וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון להציל את האמר

7.4.2010 / 16:16

מותג השטח האמריקני מרכז סביבו חוג עסקנים עם משאלת לב להושיע אותו מהכחדה. האם לא מאוחר מידי?

מותג האמר שהוכרז כמועמד לגניזה באופן רשמי בתום השיחות הכושלות בין ג'נרל מוטורס לסצ'ואן טנגז'ונג הסינית, עשוי להציג קאמבק מפתיע מהדלת האחורית. על רקע סגירת סוכנויות מותג השטח ברחבי העולם (כ-153 במספר בארה"ב בלבד), פיטורי אלפי-עובדים, פגיעה בהכנסותיו של GM ועוד השלכות כאלה ואחרות, עושה רושם שיש מי שעדיין מחזיק באמונה שהאמר לא אמר את המילה האחרונה.

קבוצת תומכים בסיועם של בכירי האמר בראשם עומד הנשיא המודח ג'ים טיילור, מנסים לארגן גוף כלכלי מוצק שבאמצעיו לספוג את ההפסדים שנערמו ולרכוש את האמר מידי ג'נרל מוטורס. הארגון המתגבש, CLIC (סימול ל-Capital & Labor International Coalition), מורכב משורה של אנשים אמידים וכן נציגים מוועדי העובדים, המתכוונים להתכנס באופן רשמי בשיקגו ב-11 באפריל כדי לבחון את האפשרויות שעל הפרק.

תיאן ר'יצי, המכהן כיו"ר ה-CLIC, ביקש מהסנאטור האמריקני רולנד בוריס לתווך בינם לבין הממשל על גורלו של המותג. "שקלנו את המצב ובכלל את מעמדו של האמר בחודשים האחרונים. הגענו למסקנה שאפשר להציל אותו ובכך להחזיר לאנשים את משרותיהם, ולאמריקה את אחד המותגים המייצגים שלה", כך לדבריו.

קונצרן GM סיפק ארכה עד תחילת מאי לכל מערך ארגוני שיוכל לרכוש ממנו את האמר במחיר הולם. אולם, לאחר שנפלו השיחות עם הסינים אבדה תקוותם שניתן להצילו פעם נוספת מסדקי המשבר הכלכלי, מה שהביא לפתיחה בהליכים לגריסת המותג באופן דומה לסגירתם של פונטיאק וסאטורן בחודשים האחרונים. האם CLIC היא גלגל ההצלה האחרון בהחלט? אוהדי המותג סביר שמייחלים לכך, הרובד האקולוגי קצת פחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully