וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן פולו מכונית השנה העולמית

4.4.2010 / 6:27

הסופר-מיני של פולקסווגן סוגרת דאבל לאחר שהוכתרה גם כמכונית השנה העולמית. אודי R8 מכונית הביצועים של השנה

פולקסווגן פולו קטפה את פרס 'מכונית השנה העולמית' בתערוכת הרכב המתקיימת בניו-יורק. זוהי זכייה שנייה עבור הגרמניה בתחרות בחודשים האחרונים, לאחר שקטפה פרס מקביל במסגרת 'מכונית השנה האירופית'. הקטנה של פולקסווגן נבחרה על ידי צוות שופטים המורכב מ-56 אנשים שמוצאם מ-25 מדינות. אלה דירגו כ-30 כלי-רכב על פי שישה קריטריונים בינהם נושא הבטיחות, התועלת, היחס לסביבה, החשיבות ללקוח, מראה ושווי. הפולו שהגיעה לשלב הגמר הקדימה את מרצדס E קלאס החדשה ואת טויוטה פריוס ההיברידית, שהסתפקו במקומות השני והשלישי בהתאמה.

הפולו ממשיכה את מסורת הנצחונות הסוחפת של הקונצרן בתחרות, מאחר ואשתקד הייתה זו הקומפקטית המשפחתית פולקסווגן גולף שזכתה בפרס העולמי. זו אגב לא שבה השנה לביתה ביידים ריקות והוכתרה כמכונית האקולוגית במסגרת משפחת הבלומושן, הפולטת כ-99 גק"מ מהמפלט. יו"ר הקונצרן פרופ' מרטין ווינטרקון, הביע שביעות רצון גדולה מחטיבה זו, ואמר כי "זהו אחד מהמותגים החסכונים והנקיים ביותר בעולם".

סמוך לתלם הסביבתי ותצרוכות הדלק העממיות, פולקסווגן גאה על נצחונה של חטיבת אודי בתואר 'מכונית הספורט של השנה'. מי שתטיס אליה הביתה לוולפסבורג את התואר היא הקופה האלגנטית R8 החמושה במנוע V10, שליקטה יותר נקודות הן מפורשה GT3 והן מהפרארי קליפורניה האיטלקית. גם במקרה זה מדובר בזכייה שניה ל-R8 היות וב-2008 האחות החלשה יותר התכבדה בכתר היוקרתי. עבור קבוצת אודי זוהי זכייה שלישית בתוך שלוש שנים היות וב-2007 עמדה על הפודיום אודי RS4. בשנה שעברה ניסאן GT-R הייתה המנצחת הגדולה בקטגוריה הספורטיבית.

רק נזכיר כי בסקר שערכנו כאן בוואלה! רכב שבועות ספורים טרום אירוע הגמר בניו-יורק, התבקשתם אתם הגולשים להכריע מי לדעתכם ראויה מבין שלוש הפיינליסטיות הרשמיות לזכות במקום הראשון. על פי המדגם שלנו, 43 אחוזים מכם הצביעו עבור המרצדס E קלאס, 36 אחוזים הקליקו על פולקסווגן פולו ו-21 אחוזים לטויוטה פריוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully