וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטוח חובה מוזל לאופנוענים

22.3.2010 / 11:57

סוכנות לביטוח אודי דגן החלה להציע ביטוח חובה מוזל בכ-30 אחוזים לעומת הפול לרוכבים, אך לא ללא תנאים מוגדרים

האם תומתק הגלולה המרה של תעריפי ביטוח החובה לאופנוענים? לחלקם לפחות. סוכנות הביטוח של אודי דגן הפעילה בעיקר בענף הדו-גלגלי ומונה כ-20,000 מבוטחים, מודיעה היום על הנחה בביטוח החובה לרוכבים בשיעור של כ-30 אחוזים ממחירי הפול.

פוליסת הביטוח המדוברת של חברת איילון ודגן מיועדת (בשלב הראשון) לנהג יחיד מעל גיל 25, בעל ותק נהיגה על דו-גלגלי מעל 3 שנים וללא תביעות ביטוח בעברו. לדוגמה, רוכב קטנוע מדגם ג'ויימקס 250 סמ"ק בן 30, ישלם 2,871 שקל לביטוח חובה במקום 4,020 שקל, מחיר ביטוח החובה בפול לרוכב זה.

כמו כן, בוטלה התוספת של כ-1,000 שקלים עבור כלי דו-גלגלי הרשומים על שם בית עסק ומשמשים לעבודה. כך למעשה, לא אמור להיות הבדל בביטוח החובה בין רכב הרשום כפרטי לרכב הרשום בבעלות חברה.

תנאי קבלת ההנחה בביטוח החובה אינם נעצרים בגיל הרוכב, בסוג הכלי שבבעלותו או תביעותיו הקודמות. תנאי נוסף לקבלת ההנחה הוא השתתפות עצמית בגובה של 22,000 שקל עד גיל 30 ו-18,000 שקל מעל גיל 30, מה שלדברי אודי דגן, הבעלים של סוכנות הביטוח, נועד למנוע תביעות סרק של רוכבים וכן תביעות קלות אשר הן מקור ההפסד בשוק הביטוח לדו-גלגלי.

התנאי האחרון לקבלת ההנחה, הנה בעלות על דו גלגלי מהמותגים הבאים: סאן-יאנג, ימאהה, קאוואסקי (מיובאים על ידי מטרו מוטור), הרלי דוידסון ו- ב.מ.וו. רוכבים שבבעלותם כלי דו-גלגלי ממותגים אחרים לא יזכו אוטומטית להנחה, אלא יצטרכו להציג אישורים אודות עברם הביטוחי ועוד. עוד מוסיף דגן, כי משום שבניגוד לבעלי כלים ממותגים שצוינו לעיל, אין לו דרך להשיג מידע על עברם הביטוחי ולכן הם ידרשו לעבור בדיקה מקיפה ועמוקה יותר.

את מחירי ביטוח החובה החדשים שאותם מציע דגן, אישר משרד המפקח על הביטוח, לאחר שזה הראה כי 50 אחוז ממבוטחיו (כ-10,000 רוכבים), מעולם לא הגישו תביעת ביטוח על נזקי גוף וזהו קהל ביטוחי איכותי שלא חייב להיפגע מהעלאת תעריפי הביטוח החדשים.

כאמור, בסוף שנת 2009, החליט המפקח על הביטוח להעלות בצורה דרמטית את תעריפי ביטוח החובה לדו-גלגלי, חרף פעילויות מטה מאבק הרוכבים ואיגוד יבואני הרכב הדו גלגלי. מאז ניסתה גם חברת אליהו להציע פוליסת ביטוח חובה בהנחה (בקרבת המחירים טרם הייקור), אך גם שם הונהגו כללי סינון קשיחים למבוטחים הזכאים.

  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully