וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו נמכרה לג'ילי

ירון אדרי

29.3.2010 / 10:57

מסמך ההבנות להעברת המותג השוודי מפורד לסינים נחתם על ידי בכירי שתי החברות. סכום העסקה – 1.8 מיליארד דולר

חודשים רבים של ישיבה לשולחן המשא ומתן הסתיימו אמש (ראשון) עם הודעת קונצרן פורד כי הגיע להבנות מול ג'ילי הסינית למכירת מותג וולוו שבחזקתו. את ההודעה מסרו נשיא פורד לואיס בות' ויו"ר ג'ילי לי שופו, בארוע מתוקשר בו נחתם מסמך ההבנות בין החברות. במסגרת ההסכם, יעבור המותג השוודי, שנמצא בידי פורד מאז שנת 1999, לסינים בתמורה ל-1.8 מיליארד דולר.

בניגוד לעסקאות מכירה אחרות שנעשו בעולם הרכב, פורד תעביר את כל מניות וולוו שברשותה לג'ילי ולא תמשיך להחזיק בהן. אולם, היא תמשיך לספק לה יחידות כוח ורכיבים אחרים בהם עושים שימוש רכבי וולוו כיום. כך גם יתאפשר לג'ילי להשתמש בטכנולוגיות אחרות של פורד, ובראשם אלה הקשורות בבטיחות.

בג'ילי מבקשים להבהיר כי וולוו תמשיך לשמור על צביונה השוודי, ותהיה הפרדה מלאה בינה ובין מכוניותיה המיוצרות בסין. אולם, עם צפי לייצור מיליון מכוניות בתוך חמש שנים (400 אלף כיום) בכוונתה לפתוח מפעל בסין, אך מבטיחה כי זה לא יפגע בקווי הייצור הקיימים בשוודיה כיום. רק לאחרונה חידשה וולוו כמעט את כל הליין שלה עם מתיחות פנים לסדרה הקומפקטית-משפחתית, למכונית הסלון S80, ה-XC-60 החדשה וכמובן ה-S60 שנחשפה ושיווקה צפוי להתחיל בקרוב. תוכניות ג'ילי כפי שנרמזות, כוללות שני דגמים נוספים גדולים ומפוארים יותר, כסוג של מתחרות יוקרתיות לגרמניות כמו אודי A8, ב.מ.וו סדרה 7 ומרצדס S קלאס.

קונצרן פורד האמריקני רכש את וולוו בשנת 1999, ושילם עבורה 6.5 מיליארד דולרים. בשנים הראשונות נראה היה כי מדובר בעסקה מוצלחת, אולם מאז 2005 רשמה וולוו רק הפסדים. וולוו מצטרפת לגל מכירות המותגים של פורד בשנתיים האחרונות, אשר כלל את אסטון-מרטין, יגואר ולנד-רובר. כעת תמשיך החברה להחזיק במותגים לינקולן ומרקורי, וכן תמשיך בשותפות עם מאזדה.

העברת וולוו לסינים תסתיים ברבעון השלישי של השנה, לאחר אישור הממשלים הרלוונטיים. אלא שלאור הסכמים אחרים שהיו לאחרונה בשוק הרכב העולמי, כמו למשל נסיונות ג'נרל מוטורס למכור את אופל, סאאב והאמר שחלקם כשלו, לא נופתע אם העסקה לא תתמש לבסוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully