וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתקפה הסינית ממשיכה

11.4.2010 / 14:13

יצרנית הרכב הסינית BYD תשחרר לפחות חמישה דגמים חדשים ב-2011. בנוסף, תשיק A קלאס חשמלית בשיתוף עם דיימלר

יצרנית המכוניות הסינית השאפתנית BYD תשיק לפחות חמישה דגמים חדשים בעתיד הקרוב, אותם תציג במסגרת תערוכת הרכב בבייג'ינג. הדיווחים בעולם מצפים כי החברה תאכלס בכל סגמנט מכונית חדשה בקרביה תכונות מערביות, בהתאמה למספר שווקים כולל ישראל. בקבוצת המשפחתיות סדאן תהיינה אלה ה-L3 וה-I6, עבור קבוצת הפנאי והמיניוואן תשיק BYD את ה-M6 וה-S6 ולקבוצת הסלון תשיק את ה-G6.

על רקע דברים אלה נמצא גם שיתוף הפעולה בין BYD לקונצרן דיימלר. התאגיד הגרמני שזיהה התלהבות לא מבוטלת בסינית באגף המכונית החשמלית, ימשיך לחתור לכיוון זה. לפי ההתכנות המוקדמת שהוצגה בתערוכת ז'נבה, BYD תאיץ את פיתוחה של חשמלית עירונית בין אם תהיה זו סמארט או מרצדס A קלאס. BYD תזכה גם לשווק מכונית פאר מבוססת על ה-S-קלאס, שתיוצר בסין.

BYD' מכוניות' הוקמה בשנת 2002 כחטיבת משנה ל-BYD הגדולה. היא מחזיקה בכארבעה מפעלים לפיתוח ולייצור מכוניות, ונחשבת לשחקנית מפתח בתחום החשמלי היות והתמחותה של חברת האם היא פיתוח וייצור סוללות. בשנת 2008 השיקה את ה-FDM3 בסיועו של המיליארדלר וורן באפט לו נתח של כעשרה אחוזים ממניותיה. אשתקד מכרה כ-450 אלף מכוניות בסין, כשני שליש מהן היו מדגם ה-F3 המבוסס על הקורולה. המתחרות הישירות שלה הן ג'ילי וצ'רי.

BYD שהצהירה בריש גלי על כוונתה להפוך ליצרנית הגדולה בעולם עד שנת 2025, נמצאת כיום בתהליך התרחבות משמעותי. השווקים בסין צומחים בקצב מסחרר ועוקפים את הישגיו של השוק האמריקני מידי רבעון, שלא להזכיר את מסע הרכישות המואץ של היצרניות המקבילות שניכסו לעצמן מותגים אירופים שזכו ליחס מחפיר מצד האמריקנים. לשם המחשה, בחודש האחרון לבדו נמכרו בסין 1.26 מיליון מכוניות וצופים שכלל מכירות כלי הרכב יעבורו השנה את רף ה-17 מיליון יחידות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully