וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למאזדה תהיה פריוס

31.3.2010 / 11:59

הגיעה להבנה עם טויוטה על מנת לייצר טכנולוגיה היברידית בכלי-רכב עממים. סנונית ראשונה ב-2013. ברקע – רמזים למחליפת ה-MPV

מאזדה רקמה הסכם פעולה טכנולוגי-היברידי עם היצרנית היפנית הגדולה בעולם, כך בהודעה רשמית מאמש (שלישי). בתמורה להבנות ביניהן, תקבל מאזדה בשנת 2013 מכונית מונעת בטכנולוגית של בעירה וחשמל כפי שמורכבת בטויוטה פריוס ובדגמים עממיים להם מנועי כלאיים אקולוגים שהפכו מבוקשים במיוחד בשנים האחרונות לאור הגבלות ה-CO2. האם זו הבעת אמון מצד המתחרה?

הבסיס של מאזדה הייבריד נשען ויסתמך על מנועים בטכנולוגיית ה-SKY – סדרה חדשה של יחידות כוח להן תצרוכת דלק נמוכה לעומת הדגמים הנוכחיים. השילוב בין מנוע זה לבין המנוע ההיברידי של הפריוס, אמורים להניב עבור מאזדה הפחתה של עד 30 אחוזים בגמיאת המשאבים של מכוניותיה עד שנת 2015, אולם דברים אלה יקרו באופן הדרגתי.

המכונית הראשונה של מאזדה עם מנוע היברידי תוצע לציבור בשנת 2013, סביר שתהיה זו גרסה כלשהי על בסיס הפלטפורמה של מאזדה 3 הבאה. טויוטה מבחינתה תרוויח שיתוף פעולה עם אחת היצרניות הקטנות הפופולריות ביותר בעולם, ולפחות אחת שאינה סובלת מסדקים באמון הציבורי. אולי כך היא תראה לעולם שיש מי שעדיין סומך על הטכנולוגיות שלה.

בשולי הדברים, מאזדה מציגה כעת בתערוכת ביג'יינג גרסה ספורטיבית למאזדה 8 (MPV) שהוצגה לפני מספר שנים אך לא הגיעה לישראל. להבדיל ממאזדה 5 שכבר הוחלפה, ה-MPV הגדולה ממנה נחשבת לפורמט של מיניוואן פרימיום. רמזים ראשונים חושפת מאזדה על מחליפה לה רק על ידי רעיונות כמו הקיורה, תוך שילוב מתקדם של מנועי ה-SKY שייכנסו לשורותיה בשנים הקרבות. פרט לכך, התערוכה מציגה עוד 16 דגמים שונים שאת רובם אנחנו מכירים ביניהם מאזדה 3, מאזדה 2 (דמיו בחלק מהארצות) ועוד.

  • עוד באותו נושא:
  • מאזדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully