וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו תחשוף קומפקטית מימנית

12.4.2010 / 13:04

פונה לפיתוח משני של מערכות תא-דלק נקיות על רקע התחזקותה האקולוגית ותצורת ההנעה הקדמית. בכורה ב-2014

ב.מ.וו תחשוף מכונית בעלת מערכת הנעה מימנית בשנת 2014, כך על פי הודעות שמקורן במטה היצרנית הבווארית במינכן. החברה שהודיעה לאחרונה על כוונתה לייצר מכונית בטכנולוגית הנעה קדמית החלה לקדם שילובי מימן המיועדים לכלי-רכב קומפקטים בשני סגמנטים עיקריים. הדגם הראשון שיציג פיתוחים אלה יהיה מקבוצת מותג מיני ולאחר מכן תדלג הטכנולוגיה למכוניות נוספות במסגרת מיזם 'מגה-סיטי' החשמלי.

למיני הקונספטואלית (במרכב קלאבמן) תותקן מערכת הנעה דואלית משוכללת, אחת המניעה את הגלגלים הקדמיים והאחרת תומכת את הסרן אחורי. בעוד שמלפנים מדובר במנוע בעירה, מאחור ההנעה תהיה באמצעות מנוע החשמלי לו הספק של 110 כ"ס. את הספקת הכוח עושה יחידת תא-דלק קטנה (APU) המפיקה כשבעה כ"ס בלבד, כשהחשמל המופק ממנה נאגר בשני קבלים.

לרשות הנהג אפשרות לבחור בכל אחד מן המצבים בכפוף למערכת ההנעה. אולם, מנגנון הגלגלים הקדמיים אינו בהכרח תפור לשמירה מרבית על ערכי הסביבה, היות ומנוע הבעירה מפיק אחוז מסויים של CO2. בחירה במצב החשמלי בו הגלגלים האחוריים מניעים את המיני מאפס את הפליטה לחלוטין. ניתן אם רוצים בכך, לחבר את שני המנגנונים יחדיו כדי להפיק אנרגיה מזדמנת לטווח קצר. אך זאת בתנאי שמוותרים על אורך-חיים.

בתערוכת פריס הקרובה תדגים ב.מ.וו על במותיה את המערכת וכן תפיץ פרטים נוספים אודות מערכת ההנעה המימנית. כעת נותר לקוות שבשלוש השנים הקרובות תורחב פריסת תחנות תדלוק המימן.

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully