וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודג' וויפר SRT, הסוף

7.4.2010 / 11:20

דודג' מציינת את השנה האחרונה לייצורה של הוויפר SRT עם מהדורה מוגבלת ומיוחדת; היורשת נמצאת כבר מעבר לפינה

לרגל ירידתה של הדודג' וויפר הנוכחית מהיצע הדגמים, קונצרן קרייזלר חוגג את הפרישה עם 50 יחידות במהדורה מוגבלת על סט המרכבים הקיימים (קופה ורודסטר). את הסדרה בעלת הכינוי הלא מקורי – Final Edition, משחררת החטיבה הבת בשלוש גרסאות רשמיות: 20 יחידות לקופה, 18 לרודסטר והשאר ל-ACR (סימול ל-American Club Racer).

כמיטב המסורת המאבזרת של הוויפר, המטירו על המעטפת צבעי אפור עמוק בגוון קרבון, ליטוש אדום סביב כונס האוויר בחזית ושילוב אדמדם דיסרקטי בבלמים ובפתחי האוויר בצדדים. שאר תוספות אפשריות אך בגבול הטעם הטוב.

באגף העוצמה אין שינויים כלשהם. יחידת ה-8.4 ל' עשרה צילינדרים עודנה ליבה של המערכת, ממנה נסחטים כ-600 כ"ס ו-77.4 קג"מ. זמניה הרשמיים לקראת האיפסון בפנתיאון מצהירים על מיאוץ ל-100 קמ"ש בפחות מ-4 שניות, רבע מייל (400 מטר) ב-11 שניות, ומהירות מרבית שחוצה את 325 הקמ"ש.

עת פליטתה של הוויפר מרצפת הייצור, דודג' מאותת על מיצובה של היורשת אם כי כרגע מדובר במכונית התחרותית המכונה SRT-ACR-X. זו חונכת את הדור החדש לאמריקנית כמחווה לצוות חטיבת המירוצים של דודג'. ה-ACR-X מצויידת במכללים הזהים לאלה שיהיו במכונית הסדרתית, אך להבדיל ממנה חזקה יותר עם 640 כ"ס בקנה ומומנט מרבי גבוה בכמה אחוזים. עוד בתכונותיה משקל קל ומתלים משודרגים.

מחיר הגרסה הסדרתית שתחליף את האייקון המוטורי הנוכחי, צפוי לעמוד על 110 אלף דולרים לפחות. הבכורה תהיה על מסלול המירוצים באמצע יולי-אוגוסט, ממש זמן קצר אחרי שהוויפר הסדרתית תצא את המפעלים בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully