וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרארי: ה-GTO חוזרת

18.3.2010 / 13:11

פרארי תשיב לחיים את השילוש המיתולוגי באמצעות הפרארי 599 פיוראנו. בכורה רשמית בתערוכת הרכב בפריס בחודש ספטמבר

26 שנים אחרי שפרארי נטשה את הכינוי GTO (ראשי תיבות ל-Gran Turismo Omolagato), היא ערוכה להשיב את המותג מהעבר בתערוכת הרכב בפריס (דו-שנתית) שנפתחת בראשיתו של הסתיו הרחוק. היצרנית מאיטליה תשלח לסצינה הפריזאית שתי מכוניות מדגם הפרארי 599 פיוארנו GTB, אלא שהשתיים תוצענה במהדורה מוגבלת, ואת האחוריים יעטר השם GTO.

הבסיס הצורני ל-GTO המחודשת נלקח מסדרת ה-XX הקיצונית ל-599, לרבות רכיבים אקזוטים קלי-נפח שנספגו בחלל הנוסעים והמרכב החיצוני. כך בין היתר הדיפונים על המעטפת שזורים סיבי-פחמן, תא הנוסעים ישיל עצמו מרכיבים לא נחוצים שמקורם בפיוראנו, ובתמורה לכך, תהיה ה-GTO קלה מה-599 הסטנדרטית בלפחות 80 ק"ג.

בהיבט המכאני תהיינה המכוניות כמעט זהות. ה-GTO תאמץ את תריסר הצילינדרים ו-48 השסתומים של מנוע ה-6.0 ל' היושב בחזית. זה מחלץ מתחומיו כ-650 כ"ס, כלומר כ-30 כ"ס יותר מה-599 פיוראנו, ורק 10 כ"ס פחות מהמכונית החזקה ביותר של פרארי - אנזו.

במתקן האימונים של קבוצת המירוצים במרנאלו מספרים על מיאוץ קלאסי ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות דרך תיבת הילוכים משופרת (שני מצמדים) עם 7 יחסי העברה. מהירות מרבית משוערת? יותר מ-340 קמ"ש.

ה-GTO האחרונה שפרארי ייצרה הייתה ה-288 ב-1984. מכונית שנבראה משורשיה של ה-308GTB והתמקצעה כדי להתחרות על מסלולי המירוצים מול ילידות גרמניה. פרארי ייצרה כ-275 חתיכות ממנה, אך כמעט כולן הגיעו לכביש הציבורי ולא ראו מסגרת תחרותית באף שלב בחייהן. זו גם הייתה אחת המכוניות היחידות בהיסטוריה של פרארי (פרט ל-F40) שעשתה שימוש במנוע מוגדש-טורבו (V8), להבדיל מהטמפרמנטיות האטמוספריות של הדורות האחרונים.

  • עוד באותו נושא:
  • פרארי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully