וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: בעיות בלמים ב-GM?

6.4.2010 / 10:58

ה-NHTSA פתח בחקירה לבדיקת תקלה בקרב 6.2 מיליון כלי-רכב של ג'נרל מוטורס; ממליץ להטיל קנסות כבדים נגד טויוטה

ארגון הבטיחות האמריקני ה-NHTSA פתח סדרת חקירות מקדמיות, על פיהן קיים חשש לבעיות במערכת הבלמים בכ-6.2 מיליון כלי-רכב של תאגיד ג'נרל מוטורס. החקירה מתמקדת בכלי-רכב שיוצרו בין השנים 1999 ל-2003 המשתייכים לקבוצות הפנאי, שטח, הטנדרים והמסחריות הכבדות. ריקול (קריאה לתיקון) רשמי על ידי הארגון ותאגיד הרכב האמריקני טרם פורסם.

עד כה התקבלו כ-110 פניות בעקבות המקרה, מתוכן נרשמו שלוש תאונות הקשורות לתקלה. מקור הכשל נובע מחלודה (קורוזיה) ובקעים באיזור צנרת הבלמים העשויים להוביל לאובדן כושר ההאטה של הרכב, ובמקרה החמור עד לאיבוד יכולת הבלימה לחלוטין. "ב-37 מקרים מקבוצת התלונות, התגלה על ידי מרכז השירות שלנו קרע בצינור וחלודה", כך מציין כריס לאש, חוקר ב-NHTSA. דובר GM אלן אדלר אמר כי "אנחנו מכירים את העניין. עובדים עם ה-NHTSA לפתור זאת במהירות".

בחודש מרץ מציינים באיגוד, הגיעו לשולחנם כמה עשרות תלונות על מכוניות מדגם השברולט סילברדו (2500) בהן צויין כי חלודה בצינורות הבלימה הובילה להגדלת מרחק הבלימה בצורה משמעותית, שעה שמהלך הדוושה נמשך עד סופו ואף עד לרצפת הרכב. אירועים אלו התרחשו לכאורה תחת תנאים נורמלים לחלוטין.

כאמור, טרם הוחלט בארה"ב אם וכיצד לטפל בבעייה. כלי רכב מהסוג והשנים הנדונות אף הגיעו לישראל, וטרם התקבלה תגובת היבואנית UMI האם הבעייה מוכרת גם אצלנו.

טויוטה תשלם?

משרד התחבורה האמריקני וארגון ה-NHTSA מבקשים לקנוס את טויוטה העולמית על התקלות במערכת הבלימה והמצערת במיליוני מכוניות מתוצרתה בארה"ב. שני הגופים דורשים מהיצרנית הגדולה בעולם לשלם קנס המוערך בכ-16 וחצי מיליון דולרים, בעקבות השיהוי בהוצאת הקריאה לתיקון של למעלה מ-תשעה מיליון כלי-רכב. על פניו, יתכן שמדובר בקנס הגדול ביותר שקיבלה אי פעם יצרנית רכב גדולה.

משרד התחבורה האמריקני אימץ את מסקנת חוקרי איגוד הבטיחות, לפיה טויוטה ידעה מבעוד מועד (במהלך חודש ספטמבר 2009) על התקלות הטכנולוגיות, אולם לא פרסמה ריקול בזמן הנכון, אלא המתינה עם הפצת המקרה עד חודש ינואר 2010. טויוטה טרם הגיבה רשמית לעניין, אולם משרד התחבורה מקנה לה שבועיים לשלם את הקנס או לערער על ההחלטה דרך ערכאות שיפוטיות. טויוטה קראה היום (שלישי) לעוד 13 אלף מכוניות בדרום קוריאה בגלל שטיחוני-רצפה שעלולים לגלוש קדימה ולהפריע לתפקוד המצערת. הדגמים הרלוונים הם קאמרי, ולקסוס ES350.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully