וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: השיעמום בצמיגים

ירון אדרי

19.3.2010 / 10:27

פורמולה 1: השיעמום בצמיגים?; מוטו GP: ספרד 4, הונגריה 0; WRC: ממשלת וצבא ירדן דואגים שיהיה מירוץ; נאסקאר: מירוץ על בריסטול; IRL: גם כאן יש לוטוס וקוזוורת'; לה מאן: אודי או פיג'ו?

פורמולה 1: ההמלצות של אחרי

זה היה ברור מאליו שלאחר המירוץ הראשון לעונה תחלנה להגיע הביקורות, עיקרן על שיעמום יחסי ועל כך שגם השינויים החדשים לא איפשרו עקיפות. הגדיל לומר מארק וובר (רד-בול) שצוטט אומר ב'דיילי גרף' האוסטרלי "מאוד משעמם. ישבתי על הגיר של שומאכר ואחר כף באטון במשך 48 הקפות ולא יכולתי לעשות כלום כדי לעקוף. הייתי מהיר ממנו ואם הייתי מתעקש, זה היה נגמר בתאונה". לפחות מהלך שכזה היה שובר את השיעמום, וובר. במירוץ הבא, הביתי שלו, הוא מקווה שירד גשם.

בעניין הפתרונות, הערות שהגיעו מכל עבר נגעו בעניין אחד - חוקי הצמיגים. נזכיר כי תדלוק אסור והעובדה כי כל נהג חייב להשתמש בשתי תרכובות שונות של צמיגים (לפחות) יוצרים מירוץ עם עצירת פיטס אחת בלבד שאורכת כארבע שניות. פתרון חלקי לדעת רבים מהפעילים בסבב הוא חיוב לשתי עצירות לפחות, דבר שנפסל על ידי הקבוצות בדיונים שלפני העונה.

קול קורא נוסף להכניס קצת פלפל לעניין הצמיגים הוא של נהג העבר דייוויד קולטהארד. בטור האישי שלו ב'דיילי טלגרף' הוא אף הטיח ביקורת כנגד נשיא ההתאחדות הפורש מקס מוזלי, אבי רבים מהשינויים הקיימים (כלומר משעממים) הקיימים כיום. "אני מקווה שהוא צפה במירוץ בחריין ונהנה ממנו", כתב בציניות.

ומי לא מוטרד? הסופר-בוס ברני אקלסטון שמבקש לא להיכנס לפאניקה. לדבריו, רק אחרי ארבעה מירוצים ניתן יהיה להחליט אם התנאים הקיימים טובים לספורט או לא והוא מבקש להמתין עד שיסתיים הגרנד פרי הסיני בטרם יוצעו שינויים. אולם, הוא גורס כבר כעת כי תהיה זו טעות להכניס שינויים נוספים במהלך העונה ושיש לחוכות לעונה הבאה. מה בתכנון? שינויים בתקנות הצמיגים כמובן. עוד ישקל חזרתו של חוק ה-107 אחוז הקובע כי נהג שזמן ההקפה שקבע במקצה הדירוג איטי בשבעה אחוזים משל המהיר ביותר, הוא לא יורשה להתחרות במירוץ. אז למה התעקשתם להכניס קבוצות חדשות?!

פורמולה 1: מונזה, לפחות עד 2016

מסלול מונזה האלמותי ימשיך לארח את סבב הפרומולה 1 לפחות עד שנת 2016, כך נקבע בחוזה החדש שנחתם בין המסלול לאקלסטון. מדובר בעניין משמעותי עבור המסלול הסמוך למילאנו שאירח את הגרנד פרי הראשון שלו ב-1922, הרבה לפני שהסבב נוסד, כך שהמשמעות הסמלית שלו מובנת.

סימן שאלה לגבי המשך אירוח הגרנד פרי האיטלקי במונזה עלה לפני מספר חודשים, לאחר שהחלו דיונים על קיום מירוץ ברחובות רומא. האפשרות הטכנית לשני מירוצים במדינה אחת היא מירוץ המכונה 'אירופה', כפי שקורה כעת בספרד (ולנסיה וברצלונה). בעבר אירחה איטליה שני מירוצים כשפרט למונזה היה זה גם המסלול באימולה, תחת רפובליקת סן מרינו.

עוד בעניין מסלולים, השבוע שוב עלה על סדר היום קיום מירוץ בארה"ב, לאחר שגם מריו אנדרטי וגם אקלסטון ציינו כי חשוב שאחד כזה יהיה. אנדרטי אף ציין כי מסלול אינדיאנפוליס הוא המתאים ביותר. במסלול לעומת זאת לא ממהרים לקפוץ על המציאה, למרות שלא פוסלים את האפשרות. נציין כי אקלסטון שואף לעשרים מירוצים בעונת 2011, ואולי זה אכן יהיה ביבשת זו.

פורמולה 1: וויליאמס-פולקסווגן?

זה לא סוד שפולקסווגן פוזלת לכיוון הפורמולה 1 (ואולי גם לנאסקאר), וכעת מצטרפת גם המדיה הגרמנית לעניין וטוענת שהדרך שלה לעשות זאת תהיה עם וויליאמס. בקבוצה הפרטית רוצים מאוד לחזור לימי העבר המופארים שלה, ולדברי הבעלים פרנק וויליאמס הקונצרן הענק הוא אופציה לכך.

בראיון ל'בילד' הגרמני אמר וויליאמס "אנחנו חזקים יותר עם יצרנית מאשר כקבוצה עצמאית". מבט לעבר מגלה כי אכן ההצלחות הגיעו כאשר החיבור היה ליצרניות כמו רנו וב.מ.וו עימה גם נרשם הנצחון האחרון ב-2004 (חואן פבלו מונטויה, ברזיל). מנגד, עם טויוטה הקבוצה לא הגיעה רחוק. העונה חזרה וויליאמס לשתף פעולה עם קוזוורת'.

בפולקסווגן לא מכחישים את הרצון להצטרף לסבב, אולם במקרה הטוב יהיה זה רק ב-2013 אז מתוכננת להכנס לתוקפה התקנה למנועים אחידים. לסיכום הנושא נספר כי שמועות אחרות קושרות את הקונצרן גם לקבוצת היספאניק, דרך קבוצת משקיעים.

מוטו GP: הונגריה בחוץ

מירוץ המוטו GP הראשון על אדמת הונגריה יאלץ להמתין שוב עוד שנה לפחות. מסלול בלטונרינג אמור היה לארח את הסבב ב-19 בספטמבר, אולם אי עמידה בזמנים שנקבעו לשיפוצו הביאו לביטולו. הונגריה הייתה אמורה לארח את המוטו GP כבר בעונה שעברה, אך ביקשה ארכה של עוד שנה שכאמור, נפסלת כעת.

מי שמרוויחה מהביטול היא ספרד, לאחר שהמירוץ הועבר למסלול אראגון שבשיטחה. יחד עם הגרנד פרי הקטלוני (ברצלונה) ואלה של ולנסיה וחרז, תערוך המדינה האיברית ב-2010 לא פחות מארבעה מירוצים. חורחה לורנצו (ימאהה) ודני פדרוסה (הונדה) לבטח מבסוטים.

בינתיים, החלו אמש (חמישי) רוכבי הסבב את סדרת המבחנים האחרונה לקראת פתיחת העונה. המסלול המארח הפעם הוא דוחא קטאר, כאשר במקצים הראשונים שוב קובע ולנטינו רוסי (ימאהה) את הזמנים המהירים ביותר. ההקפה המהירה עד כה רושמת 1:55.971 דקות.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

WRC: מאמץ ירדני עילאי

בזמן שבישראל עדיין מנסים לעכל את תקנות חוק הנהיגה הספורטיבית שעברו סופית, מרחק שעות נסיעה מכאן (לא כולל שעתיים במעבר הגבול) מתארגנים הירדים לאירוח סבב ה-WRC החל מה-1 באפריל. אחרי הגשמים החזקים שירדו שם בחורף האחרון והשטפונות בעקבותיהם, לא מעט עבודה יש למפיקים.

שבילים רבים בהם עוברים נתיבי הסטייג'ים נהרסו כליל והפכו לבלתי ניתנים למעבר. לאור חשיבות הנושא ובכלל, המעמד שניתן במדינה האשמית לספורט מוטורי, נעשו בשבועיים האחרונים מאמצים משותפים של הממשל והצבא כדי להחזיר המצב לקדמותו. ואכן, על פי גורמים מקומיים הסטייג'ים כולם יתקיימו כמתוכנן, כשפה ושם יתכנו שינויים קלים בתוואי כמו למשל ביטול הקטע בו עבורות המכוניות בנחל ומשפריצות מים לכל הכיוונים. בסיכום, אורכו של המירוץ כולו יהיה 339 ק"מ במקום 346 שנקבעו במקור.

נאסקאר: אזהרת ספוילר

כבר סיפרנו לכם לפני מספר שבועות כאן ב'על הגריד' על כך ש'מכונית המחר' בסבב הספרינט קאפ של הנאסקאר תאבד את הכנף האחורית לטובת ספוילר דומה לשזה שהיה במכונית של אתמול. כעת מודיעים קברניטי הסבב כי הספוילר יכנס לשימוש בעוד שבועיים במירוץ מרטינסוויל.

בינתיים, לאחר שבועיים של מנוחה חוזר הסבב למירוץ החמישי העונה שיערך במסלול האובאלי של בריסטול הבנוי כמו זירות המירוצים מהימים ההיסטוריים בהם השתמשו בסוסים ומרכבות להנעים את זמנם של השליטים. אולם לא רק ארכיטקטורת האיצטדיון היא שיוצרת עניין במירוץ, אלא גם העובדה ש-43 מכוניות תיאלצנה להדחק במסלול שהיקפו חצי מייל בלבד (כ-800 מטר).

נכון לרגע זה מוביל את סבב הספרינט קאפ קווי הארוויק (שברולט, 29) עם 644 נק' ואחריו מאט קנסת' (פורד, 17) עם 618 נק' וגרג ביפל (פורד, 16) עם 585 נק'. מירוץ בריסטול לא ישודר ב-ESPN בשידור חי אלא רק בשידור חוזר ביום שני בשעה 19:30.

IRL: פתיחה סוערת

ממש באותו היום עם סבב הפורמולה 1 רק מספר שעות מאוחר יותר, החלה עונת 2010 של סבב האינדיקאר האמריקני כשלראשונה הוא מגיע לברזיל למירוץ ברחובות סאו-פאולו. ואיזה מירוץ זה היה - רווי תאונות ומלא אקשן כבר מהרגע הראשון וכלל בנוסף גם גשם זלעפות שהציף את המסלול. בסופו של יום רטוב ניצח את המירוץ וויל פאוור שהקדים את ראיין האנטר ריי ואת ויטור מאירה. יקירת המדור דניקה פטריק שסיימה לעת עתה את הרפתקאת הנאסקאר לא בהצלחה, מסיימת במקום ה-15.

17 מירוצים יערכו השנה בסבב ה-IRL, מהם שמונה במסלולים אובליים כשהמעניין ביותר הוא מירוץ האינדי 500 שיערך ב-30 במאי. המירוץ האחרון לעונה יערך ב-2 באוקטובר במיאמי אבל הרבה קודם, המירוץ השני יערך ב-28 במרץ בסיינט פטרסבורג.

IRL: לוטוס וקוזוורת' באים גם לפה

שיתוף הפעולה הנרקם בין יצרנית מכוניות הספורט לוטוס ובין סדנת המנועים קוזוורת', מגיע גם לארה"ב. אחרי שהשמות הנ"ל צוותו יחדיו העונה בסבב הפורמולה 1, גם סבב האינדיקאר יקבלם יחד עם הצבעים ירוק-צהוב. מי שתזכה לענוד אותם היא קבוצת KV רייסינג של נהג העבר ג'ימי וואסר, כאשר נהג המכונית הוא מיודענו טאקומה סאטו.

ההופעה הראשונה של צבעי הלוטוס תיערך במירוץ הראשון של הסבב בארה"ב ב-28 במרץ כאמור. חשוב לציין כי ליצנית הבריטית יש פינה חמה בלב ליבשת הרחוקה היות והיא הוכתרה כאלופת האינדי 500 של 1965 יחד עם הנהג ג'ים קלארק. עוד קודם ב-1963, היא סיימה כסגנית.

לוטוס וקוזוורת' חתמו לאחרונה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי, גם מחוץ לעולם המירוצים, אשר עשוי להניב לשתיים מספר מכוניות ספורט מעניינות. בעניין זה רק נזכיר כי פרט לשמות ולצבעים, אין כל שימוש ממשי באף אחת מהטכנולוגיות שלהן ב-IRL שם כל השלדות הן מבית דלארה והמנועים של הונדה.

לה מאן: הזירה מתחממת

אחרי שאיבדה את רצף הזכיות שלה במירוץ של 2009 לפיג'ו, אודי עושה מאמצים גדולים כדי לכפר על שקרה. השבוע הציגה היצרנית מגרמניה את מכונית המירוץ 'R15 פלוס', גרסה משופרת למכונית הדיזל של 2009 שאולי תחזיר עטרה ליושנה. באודי רשמו לאחר הכשלון עשרים דברים טעוני שיפור כדי לחזור לפיסגה, בראשם חסכון בדלק ואמינות.

השינוי הראשוני מגיע מכורח התקנות, וכולל עיצוב אווירודינמי חדש לחלקה הקדמי (נגדו גם הוגשה בזמנו מחאה על ידי פיג'ו). שינויים מכניים נרשמים במערכת הקירור ובמכל הדלק. במתחם המנוע ערכה אודי את השינויים המתבקשים בתקנות להצרת פתח כניסת האוויר לסעפת היניקה וכן הפחתת לחץ הגדישה כדי לתת צ'אנס גם למכוניות הבנזין לנצח במירוץ (שינויים שנעשו גם בפיג'ו).

בינתיים, במבחנים שנעשו במסלול בסברינג ארה"ב, פיג'ו 908 היא שקובעת את הזמנים הטובים ביותר. נהגה ניקולס מינסיאן אף הכתיר אותה כמכונית המירוץ המהירה מסוגה בהיסטוריה. אולם, באין אודי על המסלול קשה לקבוע אם קיימים ההבדלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully