וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדכונים ממסלול המירוצים

ירון אדרי

26.3.2010 / 8:22

פורמולה 1: מי רוצה לגנוב את הפוקוס באוסטרליה?; מוטו GP: מי מפחד מהחושך?; WRC: למה פורד כועסת?; דקאר: 2011, גם כן בדרום אמריקה; וגם: סנה בן 50

פורומולה 1: לקראת הגרנד פרי האוסטרלי

המירוץ השני לעונת 2010 בסבב הפרומולה 1 מגיע בסוף שבוע זה למלבורן אוסטרליה, לקראת הארוע המרכזי שיתקיים ביום ראשון (שידור חי בערוץ 5+ לייב החל מהשעה 9:00). בפני 24 הנהגים יעמוד תוואי מעניין של 5.3 ק"מ בתוך פארק אלברט המקומי וסה"כ 58 הקפות המצטברות לכדי 307.57 ק"מ בסך הכל. בשנה שעברה אירחה אוסטרליה את מירוץ פתיחת העונה והמנצחים הגדולים היו ג'נסון באטון ובראון GP, שגם הוכתרו לאלופים.

אחרי הביקורת הצוננת למירוץ פתיחת העונה בבחריין לפני שבועיים, בסבב ירצו לראות קצת יותר אקשן ועניין לטובת הקהל. עד כה, גם השינויים האחרונים בתקנות כמו איסור התדלוק ושינוי שיטת הניקוד למשל, לא הציגו שיפור של ממש במה שקורה על המסלול. רובנס באריקלו (וויליאמס) אגב, טוען שאחת הבעיות למחסור בעקיפות קשור במעבר לצמיגים קדמיים צרים.

בינתיים, עניין אחר שמדיר שינה מהנהגים נוגע בשעת בין הערביים המתוכננת למירוץ - 17:00 שעון מקומי, אשר עשויה ליצור עבורם בעיית סינוור מהשמש האוסטרלית העושה דרכה מטה בזמן זה. לדברי מארק וובר (רד בול), זו השעה הגרועה ביותר ביממה לקיים בה מירוץ. יארנו טרולי (לוטוס) ממליץ להתחיל שעה מוקדם יותר, באטון (מקלארן) ורוברט קוביצה (רנו) מסתפקים בלציין כי זה פשוט מסוכן וכמו לנהוג "על עיוור".

פורמולה 1: עזבו אקשן, תנו נקודות

לקבוצות עצמן אמנם יש שאיפות גם כן לאקשן, אולם הן יותר מתעניינות באיך לשפר לעצמן את היכולת על המסלול כדי להשיג עוד נקודות. על הגריד ישנה הסברה כי רד בול היא המהירה ביותר בשלב זה, וכך גם חושבים וובר, לואיס המילטון (מקלארן) ומנצח המירוץ הקודם פרננדו אלונסו (פרארי). בן קבוצתו פליפה מאסה דווקא פוסל את זאת.

סברה חותכת פחות מדברת על כך שעל הגריד למעשה יש ארבע הקבוצות החזקות ושהפערים בינהן אינם כאלה גדולים. מי שרוצה להדיח אחת מהן היא רנו, שמצהירה כי בסוף השנה תהיה בין ארבעת הראשונות בטבלת האליפות. בטווח הקרוב זהו אדריאן סוטיל (פורס אינדיה) שחומד על מקום בשישייה הראשונה למירוץ הקרוב.

בקרב הקבוצות החדשות גם כן רוצים לראות תוצאות, אולם אלה מסתפקות בלסיים מירוץ. בינתיים, לוטוס היא היחידה שמכוניותיה ראו את דגל השחמט כשגם וירג'ין וגם היספניק פרשו בטרם עת בעקבות תקלות. כדי לשפר את הסיכויים, נעשו מאז המירוץ מספר שינויים למערכת ההידראולית המשותפת לשלוש ונראה אם זה מה שיעזרו.

פורמולה 1: רק אחד אוכל

13 קבוצות תכננו השנה בהתאחדות ה-FIA, אולם זה נפל לאחר ש-USF1 כשלה להציג מכונית ומזומנים. זה מותיר מקום אחד פנוי אותו רוצה ההתאחדות למלא. השבוע נפתחה הרשמת קבוצות חדשות לעונת 2011, היות ולא נראה כי הקבוצה האמריקנית תצליח להעמיד קבוצה.

מי שכבר פוזלת למקום הפנוי היא קבוצת אפסילון יוסקאדי הספרדית, שבקשתה להצטרף ב-2010 נדחתה על ידי ההתאחדות. לדעת הבעלים חואן וייאדלפרט, זה קרה פשוט כי הוא סרב להתחייבות לכאורה להשתמש במנוע של קוזוורת'. עוד ברשימה גם לולה ופרודרייב, אולם זאת לא נמסר באופן רשמי.

אלא ששוב קופצץ קבוצת סטפן GP ומנסה לגנוב את הפוקוס. לאחר שהודיעה השבוע כי שיתוף הפעולה עם טויוטה פסק לאחר שלא הצליחה להצטרף כבר השנה, שמועות מקשרות אותה לרכישת שאריות USF1 במטרה להשתמש במקום שלה ולהצטרף בכל זאת לסבב באופן מיידי. על פי התקנות, קבוצה יכולה להפסיד שלושה מירוצים בעונה כך שיש לה זמן עד לגרנד פרי הסיני ב-18 באפריל. ב-FIA אומרים בתגובה כי לא ירשו להם להשתתף, אבל ישמחו לקחת מהם את הקנס הצפוי בשל אי עמידה של USF1 בחוזה.

בקשות למקום הפנוי לעונת 2011 תוגשנה עד ל-15 באפריל אז תיסגר ההרשמה, והזוכה המאושרת תוכרז בחודש יולי.

פורמולה 1: אקלסטון רוצה לארה"ב

על כך שברני אקלסטון רוצה להחזיר את הסבב לארה"ב כבר סיפרנו לכם, אלא שכעת יש חידוש בעלילה. בעוד שמסלול אינדיאנפוליס היה זה שנרמז לאירוח הגנרד פרי האמריקני, כעת נכנסת ניו-יורק לתמונה. הבריטי רוצה לקיים מירוץ רחובות, כנראה בתחומה של ניו-ג'רזי.

ל'גאזטה דלו ספורט' אומר הבריטי "אני מנסה להביא את הסבב לניו ג'רזי ב-2012, כשגורדי השחקים של מנהטן יהיו הרקע למירוץ". לאחר הרקע המדברי הצחיח של בחריין, אפילו רקע בדמותו של אוהל אינדיאני יהיה מראה מלבב.

הפעם האחרונה שארה"ב אירחה את הסבב הייתה ב-2007, במסלול אינדיאנפוליס. ניו-יורק עשתה זאת בעבר הרחוק במסלול ווטקינס-גלן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מוטו GP: גם כאן רוצים לזנק מוקדם

מירוצי הלילה שהפכו פתאום ללחמניה החמה של הספורט המוטורי, ממשיכים להדאיג את הספורטאים ולא רק בפורמולה 1. גם רוכבי סבב המוטו GP חוששים לבטיחותם במירוץ פתיחת העונה שאמור לצאת לדרך ב-11 באפריל בקטאר, בשעה 23:00 שעון מקומי. במהלך האימונים המוקדמים במסלול, לא מעט רוכבים מצאו עצמם על הרצפה, בעיקר בפניה 2 שם, בינהם רוכבי דוקאטי קייסי סטונר וניקי היידן, ורוכבי ימאהה טק 3 קולין אדוארדס ובן ספייס.

גם בשנה שעברה רשם המירוץ הלילי קורבונות שפגשו מקרוב את האספלט, שלמזלם לא היה לוהט בשעה זו במדינה המדברית. סטונר טוען שמשהו קורה למסלול בשעה זו של היום, היות ובנקודה הבעייתית כלל לא אמורים הרוכבים ליפול. פרמטר נוסף קשור בצמיגים שמתקשים להגיע לטמפרטורת עבודה בשעה זו של היום, מה שמגביר את את הסיכוי לאיבוד אחיזה שכידוע בדו-גלגלי, התוצאה היא אחת וכואבת.

גם ולנטינו רוסי (ימאהה) יצא בקריאה למארגני הסבב. "לחכות עד שעה 11 בלילה זה לא הדבר הכי חכם", אמר ל'לגזטה דלו ספורט'. האיטלקי מאמין שהזנקת המירוץ שעה קודם לשעה שנקבעה תיהיה טובה גם לרוכבים וגם לצופי הטלוויזיה באירופה. לוריס קפירוסי (סוזוקי) אומר שמבחינתו אפשר לזנק בשש כי כבר חשוך, או בעשר לכל המאוחר.

WRC: מירוץ סיבולת

סבב הראלי העולמי קבע מעבר למנועים קטני נפח, כחלק מהמאמץ להפחית את העלויות וכן תרומה יחסית לאיכות הסביבה. כעת רוצים להכניס בסבב תקנה נוספת בדמות מנוע אחד בלבד לכל מכונית במשך עונה אחת שלמה. כך הם מאמינים, הפחתתת העלויות תיצור משיכה אטרקטיבית יותר ליצרניות הרכב, שמעדיפות לעת עתה את סבב ה-IRC.

אולם, נראה כי המציאות רחוקה מהכוונת ותקנה שכזו עשויה להביא את הקבוצות להוצאות פיתוח מטורפות. בפורד למשל, מציינים כי הדבר אפשרי אך בכדי לייצר מנוע שיספיק ל-8,000 ק"מ בתנאים תחרותיים לפני שיחזיר נשמתו ליוצק, יש להשקיע סכומי פיתוח גדולים מאוד. בינתיים, בקבוצה צריכים לדאוג שהמנוע הנוכחי יספיק להם כדי להדביק את הקצב שהכתיבו סיטרואן במקסיקו.

דקאר: עוד שנה בדרום אמריקה

אחרי שנתיים מוצלחות על אדמות ארגנטינה וצ'ילה, גם מהדורת 2011 של מירוץ הדקאר המסורתי תיערך בדרום אמריקה. השבוע הודיעו המארגנים כי לאור המסקנות החיוביות של שני המירוצים האחרונים והיחסים הטובים עם המדינות החדשות שמארחות, הם ימשיכו איתם עוד שנה לפחות.

אולם, סוג של חוזה ארוך טווח אינו בתכנון. מארגני המירוץ חשפו כי הם מתכננים עוד מספר דברים לעתיד, ובינהם אפילו נשקלת חזרה לאדמת אפריקה שאירחה באופן קבוע את הדקאר מאז שנוסד ועד לביטול בעקבות התראות הטרור של 2008. לעת עתה, נמתין לינואר הקרוב כדי להנות שוב מהנופים המרהיבים של היבשת הדרומית.

סנה בן 50

השבוע יכול היה לחגוג איירטון סנה את יום הולדתו החמישים. כזכור, הברזילאי שהוכתר לאלוף סבב הפורמולה 1 שלוש פעמים בקריירה עם מקלארן בשנים 1988, 1990 ו-1991, ונחשב לאחד הנהגים המוכשרים ביותר שהיו על המסלול עד כה, נהרג ב-1 במאי 1994 בגרנד פרי של סאן מרינו (אימולה) כשהוא בן 34 בלבד. התאונה ארעה כשסנה הוביל את המירוץ, סוג של סימליות מקאברית.

סנה החל את קריירת הפורמולה 1 שלו בקבוצת טולמן בעונת 1984, ומייד סומן כדבר הבא לאחר שכמעט וניצח את אלאן פרוסט בגרנד פרי הגשום של מונקו שהופסק בשל התנאים הקשים. בהמשך, שילוב השמות סנה-פרוסט היה בכותרות לא מעט פעמים, שכן הייתה בינהם יריבות קשה על המסלול. העונה חוזר השם האגדי לסבב תודות לאחיינו ברונו שנוהג בקבוצת היספאניק. מי יודע, אולי תואר האליפות עוד יחזור לחיק המשפחה בברזיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully