וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומפקטית לאינפינטי בחסות דיימלר?

9.4.2010 / 9:29

הצירוף של קונצרן דיימלר לרנו-ניסאן יעמיד לחטיבת הספורט-פרימיום של ניסאן טכנולוגיה ואמצעים כנגד אודי A3 ולקסוס CT200h

שיתוף הפעולה בין רנו-ניסאן לדיימלר סחף את כלי-התקשורת באירופה לעסוק בשאלות על התמורות בכל אחת מן מהחטיבות. ניסאן ורנו העממיות תספקנה חלק נכבד מן התשובות כבר בשנה הקרובה, וסבירות גבוהה שרמזים וטיזרים יחשפו בתערוכת פריז הקרובה. אולם, לא מעט ארגונים טרודים ותוהים מה יתחולל בין השורות, ואיזו טכנולוגיה תזלוג ולאן לאור ריבוי החטיבות בקרב היצרניות המעורבות.

חטיבת אינפינטי הייתה הראשונה לתפוס כותרות – "מנועי דיזל גדולים ותיבות הילוכים אוטומטיות עם שבעה יחסי העברה". דיזל הוא פרט קרדינלי עבור אינפיניטי שמביעה רצון להפחית את הנזק הסביבתי ולשפר את תדמיתה האקולוגית הלקויה בעיקר באירופה. כדי לעשות זאת, היא תצטרך יותר מכלי-פנאי גדולים זוללי סולר ותיבות מתוחכמות, ועל כן נרמז כי היא תציג מכונית קומפקטית המכוונת לעימות ישיר מול סדרה 1 של ב.מ.וו, אודי A3 ולקסוס CT200h.

להבדיל מלקסוס שתומכת במנועים היברידים לקבוצה הקומפקטית, אינפינטי תלך בדרך הקונבנציונלית לעת זו. בראיון שהעניק אנדי פאלמר סגן נשיא ניסאן למגזין הבריטי 'אוטוקאר', מסר כי שיתוף הפעולה עם דיימלר פותח בפני חטיבת היוקרה אפשרויות רבות להתרחב, כאלה שלא היו בהישג ידן קודם לכן. "דיימלר תספק לנו מנועים וטכנולוגיות חדשות. כך נוכל להתמקד בסגמנטים אחרים", כך לדבריו.

פאלמר מוסיף ואומר כי אינפיניטי מקנה ערך עליון לחשיבות הסגמנט הקומפקטי-פרמיום, ואין סיבה הגיונית או כלכלית כרגע להיוותר מחוץ לתחרות. "ראינו מה לקסוס עושה עם ה-CT200h וברור לנו שהשוק הזה נמצא במגמת התרחבות. מצד שני, כלל לא בטוח שנעשה בדיוק את אותו הדבר; אנחנו רוצים להתחרות באודי A3 וסדרה 1. מנוע היברידי לא מתאים לנו".

את המכונית הקומפקטית תציג אינפינטי לראשונה בעוד מספר שנים, לא לפני שניסאן תשיק את הליף החשמלית ורק אחרי שהיא בעצמה תייצר מכונית חשמלית מתוצרת עצמית על בסיס אותה הטכנולוגיה.

ומה מרוויח קונצרן דיימלר מהברית החדשה? לעת עתה אומר לרויטרס המנכ"ל דיטר זטשה כי זו הייתה הדרך היחידה להחיות את מותג סמארט ולפתח מנועים קטנים. "חיפשנו שותף לסמארט ולמנועי ארבעה צילינדרים קטנים. כעת עם רנו וניסאן הבעייה יכולה להיפתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully