וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאאב חוזרת אחורה כדי להתקדם

12.4.2010 / 8:47

היצרנית השוודית בבעלותה של ספייקר תשיב את מותגי העבר 92 ו-900 כחלק מהליך השיקום; ב.מ.וו שוקלת אם לסייע לה בטכנולוגית המנועים

כיצד פועל יצרן שבכוונתו להחזיר עטרה ליושנה? על פי ויקטור מולר מנכ"ל סאאב-ספייקר, מותג מפואר כמו סאאב אינו מסוגל לצעוד אל המחר כשהוא משדרג את אותם המוצרים על ידי כלים שבדיעבד הטביעו אותו למצולות בידיה של ג'נרל מוטורס. על כן, טוען הלה כי הדרך היחידה להחזיר את ספייקר למעמדה, היא להזניק קו-מוצרים בעל גוון רטרו חמוש טכנולוגיה מודרנית. אז מה בתפריט?

פרט ל-9-5 החדשה (סדאן וסטיישן) ורכב הפנאי 9-4X - כלי-רכב אלגנטי שנמצא בהליכים מהירים לקראת ייצור, מולר טוען כי יש טעם להביא לקהל נדבך מהרפרטואר הקלאסי לצד מכוניות חדשות. כך לדוגמא, יש להחליף את ה-9-3 ובמקומה להשיב את ה-900, ואילו על תקן המכונית הקומפקטית שכונתה עד כה 9-1 או 9-2, ישלוף מהארכיון את המותג הנומרי 92, לפי המקורית שיוצרה על ידי סאאב ב-1949.

ה-92 לא תהיה מכונית קומפקטית שגרתית. בכוונת המנכ"ל החדש לשווקה מול מכוניות מקבוצת המיני-פרימיום כגון המיני קופר, אודי A1 או הסיטרואן DS3. אולם, מולר מפזר רמזים עבים כי השוודית תהיה גדולה משתיהן בממדיה ותציע מידה נרחבת של שימושיות. יתכן גם שתהיה לה גרסה על טהרת החשמל או כלאיים.

שתי המכוניות לעיל תגענה לאירופה בעוד כשנתיים. מאחר ו-GM כבר איננה חלק אינטגרלי בהתפתחותה של סאאב, גורמים ביצרנית השוודית נועדים עם עמיתים ביצרניות אחרות על מנת לפתח קשרים טכנולוגים. אחת המועמדות לחיבור היא ב.מ.וו שנמצאת בעיצומה של מערכת יחסים עם פיג'ו-סיטרואן ואף הודיעה כי תייצר מכונית עם הנעה קדמית. הבווארית תספק לכאורה מנועי ארבעה צילינדרים טורבו וכן טכנולוגיות אקולוגיות.

האם סאאב נמצאת במגמת עלייה? נקווה שכך. מולר ציין לא פעם כי סאאב היא חלק חשוב מהתעשיה וצוטט באומרו "לא יכולתי לתת למותג הזה למות". נראה שסאאב נפלה לידים הבטוחות ביותר לעת זו. חובבי סאאב לבטח שמחים לשמוע על החייאתו המחודשת והתרעננות השורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully