וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

GM חיה בבועה

ירון אדרי

24.3.2010 / 13:50

ג'נרל מוטורס בשיתוף סגוואי ותאגיד SAIC הסיני, חושפת כלי עירוני-חשמלי המיועד לשני בני אדם. היעד 2030, שנגחאי תחילה

העידן החשמלי-עירוני כפי שרואה אותו ג'נרל מוטורס, כולל כלי-רכב מינימלי שאינו תופס הרבה מקום בסביבה כשהתנאי הוא הובלתם של שני נוסעים. זה אמנם לא דבר חדש, אולם כמו יצרניות אחרות שעשו זאת בעבר, גם כאן כולל המוצר אופי משל עצמו. נציין כבר כעת כי מדובר בפיתוח משותף לתאגיד הרכב הסיני SAIC, והקונספט יחשף בתערוכת שנגחאי ב-1 למאי.

שלושה כלים שונים מעמידה GM כאופציה לשנת 2030 ואילך. המשותף לכולם הוא היותו של ה-EN-V בעל שני גלגלים בלבד המותקנים על ציר הרוחב. מה מייצב שלא ניפול אתם שואלים? כאן נכנסת לתמונה שותפה שלישית – סאגווי, אותה אנו כבר מכירים. חיישנים ואלקטרוניקה דואגים שלא לגמור על הגג כאשר בנוסף, מימשוק מערכת ה-GPS למערכת תקשורת בין מכוניות גם מונע תאונות דרכים מיותרות.

על כל אחד מהדגמים עמלה חטיבה אחרת בקונצרן העולמי, שאף נתנה להם שמות בהתאם לתוצאה. 'זיאאו' הוא שמו של הכלי הכחול שמגיע מאוסטרליה, ומשמעות המילה היא חיוך. כלי שצבעו אדום הוא 'ג'יאאו' ועליו חתומה חטיבת העיצוב האירופית כשמשמעות המילה היא גאווה. מקליפורניה מגיע ה'מיאאו' האפור, קסם בשפתנו אנו.

מערכת הכוח החשמלית כוללת שני מנועים – אחד לכל גלגל, המפיקים מומנט של 44.9 קג"מ והמסוגלים להאיץ את ה-EN-V למהירות מרבית של 40 קמ"ש. סוללות הליתיום-יון מעניקות טווח נסיעה של 40 ק"מ בין טעינות, שיכולות להתבצע גם משקע ביתי רגיל. כדי להפחית העומס על המנועים, בנוי המרכב מחומרים אקריליים קלים וכן קרבון פה ושם. התוצאה היא כ-500 ק"ג.

את ההקדמה לכלי הרכב העתידני פגשנו בדיוק לפני שנה, כאשר ג'נרל מוטורס חשפה את שיתוף הפעולה שלה עם סגוואי למציאת רכב עירוני קטנטן. אז לא הייתה SAIC בתמונה, וגם השם היה שונה – פומה (Personal Urban Mobility and Accessibility). אולי העובדה שבשנגחאי חיים כעשרים מיליון תושבים והמספר רק ילך ויצמח, המוצר מתאים אליה יותר מלכל מקום אחר בעולם.

GM EN-V. אתר יצרן
GM EN-V/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully