וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסחה מנצחת, משפרים

21.3.2010 / 10:38

קטנוע ה-250 היוקרתי של ימאהה התחדש והגיע לישראל ואלינו למבחן בכורה. האם הוא ממלא את נעליו הגדולות של קודמו?

על פניו, מדובר במשימה לא פשוטה. הדור הראשון של הימאהה X-מקס לא היה הקטנוע הסקסי ביותר, אבל מידת השימושיות הגבוהה שלו, הניידות הנוחה והנינוחה שלו, הביצועים וכמובן השימושיות הפנטסטית, גרמו לו לזכות בתואר "קטנוע הביניים של המנהלים". בהתאם לכך, הוא גם היה יקר משמעותית ביחס לדומיו הטאיוואניים.

לכבוד הדור החדש שמגיע אלינו כמעט חמש שנים לאחר קודמו, בהן הוא כיהן בהצלחה, ימאהה מספרים על קטנוע חדש לגמרי, שבו שלדה חדשה, עיצוב מעודכן, מנוע ששונה מעט ועוד אי אלו פרטים שמשפרים את כניסתו לעשור השני של האלף השני. ולכן, רגעים לפני שהנחנו את הישבן על הדור החדש ל-X-מקס, נשאלה השאלה, מה יכלו ימאהה עוד ללטש כדי לקבל קטנוע עם תפריט יכולות עשיר יותר מבעבר? מה היה חסר בקודם שדרש עדכון? לקחנו אותו לשלושה ימי רכיבה וגם חזרנו עם תשובה.

הקשר המשפחתי

ה-X-מקס הראשון לא היה הקטנוע הכי יפה בעיר, אבל הייתה לו נוכחות שנבעה בעיקר מממדיו הפיזיים הגדולים ומהקרבה העיצובית ל-T-מקס, אחיו הגדול. בייבי-טימקס כינו אותו ונראה שהכינוי הזה ימשיך איתו גם בדור השני.

המפגש הראשון שלנו עמו התקיים באולם התצוגה של היבואן ממנו גם יצאנו לרכיבה וכבר שם, בצבעו הלבן (לבן זה השחור החדש בימאהה?) כשהוא חונה בשמש החמימה, הוא נראה זורם, תוקפני וכמובן מאוד דומה לאחיו הגדול והספורטיבי.

הדמיון לשושלת שמעליו אינו פוסק בעיצוב שבחזית ומאחור וממשיך גם אל מול עיני תא הרוכב עם לוח מחוונים שמגיע מהמג'סטי, לאחר התאמות קלות, במקום זה היעיל אך חסר עיצוב מהדור הקודם. במעבר הזה, הוא אמנם איבד את מד הטמפרטורה החיצונית, אך הוסיף מד סל"ד (אם זה חשוב לכם בקטנוע) ותצוגה דיגיטלית עשירה ושימושית.

מבחן דו-גלגלי ימאהה X-MAX 250. קובי ליאני
מבחן דו-גלגלי ימאהה X-MAX 250/קובי ליאני

ההיבט העירוני

אחרי שהקדשנו כמה דקות של מבטים, ואפילו אהבנו את מה שראינו, הגיע הזמן לצאת לעיר. ה-X-מקס החדש מצויד באותו מנוע כשל הדור הקודם, ולמרות שבזה בוצע שינוי טכני קל, המספרים בדף הנתונים נשארים זהים עם 20.2 כ"ס ב-7.500 סל"ד ו-2.1 קג"מ ב-6,000 סל"ד.

ישיבה עליו חושפת מושב רחב מאוד ומעט פחות כורסתי מזה של קודמו והרוחב הזה גורם לכך שלמרות היותו נמוך יחסית (79 ס"מ מהכביש), די קשה להגיע לכביש עם שתי הרגליים בשל הפיסוק הרחב. מעבר לכך הכל מרגיש במקום. הידיים נופלות על הכידון הנמוך, הרצפה נמוכה גם כן, יש יותר מרחב מחייה מבעבר, נוספו מדרכים אנכיים (כמו בג'ויימקס) ובכלל מתקבלת תנוחה ספורטיבית יותר.

היציאה מאולם התצוגה מובילה אותנו אל הרמזור הראשון ועם התחלף האור לירוק, המצערת מסובבת עד לעצר, אבל שתי השניות הראשונות להתגלגלות נעשות בעצלתיים משהו. למשקל הכלי יש כמובן השפעה על הביצועים מהמקום, אך יותר לווריאטור. זה אמנם משתלב מאוד מהר וביעילות, אך שומר על סל"ד נמוך בתחילת הנסיעה. אולם, כאשר מחט המהירות מתחילה לחצות את קו ה-30 קמ"ש, הסל"ד מומרץ גבוה אל שיא המומנט וה-X אוסף סוסים ויוצר ביצועים נאים מאוד. מעין מדרגת כוח שצריך להתרגל אליה.

מעבר למהירות זו, העסק זורם חלק מאוד. המנוע מושך היטב, הווריאטור מגיב לכל תנועת המצערת והמהירות נצברת בקלילות. חשוב לציין כי הקטנוע הזה נמסר לידנו כשעל מד המרחק שלו רק קילומטרים ספורים מעבר ל-200, כך שהמנוע הבתולי עדיין לא במיטבו וסביר להניח כי לאחר סיום הרצה מסודרת, הביצועים וכושר הנשימה שלו יוסיפו להשתפר.

בתנועה העירונית, ה-X-מקס מרגיש רחב. זהו לא קטנוע צנום עם מנוע זעיר, אלא כזה שאת ממדיו מרגישים מייד עם ההשתחלות הראשונה בין תורי המכוניות. אולם, המראות הגבוהות שלו נמצאות מספיק גבוה מעל אלה של קופסאות הפח ולאחר שמתרגלים לממדים, גם התנועה העירונית הופכת לקלה יותר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מבחן דו-גלגלי ימאהה X-MAX 250. קובי ליאני
מבחן דו-גלגלי ימאהה X-MAX 250/קובי ליאני

נוחות והתנהגות

ימאהה מספרים כי המתלים נותרו זהים לדור הקודם וזה אומר קדמי רך בתחילת מהלכו ואחורי קשיח יחסית, גם במצבו הרך (ניתן לכוונון). הכיול הזה מאפשר לו לדלג מעל מהמורות עירוניות ולספוג את מרביתן מבלי להקפיץ את הרוכב יתר על המידה.

אולם, התגמול על כיול זה של המתלים מגיע כאשר מפנים את תשומת הלב להתנהגות הכביש שלו. לא שהקודם היה פראייר בסעיף זה, אבל בדור החדש, עם החלפת השלדה, השתנה גם אופיו מקטנוע נינוח שמסתפק בציון טוב בהתנהגות, למכשיר מהנה למדי בכל ממד.

די בתנועה קלה עם הכידון או עם הגוף כדי להכניס אותו להטיה וגם להמשיך ולהקצין משם להתנהגות ספורטיבית יותר, הודות לתחושה המצוינת שעוברת אל ידי הרוכב. חלק ניכר מכך הוא הודות למידות הצמיגים (120/70 R15 מלפנים ו-140/70 R14 מאחור, זהה לדור הקודם) ששומרים על היגוי חד ומהיר. מאוחר יותר, כאשר הסרנו את השכבה המחליקה מהצמיגים החדשים, יכולנו לדחוק בו עוד יותר וליהנות מאחיזה טובה מאוד באספלט.

גם הבלמים עושים כאן עבודה טובה מאוד. הקדמי חזק ומלא רגש וקל לדייק איתו בעוצמת הבלימה. האחורי חזק לא פחות, אך מצריך מעט יותר הסתגלות אליו שכן לחיצה בעצמה זהה לזו של מנוף הבלם הקדמי, תגרור נעילת הגלגל האחורי.

מבחן דו-גלגלי ימאהה X-MAX 250. קובי ליאני
מבחן דו-גלגלי ימאהה X-MAX 250/קובי ליאני

יוצאים מהעיר

כיאה לקטנוע עם מנוע בנפח 250 סמ"ק, ה-X-מקס גם יודע לצאת מהעיר ולשעוט באוטוסטראדות ביעילות. אולם, מייד עם התחלת ספירת הקמ"שים בשלוש ספרות, מורגש השינוי אולי מהמשמעותיים ביחס לדור הקודם וזה קשור למיגון הרוח.

בעבר, צויד ה-X במשקף חזית גבוה שהסיט את הרוח ביעילות מעל לקסדת הרוכב והפך אותו לכלי בינעירוני מגניב. אולם, העיצוב החדש כפה יצירת משקף חזית נמוך יותר וחד יותר בזווית הנטיה שלו ולכן הסטת הרוח מסביב לרוכב נפגמה קלות. עד מהירות של כ-110 קמ"ש, הכל מתנהל על מי מנוחות, אולם מעבר לכך, הרוח שמתחילה להכות כבר בחזה הרוכב יוצאת מערבולות לא נעימות בסביבות הקסדה ובסמיכות למהירות המרבית שלו (140 קמ"ש על מחוון המהירות) הקסדה כבר רוטטת כל כך שקשה לפקס את המבט לפנים וגם רעש הרוח לא נעים כל כך.

מעבר לכך, המתלים ממשיכים לעשות עבודה טובה גם כאן ולמעשה ככל שעולה המהירות, הם משתפרים ביכולת ספיגת המהמורות. מלבד מיגון הרוח שמעט הציק, קל מאוד לגמוא איתו מרחקים גדולים. הביצועים מאפשרים שיוט במהירות גבוהה מזו של התנועה, המושב הקשיח לא גורם לישבן להרים דגם לבן ובקטעים המפותלים גם נהנים מאוד מהשיפור העצום בהתנהגות הכביש שלו.

ה-X-מקס מצויד גם במכל דלק גדול יחסית בקבוצה עם 12.5 ליטרים ועם צריכת דלק של 27 ק"מ לליטר בתנאי המבחן הקשים שלנו (ללא ספק משתפרת עם שימוש מתון יותר במצערת), מתקבל טווח נסיעה ארוך למדי שמאפשר ביקורים בתחנת הדלק בהפרשים של כ-270 קילומטרים לפני שהמנורה נדלקת (לאחר צריכת כ-10 ליטרים).

וכמובן, השימושיות

לקראת סיומן של יומיים ממושכים עמו ויום לפני שהוא חוזר אל היבואן, הסלולרי שלי מתחיל לרטוט בתוך מעיל הרכיבה. זו אישתי. אני עוצר בצד ועונה. "אני צריכה שתקפוץ דחוף לסופר מרקט לפני שאתה חוזר הביתה, חסרים לנו כמה דברים חשובים וזה לא סובל דיחוי" היא אומרת ומקריאה לי רשימה ארוכה של מצרכים. "את זוכרת שאני עם קטנוע היום? איפה אני אשים את כל זה?" אני שואל, אבל גם מבין שאין ברירה.

אולם, את הסעיף החשוב ביותר באופיו של ה-X-מקס טרם נגענו וזה השימושיות. מהסופר יצאתי עם שלוש שקיות מלאות, אבל זה ממש קטן על הימאהה הזה. ארגז אחורי אין לו, אבל יש לו מחילה אדירה מתחת למושב. מה מחילה, מערה. מקום שבו אפשר להכניס בקלות שתי קסדות מלאות פלוס ציוד נוסף ולתוך התא הזה הכל נכנס בלי שום בעיה. בדור החדש המושב מתרומם עם בוכנה וזה עוד מוסיף לקלות התפעול של תא זה. פנטסטי.

ממול לברכי הרוכב ישנו תא נוסף, מעט קטן יותר מבעבר, אבל מספיק כדי להכניס לשני חלקיו חפצים כמו מנעול דיסק, רשיונות, ארנק וכו'.

פחות למנהל, יותר לצעיר המבוסס

את המבחן ל-X-מקס 250 החדש אפשר לסכם ולומר שימאהה הצליחו לקחת את הנוסחה המוצלחת של הקטנוע הקודם ולשמור על האטרקטיביות שלה. אמנם לטעמנו הוא פחות "קטנוע למנהלים" ויותר קטנוע יוקרתי לצעירים, אבל את השבחת ההתנהגות אנחנו מקבלים בזרועות פתוחות. הוא מציע שימושיות מצוינת, תאי אחסון נפלאים, מנוע בשרני, בלמים חזקים וכעת גם איכות חומרים והרכבה טובים מבעבר.

בסעיף התמורה, תג מחיר של 33 אלף שקלים יגרום לרוכבים רבים לפסוח עליו ולכן כמו קודמו, הוא לא צפוי להיות הקטנוע הנמכר ביותר. אבל קל מאוד למצוא לאן הל הכסף ולחוש בהבדל האיכות של רכיביו והאופן בו הם מתלכדים יחד כדי ליצור קטנוע עירוני מצוין.

  • עוד באותו נושא:
  • ימאהה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully