וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תם הערפל הכבד

20.3.2010 / 10:42

ג'נרל מוטורס מציגה פיתוח למערכת ראייה מתוחכמת המסתייעת בקרן-לייזר כדי לסמן לנו את הדרך על הכביש. הבכורה בכלי-רכב עוד רחוקה

תקופות בהן פוקד מסך ערפל את הכביש הן מהמסוכנות בתחום התעבורה; הראות אפסית, מערכות התאורה אינן מספקות תשובה כנגד הענננים הדחוסים, והעין מתקשה להבחין בעצמים שהם במרחק של כמה מטרים מהפרונט. עד עתה הפתרונות לכך היו חלקיים, אך מקץ שנתיים של פיתוח משותף עם אוניברסיטת קליפורניה, תאגיד GM חושב שהתשובה בדרך לציבור.

ג'נרל מוטורס לקחה רעיון שהיא השתמשה בו במשך שנים ארוכות (תצוגה עילית) בחלק מכלי-הרכב שברשותה, והתקינה בתכונותיו מערכות אלקטרוניות המסוגלות לנתח הן מכשולים ויזואלים המקשים על הנהג להבחין להיכן הוא מתקדם, והן אם מכוניות אחרות סמוכות לו ונמצאות בנתיב התנגשות.

הרעיון הוא על בסיס חומר זרחני המכסה את שדה הזגוגית, וזה פולט אור כשהוא מקבל אותות מקרן הלייזר מהכביש. המערכת נעזרת בתערובת של מצלמות ראייה ליליות כדי לקרוא את התוואי, אולם את העבודה עושים מנגנוני הלייזר והחיישנים העוקבים אחר התנועה של המכונית. "תחשוב שאתה נוסע ולא רואה כלום בתוך ענן ערפל", כך אומר ראש הפיתוח בג'נרל מוטורס. "אנחנו יכולים להשתמש באינפרא-אדום של המצלמה כדי לסמן את הכביש. הלייזר "צובע" את שולי הדרך, וכך מזהה הנהג על השמשה הקדמית את המסלול".

בניגוד לפיתוחים קודמים בהם ה-HUD גזל חלק מסוים מהשמשה, כל הזגוגית הקדמית מוקצבת להקרנה, מה שמונע הגבלה תחת תנאי תאורה חזקים במיוחד. ג'נרל מוטורס טוענת שהמערכת מסוגלת גם לאתר מצלמות מהירות, תמרורי אזהרה אלקטרונים ועוד, ובעתיד תטמיע עבורה אפקלציות שונות לצרכי הבחנה.

מוצר סדרתי אומרת GM יגיע בעתיד הלא-רחוק. כנראה בעוד חמש שנים, אחרי שהחברה תשוקם מהטראומה הכלכלית שפקדה אותה. בינתיים היא תמשיך לשווק פיתוחים הדרגתיים למערכת ה-HUD בכל המכוניות, ועד שנוכל להתנסות בלייזר המהפכני, נמליץ לשמור מרחק ולפקוח עיניים כשהראות לקויה במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully