וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגה קוריאנית בניו-יורק

5.4.2010 / 10:09

יונדאי וקיה חושפות בתערוכה האמריקנית את האחיות מג'נטיס וסונטה. מנועים חדשים ובשורה היברידית

בשנה האחרונה הדיאלוגים באירופה עסקו לא מעט אודות הצפיפות בקבוצת המשפחתיות הגדולות, לרבות על אמצעיו של קונצרן יונדאי-קיה בדרך אל הפסגה. 2009 צויינה עבור כאבן דרך, ונראה שלאחר האטת הסערה הכלכלית בעולם היא הצליחו שתי החברות לדרוך את כליהן מחדש ולצאת עם תנופה מרועננת בכל הסגמנטים הקיימים. אך האם על רקע הצגתן של הסונטה והמג'נטיס החדשות בניו-יורק הצד הקוריאני יסכל את הצלחת הכוח המערבי?

הבחירה בין הסונטה למג'נטיס תיפול (קרוב לוודאי) על העדפות ויזואליות. שתיהן ניחנות בהופעות מודרניות ביחס לשנים עברו חמושות בטכנולוגיות משותפות, אך לחוד מביאות לזירה טביעת אצבע אישית בגוון החטיבה ושורותיה. את הבכורה הטרייה ביותר ערכה קיה למג'נטיס החדשה שתגיע לישראל במחצית של שנת 2011, כך מסרה יבואנית קיה 'ריי מוטורס' לוואלה! רכב במועד מוקדם יותר השנה. אולם, להבדיל מהאחות סונטה שעדיין לא הוצגה באירופה כמוצר מושלם, המג'נטיס תשמור על הקווים הנוכחיים.

האחות הקטנה

המג'נטיס (אופטימה בארה"ב) נבתנה על פלטפורמה חדשה, כך מגלים בקיה. היא זונחת את המראה הבסיסי והנשכח של הדור היוצא, ומצליבה את הסדר האלגנטי של המעצב פיטר שרייר על האריזה החיצונית. ממדיה הרשמיים מעמתים אותה בקלות אל מול כל מתחרה נוכחית; אורכה מותח כ-4.84 מ', הרוחב 1.83 מ', גובהה כ-1.45 מ' ובסיס הגלגלים מיוצב על 2.79 מ'. רק לשם השוואת נתונים, היא נופלת במעט ממובילת הקבוצה פורד מונדאו, ומתייצבת כסגניתה על חשבונה של סקודה סופרב.

שרייר דיבר לא פעם על קוקפיט "טבעי" לנהג. הסידור הפנימי מדגיש תבנית רחבה מאוד של הקונסולה ולוח השעונים, וכך גם המושבים הגדולים. אין ספק שעל פי התמונות החלל נראה עשיר מאוד ומשפחתי, אך נמתין בסבלנות להניח את העכוז במושב כדי לדעת יותר.

בחזיתה של המגנ'טיס ישכנו באירופה שלושה מנועים: 1.7 ל' טורבו-דיזל, 2.0 ל' בנזין, ו-2.4 ל' בנזין בשידוך לתיבות ידניות ואוטומטיות עם שישה הילוכים. בשלב זה ההספקים למנועים באירופה טרם פורסמו רשמית, אולם גורמים שונים מספרים כי האנרגיה של הקוריאנית תנוע על עקומה שבין 165 ל-278 כ"ס, לא כולל גרסה היברידית (כפילה לסונטה) שתערוך את בכורתה בקיה בעוד מספר חודשים.

אקו-ספורט

הסונטה ההיברידית נחשפה חלקית לפני מספר ימים – חרטום חצוי, זה פחות או יותר כל מה שהסכימה יונדאי לשחרר כרמז לבאות. עתה, היא מאירה עליה את כל אורות הזרקורים וחושפת אותה רשמית בפעם הראשונה בניו-יורק, ובכך גם (על הדרך) מציגה את הפורמט הקונבנציונלי והחבילות המשודכות לו.

הסונטה ההיבירידת מסתייעת במנוע בנזין בנפח של 2.4 ל' בעל 170 כ"ס, משודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה יחסי העברה. את הכוח החשמלי היא מפיקה מיחידת עזר שמוציאה מקרביה כ-40 כ"ס נוספים, מוזנת על ידי סוללות ליתיום-פולימר חדשניות. אלה סוללות הנחשבות כפחות מכבידות על המרכב, מופחתות עלות ייצור ובעלות קיבולת גבוהה מאוד. יונדאי טוענת למהירות נסיעה של עד 100 קמ"ש על הזרם החשמלי לבדו וחסכון משמעותי בתצרוכת הדלק.

פרט לכך, יונדאי בידלה את הסונטה ההיברידית משאר המשפחה על ידי תוספות קוסמטיות על הפרונט ובתא הנוסעים (צג מרכזי אינפורמטיבי, דיפונים שונים) ועוד. את הסונטה ההיברידית לא נראה בישראל על פי היבואנית 'כלמוביל'.

יחד עם הגרסה ההיברידית יונדאי חשפה בניו-יורק מנוע 2.0 ל' טורבו חדש וחזק במיוחד עבור המשפחתית הגדולה. על ידי טכנולוגיית גדישה כפולה, הצליחה הקוריאנית למחוץ מהיחידה המרכזית לא פחות מ-274 כ"ס ו-37 קג"מ בין 1,800 ל-4,500 סל"ד, בשידוך לתיבה אוטומטית המחלקת שישה יחסי העברה. היא אף מציינת כי צריכת הדלק במנוע זה תעמוד על כ-15 ק"מ לליטר. כמו במקרה הסונטה ההיברידית, לא ידוע עדיין אם בשורה זאת תעשה עלייה לישראל בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully