה לשמש כדור הבא לסופר-מיני במוכרת, כאשר עיצובה מושפע מהאחות הגדולה קרוז. כצפוי, מידותיה רושמים צמיחה בכל סעיף וכך גם רמות האבזור והגימור. מכונית הקונספט מצויידת במנוע טורבו בנפח 1.4 ל' המפיק 138 כ"ס ומשודך לתיבת שישה הילוכים ידנית אולם זה, כמו גם מאפייני העיצוב הספורטיביים, ישארו נחלת הקונספט היות וגרסת הייצור תהיה צנועה יותר. יחד עם זאת, לא נפסול אפשרות לגרסה ספורטיבית למכונית מבחינת GM.

עוד בתערוכה תציג UMI את הספארק, מכונית המיני של שברולט ששורשיה נעוצים בדגם המיני של דייהו טרום תקופת GM, המאטיז. הספארק הוצגה לראשונה תחת השם ביט קונספט בתערוכת ניו-יורק 2007 לצד שתי תאומות לא זהות – גרוב וטרקס, והיא נבחרה מבין השלוש להגיע לייצור. גם היא נושאת את קו העיצוב העדכני של המותג אשר מחביא כאן מנועי 1.0 ו-1.2 ל', שש כריות אוויר ובקרת יציבות. מהיבואנית UMI נמסר לוואלה! רכב כי הספארק מתכוננת להגיע לישראל, אם כי לא ידוע מתי.


המשפחתית הגדולה מאליבו היא הדגם הרביעי של שברולט לתערוכה, כאשר זו תופיע בגרסת כוח מוקטנת ואשר תכונה 'היי-טק'. מדובר במנוע בנפח 2.4 ל' המפיק 170 כ"ס והמשודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. השיווק בישראל יחל מעט לאחר התערוכה, אולם תג המחיר עדיין אינו ידוע.

קדילאק שולפת ציפורניים

מותג היוקרה של ג'נרל מוטורס יחשוף בתערוכת הרכב הישראלית סלקציה של מכוניות משמעותיות עבורו, כשגולת הכותרת תהיה הקדילאק CTS-V - מכוניות הפאר האגרסיבית והמסחררת מארה"ב. לצידה תעמודנה שתי מכוניות נוספות – קדילאק SRX מקבוצת הפנאי, וה-CTS המחודשת שהצטיידה ב-2009 במנוע בנפח 3.0 ל' (272 כ"ס) במקום 2.8 ל' הקודם שיצא משימוש. גרסה זו כבר משווקת בישראל.

הקדילאק CTS-V מאכלסת מנוע בנפח 6.2 ל' V8 המייצר כ-558 כ"ס. בקבוצת הסדאן המפוארת היא מקוטלגת כאחת המתמודדות המרכזיות על תואר ה"פרמיום החזקה בעולם". היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-4 שניות, מהירותה המרבית היא כ-280 קמ"ש, כאשר כל העוצמה משוגרת לגלגלים האחוריים.

בחודשים האחרונים היא אף ביקרה את מקטע הנורדשלייפה המיתולוגי בנורבורגינג וקבעה זמן מצוין של כ-7.59 ש', פער לא מבוטל ממתחרותיה הגרמניות. פרט לכך היא גם עטופה סממנים ספורטיביים מוקצנים, כך שלא תהיה לכם בעיה להבדיל בינה לבין אחיותיה השגרתיות. טרם ידוע אם ומתי תשווק ה-CTS המופרעת בישראל.

רכב הפנאי SRX הוא תולדה של פרויקט פנאי צנוע ומשני בקדילאק, שהחל למעשה עוד בתחילת שנת 2004 עם הדור הראשון. לתערוכת אוטומוטור תביא היבואנית UMI את ה-SRX דור 2 שהושק אשתקד בארה"ב, כשהוא לבוש אריזה וויזואלית המותאמת למשפחה המודרנית של המותג, והורכב על פי השפה העיצובית המוכתבת באמצעות ה-CTS.

ה-SRX יושב על פלטפורמה משודרגת של השברולט קאפטיבה, והוא מוצע הן בהנעה קדמית והן בהנעה כפולה. מימדיו מספרים כי אורכו מקצה לקצה הוא כ-4.84 מ', הרוחב כ-1.84 מ', הגובה עומד על 1.72 מ', ובסיס הגלגלים כ-2.83 מ'. בחזית מאוכלס מנוע בנזין רב-עוצמה העושה שימוש ביחידת V6 בנפח 3.0 ל'. ההספק המופק מקרביה הוא כ-265 כ"ס בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסי העברה.

פאר ופינוק הם כמובן חלק מהחבילה האמריקנית, ועל כן ה-SRX מצויד מגוון מכשורים אלקטרונים לנוחות ותפעול. בין היתר תהיה בתחומיו מערכת שמע מתקדמת עם 10 רמקולים, מושבים חשמליים מחוממים, בקרת שיוט, כניסה ללא מפתח, שקעי USB וממשקי מולטימדיה נוספים ומגנונים נוספים. סט הבטיחות מכיל 6 כריות אוויר, בקרות יציבה ובלימה, עוגני בטיחות למושבים, חיישני לחץ אוויר לצמיגים ועוד.


סמנכ"ל UMI בישראל ירון גורטלר צופה כי השנה הקרובה תהיה שנת התפתחות חשובה עבור קדילאק. "יש לקאדילק את האפשרות להציע לצרכנים מגוון רחב של דגמים, שיהפכו את קאדילק למתחרה ראויה בין מותגי היוקרה בישראל. קאדילק תציג מחד דגמים מרהיבים בעלי ביצועים ספורטיביים העולים על המתחרות האירופאיות והיפניות, ומאידך מגוון של דגמים יוקרתיים ונחשקים, כמו ה- SRX שאמורים להרחיב משמעותית את קהל הלקוחות של המותג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully