וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפא רומאו תיוצר בארה"ב?

ירון אדרי

25.3.2010 / 15:30

קונצרן פיאט יעביר קווי ייצור מאיטליה לצפון אמריקה. עשוי לייבא משם את המכוניות לשוק האירופי בשל עלויות ייצור נמוכות

האם מותג אלפא רומאו הולך לאבד את נשמתו האיטלקית? השבוע נודע כי קונצרן פיאט בהובלת סרג'יו מרצ'יונה מתכנן לבצע קיצוץ של כ-5,000 משרות בארבע השנים הקרובות, כצעד נוסף בתהליך ההתייעלות הכולל בין השאר את קונצרן קרייזלר האמריקני הנמצא בחסותו. אולם, כעת מתברר כי יתכן ומשרות אלה לא תקוצצנה לחלוטין, אלא פשוט תעבורנה מאיטליה לצפון אמריקה שם זול יותר לייצר מכוניות.

על פי פרסום של 'אוטומוטיב ניוז', מתכנן הקונצרן האיטלקי להעביר חלק מפסי הייצור של מותגי פיאט ואלפא רומאו לארה"ב, קנדה ומקסיקו ומשם לייבאם לאירופה. כוח העבודה הזול יותר ביבשת הרחוקה וערכו הנמוך של הדולר, הופכים את התהליך המורכב והמסורבל מעט למשתלם יותר כלכלית.

לפני מספר ימים הודיע קונצרן קרייזלר כי יפתח וייצר את הגרסה החשמלית לפיאט 500, אולם נראה כי לא רק היא תקבל גרין קארד. בשנים הקרובות מתכנן התאגיד המשותף לייצר כ-270 אלף מכוניות לשלושת המותגים האירופים (כולל לנצ'יה בחילופי מיתוג עם קרייזלר), כשאלפא רומאו תזכה גם לגרסת סדאן מקומית לג'ולייטה כמחליפת ה-156.

עובדי אלפא רומאו אינם שקטים בשנים האחרונות, וכבר נרשמה מחאה גדולה לאחר שפיאט הודיעה כי תעתיק קווי ייצור ממילאנו לטורינו הרחוקה במעט. מעניין מה יקרה כעת כאשר קווי הייצור יעברו למישיגן או למקסיקו סיטי וכיצד יקבלו מושבעי המותג אם בכלל, אלפא שמיוצרת מעבר לים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully