וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכשל במבחן האמריקני

12.4.2010 / 12:10

מכוניות אמריקניות הן הגרועות ביותר, כך על פי סקר שערך 'פורבס'. סקר הפוך שערך 'JD פאוור' שם את היפניות בראש

אילו הן המכוניות הגרועות ביותר על הכביש ומיהן המומלצות? אתר האינטרנט של הירחון הפופולרי 'פורבס' (Forbes) ערך דירוג לכל המכוניות הגרועות ביותר על הכביש לשנת 2009. לצורך איסוף הנתונים השוו אנשי הירחון כחמש סקרי-אמינות מכל העולם תוך הסתמכות על נתונים שפורסמו על ידי 'JD פאוור' והשוואתם לנתונים שתומצתו על פי מגזין 'קונסיומר ריפורטס' ונגעו בארבע תכונות ליבה בכלי רכב: בטיחות, אמינות, עלות וביצועים.

על מנת להיכלל ברשימה הלא מחמיאה, על המכוניות להיות מוזכרות כ"אינן משביעות רצון" לפחות בשלושה מתוך חמישה מחקרים. על פניו, נראה שג'נרל מוטורס מככבת ברשימות וזאת על אף שמנתחי-השוק צופים עלייה בסקרי-דעת הקהל, וכן שיפור משמעותי בנתוני המכירות. כך קורה כי לצד האופטימיות השלווה המספרים מגלים פרטים יבשים בלבד מהפאזל. חוקרי פורבס מצאו כי מתוך שבע המכוניות הגרועות ביותר, ארבע שייכות ל-GM. כך לדוגמה, רכב הפנאי קדילאק אסקלייד זכה לציון נמוך במיוחד בכל חמשת הסקרים, להוציא את סעיף האמינות שם זכה לניקוד "סביר". בשאר הסעיפים כמו בנושא העלות והבטיחות דורג כלא משתלם ואינו בטיחותי.

בקבוצת המכוניות הקטנות אנו מוצאים את חביבת הליסינג והציים שברולט אוואו סדאן. עד שתקום לה היורשת בעוד כשנה ומעט, סופגת הקוריאנית ציון "עלוב" בסעיף האמינות. אולם, היא אינה מדורגת בנושאי העלויות והבטיחות, קרי שומרת על רף סביר וחיץ נורמלי ביחס ישיר לשבע הגרועות. ב-2012 אמורה הקוריאנית להיות מעניינית יותר ותחרותית בסיועם של מכללים חדשים (מנועי טורבו ותיבות אוטומטיות חדשות). עוד יוצא שברולט ברשימה הוא הקולורדו, טנדר-אמריקני טיפוסי. גם הוא זכה לציון "עלוב" בנושא האמינות וכן בסעיף הבטיחות.

גם פורד ארה"ב לא הצליחה להמלט מהרשימה והנציג שלה בסדרה הוא הטנדר F-250 שאמנם זכה לציון של שלושה כוכבים מתוך חמישה בארגון 'JD פאוור', אך פישל בכל סעיפיו האחרים. קרייזלר נוכחת עם שני נציגים – נייטרו ורנגלר, שזכו לציונים נמוכים בטווח האמינות, אך אינם מדורגים כלא בטיחותיים. GMC סוגרת את הרשימה עם הטנדר 'קניון' לו ציונים נמוכים בכל הסעיפים.

מי שאינה נוכחת ברשימה היא טויוטה, כאשר לפי דייב סרג'נט מ-'JD פאוור' חוסנה לא נפגע בעקבות המשבר האחרון. "טויוטה נתפסת בעיני הציבור כיצרנית איכותית. בתחום האמינות היא שומרת על יציבות". היצרנית היפנית הצליחה לרשום זינוק של כ-40 אחוזים במכירות חודש שעבר לעומת התקופה המקבילה אשתקד. חטיבת לקסוס הציגה שיפור טוב במעט עם כ-42 אחוזי עלייה לעומת מרץ 2009.

טויוטה. AP
טויוטה. מקפידה על אמינות בצל המשברים/AP

המומלצות

להבדיל מ'פורבס', 'JD פאוור' ערך סקר במגמה לאתר את המכוניות הטובות ביותר על הכביש. על פי ממצאיו עושה רושם כי העולם מיישר קו עם התפישה שטויוטה שומרת על יציבות וסולידיות על רקע האירועים הבטיחותיים בכלי-הרכב העממים. כך למשל בקבוצת המכוניות הקומפקטיות, שתיים מתוך שלוש המנצחות הן מדגם טויוטה: פריוס, קורולה ושלישית היא פונטיאק ווייב, התאומה האמריקנית לאוריס.

בסגמנט המיניוואנים שומרת החזית המזרחית על רצף גיאוגרפי; הונדה CR-V במקום הראשון כשאחריה סובארו פורסטר ובמקום השלישי יונדאי טוסון. באגף המשפחתיות הגדולות, ביואיק לה-קרוס ממוקמת בראש הבית, אחריה מרקיורי מילאן ובמקום השלישי הונדה אקורד. את הסופר-מיני מובילה הונדה ג'אז, במקום השני טויוטה יאריס ובמקום השלישי יונדאי אקסנט.

סגמנט הפרימיום חשף את כל המועמדות הקיימות ממערב ומזרח; אודי A6 שומרת על פער מהמקום השני המאוכלס על ידי לקסוס ES350 ובמקום השלישי קדילאק STS. בקבוצת הפנאי-פרימיום, לקסוס עם שתי נציגות חזקות – RX450 ו-GX470, וכן אינפיניטי וסדרת ה-FX הביצועיסטית.

למחפשי הריגושים, 'JD פאוור' מלמדים כי המיאטה של מאזדה (MX5) עדיין נחשבת לטובה והאמינה מכולן. אחריה ניצבות סאטורן סקיי ופונטיאק סולסטיס שייצורן נפסק לאחרונה. בעלי הממון בקרב אותה הכתה מעדיפים את המרצדס-בנץ SL על פני פורשה 911 וב.מ.וו סדרה 6.

מרצדס SL AMG 2008. אתר יצרן
יש מי שמעדיף SL על פני פורשה 911/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully