וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאט תייצר 500 חשמלית

ירון אדרי

24.3.2010 / 7:16

פיתוח ה-500 EV יעשה במטה קרייזלר שבמישיגן ארה"ב והשיווק יחל ב-2012. כרגע מתוכננת לארה"ב בלבד

דרכה של קרייזלר חזרה לקונצנזוס תלויה בפיאט. על תוכניות ההבראה של השתיים לאחר פשיטת הרגל כבר סיפרנו לכם, ואף ראינו כיצד מקבלת לנצ'יה אזרחות בדמות גריל עם שם הקונצרן האמריקני. כעת מודיעות השתיים באופן סופי כי ה-500 הקטנה תמלא בעבורן את ההרפתקאה החשמלית לעת עתה (קרייזלר עדיין בוחנת חלופות אחרות בנוסף) עם ייצור שיחל בשנת 2012.

500 EV הוא השם המובן מאליו שנבחר לגרסה החשמלית. זו כבר הוצגה בתערוכת דטרויט בחודש ינואר השנה בגרסה חצי-רעיונית והאישור הרשמי לייצורה מגיע כעת מפי אנשי קרייזלר. פיתוח המכונית לפחות לשוק המקומי, יעשה במטה קרייזלר שבמישיגן. פרטים ונתונים עדיין אינם בהישג יד וכל שידוע הוא כי גם מכונית חשמלית זו תצוייד בסוללות ליתיום-יון שתאגורנה אנרגיה שתספיק לטווח מרבי של כ-150 ק"מ בין טעינות, כך לפחות מקווים.

מכונית חשמלית אינה לבדה בתכנון העסקי-חשמלי של קרייזלר, וקברניטי החברה רוצים להכנס גם לתחום תשתיות הטעינה בשותפות עם חברות שזהו עיסוקן. רק נזכיר שעד להצגת הניצנים החשמליים תשווק הפיאט 500 בארה"ב בגרסתה השכיחה הלוגמת בנזין (1.4 ל' מולטיאייר) הח מהרבעון האחרון של השנה כאשר בדיוק שנה לאחר מכן יחל שיווק גרסת הטורבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully