וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיימלר שיחד בכירי ממשל

ירון אדרי

24.3.2010 / 15:06

הקונצרן הגרמני מואשם כי שילם ונתן טובות הנאה לבכירים ב-22 מדינות שונות בעולם. ישלם 185 מיליון דולרים בעסקת טיעון שתסגור את הפרשה

האם קונצרן דיימלר השתמש עד לאחרונה במתן שוחד לבכירים כדי לקבל יתרון במכרזים ממשלתיים? סוכנות הידיעות AP מדווחת כי שלוש חברות בנות של התאגיד הגרמני נאשמות בארה"ב כי שיחדו לכאורה בכירים ב-22 מדינות בסכומים הנאמדים בעשרות מיליוני דולרים. מדובר במקרים רבים שארעו בין השנים 1998 ל-2008, בחלקם ניתנו סכומי כסף גדולים ובאחרים מתנות כמו מכוניות, בעיקר של מותג מרצדס וכן מותגי קרייזלר שהיו בבעלות הקונצרן בתקופה זו.

החברות המואשמות הן 'דיימלר יצוא, מסחר ומימון', 'דיימלר קרייזלר סין' ו'דיימלר קרייזלר רוסיה'. אלה פעלו במרמה לכאורה במדינות רבות, בינהן הונגריה, טורקיה, תאילנד, סין, מצרים ורוסיה. באחד המקרים לדוגמה, ניתנה לבכיר בממשלת טורקמניסטן מתנת יומלדת בדמות מרצדס S קלאס משוריינת ששוייה נאמד בכ-300 אלף דולרים. כספים ומכוניות ניתנו במסווה של מתנות נישואין למשל, ואפילו מיזמים חברתיים לטובת הקהילה כמו תוכנית 'נפט בתמורה למזון' שהייתה בעירק.

האשמות הרשויות בארה"ב באות לאחר כשש שנים של חקירה על ידי הרשויות. בדיימלר מעדיפים שלא להגרר למשפטים ארוכים ומתוקשרים ומסתמנת פשרה על עסקת טיעון שתאושר או שלא בשימוע שיערך ב-1 באפריל. על פי גורמים המקורבים לפרשה ישלם הקונצן לרשויות בארה"ב סכום של 185 מיליון דולרים כדי לסגור את הפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully