וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסם צו הייבוא המקביל

ירון אדרי

28.3.2010 / 17:49

החל מה-7 באפריל ניתן יהיה לרכוש רכב חדש גם מסוכני משנה אשר יעמדו בתנאי הצו שמפרסם משרד התחבורה

משרד התחבורה מפרסם היום (ראשון) את נוסח צו היבוא המקביל, המתיר לייבא לישראל כלי רכב חדשים באופן מסחרי על ידי מי שאינם היבואנים הרשמיים (סוכני משנה). אלה במסגרת הוראות נוהל חדשות של צו הפיקוח על מצרכים ושרותים של יבוא. בנוהל מפורטים דרישות הייבוא, תקינה ושירותי תחזוקה, מלאי חלפים, מוסך שרות מרכזי, אחריות לשנתיים לפחות וכן דרישות והליך ביצוע קריאות לתיקון (Recall).

הצו החדש שייכנס לתוקפו ב-7 באפריל, מייד לאחר חג הפסח, יתיר לראשונה שיווק מסחרי בישראל של כלי-רכב חדשים על ידי סוכני משנה (עד שלושה מותגים לכל סוכן) פרט ליבואנית הרשמית. הצו קובע מי רשאי להיות סוכן משנה ומה התנאים שעליו לעמוד בהם. כך למשל, עליו להגיש בנוסף לטופס הבקשה ורישיונות העסק גם תוכנית בקנה מידה 1:100 ובה תיאור שטח בית המסחר, מיקומו, דרכי הגישה אליו וכדומה וכן חוזה המעיד כי שטח זה יהיה בחזקתו לתקופה של 12 חודשים לפחות לתחום המסחר המבוקש. יש לציין כי על הסוכן המורשה להעסיק מנהל מקצועי בעל וותק של חמש שנים לפחות בסחר בתעבורה. לא פחות חשוב, עליו להחזיק בהון עצמי של עשרה מיליון שקלים וכן שמונה מיליון שקלים צמודים למדד שיועמדו כערבות למשך 3.5 שנים (הערבות תחודש בכל שלוש שנים).

בעניין בית המסחר, עליו לכלול שטח מינמלי של 200 מ"ר כאשר מדובר במכוניות או חצי מכך אם מדובר בכלים דו-גלגליים וכך בתחומים נוספים כמו סחר בחלקי חילוף וכדומה. יש לציין כי סוכן משנה המעוניין לעסוק בשני תחומים, יהיה חייב לעמוד בשתי הדרישות. כך למשל בדוגמה לעיל, 300 מ"ר לפחות.

עוד מכתיב הצו כי על סוכן המשנה לעמוד בקשר מול הסוכן המורשה בחו"ל בחוזה לשנתיים לפחות. על הסוכן המורשה להחזיק בהרשאה מטעם יצרניות הרכב הרלוונטיות לסחור בתוצרתן במדינות הקהילה האירופית או בארה"ב במשך שלוש שנים לפחות קודם לחתימת ההסכם עם הסוכן בישראל. כמו כן, תנאי להתקשרות עימו הוא מכירת 2,000 מכוניות לפחות בשנה הקודמת להסכם.

במשרד התחבורה שמחים על המהלך שעשוי לשנות את פני שוק הרכב החדש בישראל. "מדובר בבשורה הגדולה ביותר לצרכן הישראלי לאחר שנים רבות של ניסיונות להוציא את המהלך לפועל", כך מוסר שר התחבורה ישראל כץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully