וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי בפוקוס – פורד RS500

31.3.2010 / 16:00

מהדורת ה-RS500 לפורד פוקוס משגרת לכביש 345 כ"ס ומאיצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-5.6 שניות. אין בליסינג, מצטערים

פורד ממשיכה לייצר גלים וטיזרים לפוקוס 2011, שעה שהיא משחררת שבועות ספורים טרום ההשקה הרשמית את הפרטים המלאים אודות הפוקוס RS500 – היורשת המודרנית ל-RS המיתולוגית משנות ה-80, מכונית שנודעה בעיקר בזכות נהג הראלי הסקוטי ג'ימי מקריי, אביו של נהג הראלי המנוח קולין שנהרג בתאונת מסוק. זו עדיין משתייכת לדור היוצא, אך סביר להניח שעם מה שהיא מציעה, לא זה מה שיעמוד בדרכי הלקוחות.

הפוקוס RS500 היא בהחלט לא המשפחתית הרגילה שאנחנו מכירים, או אפילו ה-RS החזקה שתוקפת את STI של סובארו ודומותיה לבית מיצובישי (למרות שאין ברשות הפורד הנעה כפולה לכל ארבעת הגלגלים). במהדורה זו עוטה את הפוקוס צבע שחור "עטלף", ומתחת חמושה בחישוקים בקוטר של 19 אינטש, ספוילרים מנופחים, פתחי אוויר להזרמת חמצן למנוע ולמכללים וסט בילום משופר. בתא הנוסעים הבדלה של כסאות ספורט אדומים וידית הילוכים מקוצרת סוגרים את החבילה הקוסמטית.

מבעד למעטפת המושחרת, ה-RS500 היא חלומו הרטוב של כל נהג וחובב הגה בעל אמצעים. תחת מכסה המנוע שוכנת יחידת טורבו-בנזין בנפח של 2.5 ל' חמישה צילינדרים בטור שמקבלת תוספת של 45 כ"ס על ה-RS שבפני עצמה לא מתונה (300 כ"ס) ועלייה בעקומת המומנט. עם 345 סוסים ו-47.2 קג"מ שמועברים לפרונט דרך תיבה ידנית שישה הילוכים, הפוקוס מנצלת התקן דיפרנציאל מוגבל החלקה עד תומו ומאיצה (רשמית) ל-100 קמ"ש ב-5.6 שניות. מהירות מרבית? 264 קמ"ש.

הפוקוס RS500 נתפרה עבור עשרים שווקים באירופה (כרגע אין כוונת שיווק בארה"ב). כל מכונית תזכה להטבעה סמלית עם ספרור משלה כאות לייצורה במהדורה מוגבלת של 500 מכוניות. אלה גם תהיינה היחידות האחרונות שתרדנה מפס הייצור הגרמני בסארלוס לפוקוס היוצאת. מתוך 500 יחידות, 101 תשלחנה לבריטניה שם היא פופולרית ביותר, ואפילו לא אחת לישראל. המחיר אגב לא פורסם, אבל ברור שלא זו הבעייה לרכב שעל כל אקזמפלר שלו תהיה מלחמה סוערת בחוג המתעניינים.

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully