וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו-ניסאן מתחברים לדיימלר

7.4.2010 / 11:35

התאגידים ישתפו פעולה בהרכבת מכוניות חדשות וטכנולוגיות מגוונות לכל הסגמנטים. המרוויחה העיקרית – קבוצת הסופר מיני

תאגיד רנו-ניסאן וקונצרן דיימלר כרתו הסכם לשיתוף פעולה ביניהם, כך בהודעה משותפת שיצאה היום (רביעי) מבריסל. השניים יתמקדו באסופה של פרויקטים שמהותם העיקרית הקניית כלים טכנולוגיים עבור מכוניות עממיות, לרבות שימוש במנועים חסכוניים דלי פליטת CO2, תיבות אוטומטיות מתוחכמות וחלוקה ליברלית של פלטפורמות בין הגופים.

על פי התכנית האסטרטגית, דיימלר תקבל כ-3.1 אחוזים מרנו-ניסאן, בעוד הצרפתים והיפנים מסתפקים בכ-1.5 אחוזים בלבד בכוח הגרמני. יו"ר דיימלר דיטר זטשה מקווה כי על ידי חיבור שלושת היצרניות בסבך התאגידים תוכלנה החטיבות לפתח מוצרים טובים יותר שיעמדו בכל התקנים החדשים באירופה, בפרט כמובן בנושא הסביבתי. "באופן מיידי אנחנו מתחזקים בסגמנט הקטנות. נפחית את התופעות המזיקות בתחום ה-CO2 ברמה ניכרת". כך היו"ר.

שני התאגידים היו בשיחות רציפות מזה שנה ויותר. הפרטים אודות כך היו מעורפלים וחסרי מידע רשמי, אך מתוכם עלה יתרון הן בהפחתת עלויות ייצור והן בדמות פרויקט 'אדיסון', המכיל שותפות בבניית מכוניות קטנות וחסכוניות וכן המונעות על טהרת החשמל. רנו אמורה לנצל זאת בקליאו החדשה ובמגאן המשפחתית, ואילו דיימלר עבור דגמי הסמארט. חטיבת הספורט-פרמיום של ניסאן, איניפיטי, תזכה בתמורה למהלך במנועי-דיזל ותיבות אוטומטיות עם שבעה הילוכים. עוד בהסכם נכלל אגף המסחריות של שני הצדדים.

מי שמסיק שאולי תצמח כאן מכונית ספורט אולטימטיבית עם שלדה של רנו ומנוע AMG, מוטב שיניח לכך לעת זו. כל אחת מהן מחזיקה בגאון את חטיבת הספורט ולא תשתף את כל סודותיה במסגרת השותפות שנוצרה. יחד עם זאת, ברית מעין זאת בהחלט תתרום לנו לחלום על אפשרויות כמו קומפקטית עם מנוע מפלצתי של AMG, אולי במחיר קצת יותר שפוי ותצרוכת דלק בגבול ההיגיון.

ההסכם בין דיימלר ורנו מבליט את הדעה הרווחת כי בעוד כמה שנים תחזקנה את תעשיית הרכב כארבע או חמש חברות גדולות בחסות תאגידים עולמיים. רק בשנה האחרונה נגסה פולקסווגן בסוזוקי בשיעור גבוה מעשרים אחוזים, קונצרן פיאט ניכס לעצמו נתח בקרייזלר, וחברות קטנות כגון וולוו, סאאב, אופל ועוד – כולן נעו בין חיים למוות עד שניצלו בדקה האחרונה. יש לשער שבעתיד הקרוב נשמע על עוד שותפויות חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully