וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן טוראן מתחדש

11.4.2010 / 9:58

פולקסוווגן חשפה בתערוכה הבינלאומית בלייפציג את מוביל-הנוסעים במראה מעודכן ומנועים חדשים וחסכוניים בטכנולוגית TSI

קצת אחרי השארן והטרנספורטר החדשים בכורי סגמנט מובילי-הנוסעים בפולקסווגן, חושפת החברה הגרמנית את האח המרכזי בהופעה חדשה ומשפחתית בתערוכה המקומית בלייפציג. הטוראן 2010 מונה בין עדכוניו לא מעט סידורים קוסמטים, אלא שאת העניין המהותי תרכזנה יחידות ההנעה המשותפות במארז של מנועים קטנים עד בינוניים ובהספקים נמרצים.

על פי קווי המתאר של הפולו, הגולף והטוארג, גם הטוראן החדש זונח את הצורה המלבנית לטובת פורמט מעוגל ומעוצב. קשתות הגלגלים למשל גבוהות יותר להכיל סדרות חישוקים מוגדלות אגב תכנון חדש, תצורת הפגושים הורחבה ונורות לד אופנתיות תפסו את מקומן בתוך בתי התאורה בחלק האחורי. עוד קישוטים נראים לעין בדמות פסי-כרום בדלתות ואלומות תאורה מחודדות.

בתוך תא הנוסעים יישמה פולקסווגן רכיבים מעודנים יותר להעשרת תחושת החלל. מרבית תכניו שאולים כמובן מהפולקסווגן גולף, לרבות שילוב ושיפור בנושא איכות החומרים והקניית גלגל הגה שלושה חישורים עם תפעול לכל מערכות המולטימדיה. במרכז הטכנולוגיה שוב תוצע מערכת בקרת חנייה אוטומטית באמצעותה להשחיל את כל 7 הנוסעים למקום הפנוי ללא עזרת הנהג. תא המטען מכיל נפח שבין 695 ל' ל-1,913 ל' לצדם של לא פחות מ-39 תאי-אחסון בגדלים משתנים.

בחזית הטוראן שש יחידות הנעה מוכרות, חלקן שירתו את הדור היוצא. אולם, גרסת הפתיחה תחל בגזרת הבנזין עם מנוע טורבו TSI בנפח של 1.2 ל' ו-105 כ"ס בשידוך לתיבה ידנית חמישה הילוכים או רובוטית DSG עם שבעה. מעליו מוצב מנוע ה-1.4 ל' בעל 138 כ"ס בעל שידוך זהה. עבור חובבי הסולר, לרשותם תעמיד פולקסווגן ארבעה מנועים משודכים לכל התיבות הקיימות; החל מ-1.6 ל' 89 כ"ס ועד 105 כ"ס בטכנולוגיית 'בלו-מושן,' וכלה במנוע 2.0 ל' המספק בין 138 או 170 כ"ס.

הטוראן החדש ישווק החל מחודש ספטמבר הקרוב באירופה, ואלינו צפוי שיגיע קצת מאוחר יותר. על כל פנים, תהיה זו שנה מעניינת בסגמנט זה, מאחר וצפויים לערוך בכורה עולמית האופל מריבה והפורד C-מקס החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully