וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זרם מתגלגל

13.4.2010 / 9:24

חברת 'ייק-בייק' מניו-זילנד תשיק בקיץ את התשובה לסגווי ולשאר כלי הרכיבה החשמליים-אישיים. הרטרו הכי עתידני שיש

אתר יצרן

(צילום ועריכה: יצרן)

ספק אם יוג'ין מאייר הצרפתי, הוגה האופניים המסחריים, תיאר לעצמו ש-140 שנים בעתיד יקום יזם שכמותו, יכווץ לו את המודל וישתול בין שני הגלגלים מנוע חשמלי. עם טרנד הולך וגובר של חברות שפותרות לנו את הפלונטר העירוני בדרכים מחוכמות ואקולוגיות, נראה היה שזה עניין של זמן עד שיווצרו זוג אופניים במראה קלאסי אלגנטי כמו בדפי ההיסטוריה.

החברה שהולידה את הדגם היא 'ייק-בייק' (YIKE-BIKE) מניו-זילנד, שהתחילה לבחון את הפטנט הזה עוד בסוף שנת 2008 במסגרת פילוט בן 15 אלף ק"מ שהוכתר כהצלחה. ההשראה הצורנית מקורה כאמור מאופניי ה-Penny-Farthing עם הגלגל הענקי בפרונט והצימוק מאחורנית, להבדיל הכידון העליון שעבר למותניו של הרוכב ומשמש לאחיזה והכוונה.

הבסיס התבניתי נשען על שלדת קרבון קלה ומשקלה הגולמי ללא פריטים כ-10 ק"ג. את האון מקבל הרוכב ממנוע חשמלי המפיק כ-25 קמ"ש של מהירות מרבית, בעוד את האנרגיה מזרימה כתה של סוללות ליתיום-פולימר קומפקטיות להן אורך חיים מספק. פרק הטעינה נמשך כ-40 דקות בלבד, וזה מספיק לטווח נסיעה של 10 ק"מ; כל תנועה של הרוכב תלויה כמובן בהטיית גופו.

למרות שמדובר במרחק קצת לכאורה, אפשר לקפל את האופניים בתוך 20 שניות ולשאתן לכל מקום בתיק נשיאה מיוחד שמגיע עם הרכישה. המחיר אגב אינו זול, ובארה"ב יעמוד החל מחודש יוני הקרוב על 4,500 דולרים ללא תוספות. באירופה המחיר יהיה כ-3,500 יורו ולפי שעה עולה כי הביקוש לו גדול בקרב חברות וארגונים.

  • עוד באותו נושא:
  • אופניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully