וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלפיון העליון של כוחות הסוס

2.4.2010 / 10:05

ג'ון הנסי הבטיח לזעזע את הזירה העילאית של מכוניות הספורט ועכשיו הוא מקיים עם הוונום GT בעל ה-1,200 כ"ס

כולם מכירים את ג'ון הנסי כמייסדה של סדנת 'הנסי פרמפורנס' האמריקנית והאיש האחראי על צוות מהנדסים ומפתחי חבילות שיפורים למכוניות האקזוטיות ביותר בעולם. כעת, אחרי לא מעט קדימונים ותמונות חשוכות למחצה, הסדנה הטקסנית שלו חושפת את המכונית הראשונה שלה שתזרה אימה על מכוניות 'על' מתחרות. הכירו את הוונום GT (ארס בעברית), תערובת בינלאומית של אמריקה, בריטניה ומלזיה.

התמהיל הגלובלי של הוונום GT מקורו מהשלדה המוכשרת תחת הקבינה. מבעד המעטפת שוכנת לוטוס אליס שעברה מדרגות שדרוגים הן על ידי המפעל בסילברסטון שבבעלות פרוטון, והן על ידי הסדנה המופרעת בטקסס. כל זאת כאמור על מנת להתאים אותה לצרכיו של הנסי והמנוע האדיר שאוכלס בחזית.

היחידה הבנזינית שלופה משברולט קורבט – סדרה LS9 שעושה כאן טיפול בהספקים; הגרסה ה"'קלה" של הוונום GT מפיקה בסך הכול כ-740 כ"ס בקירוב, בעוד שהגרסה החזקה ביותר סוחטת משני מגדשי-טורבו מוגדלים הספק הנע בין 1,000 ל-1,200 כ"ס, תלוי כמה כסף תוכלו לשפוך לכיס של הנסי.

השידוך למנוע הוא מתיבה ידנית שישה הילוכים תוצרת 'ריקארדו', אולם היא מגובה על ידי מנגנון מחוזק לעמידה במומנט עצום שעובר את ה-100 קג"מ ומערכת בקרת יציבות אדפטיבית הניתנת לוויסות על ידי הנהג. הנסי מסרב למסור כמה שניות לוקח ל-GT הדרמטית לחצות 100 קמ"ש, אך כבר צוטט אומר כי מדובר בפחות מ-3 שניות והמהירות המרבית היא מעל 330 קמ"ש.

על כל פנים, לא נטיל ספק בדבריו לאור שאר יצירותיו הנהדרות. ואם תרצו לטעום מהוונום תאלצו להפרד מכמה מאות אלפי דולרים לפחות. הנסי יפיק כ-10 חתיכות בלבד בכל שנה וכל רוכש יזכה ליום הדרכה צמוד מהצוות של הנסי בה ילמד כיצד לטפל ביצירה הנדירה וכיצד לנהוג אותה על הכביש.

ג'ון הנסי וונום וויפר GT. אתר יצרן
ג'ון הנסי וונום וויפר GT/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully